Witam. Mam taki problem:
auto gdy jest zimne odpala bez problemu po rozgrzaniu i probie ponownego odpalenia auto nie chce odpalic, czasem nie ma z tym problemu ale w wiekszosci wypadkow tak wlasnie sie dzieje. Auto kreci i ale nie ma iskry. Odlaczylismy jedna fajke i przylozylismy do masy podczas krecenia rozrusznikiem. Auto nie mialo iskry a w momencie gdy ta sie pojawilo odpalil od razu, bez problemu na 5 cylindrow. Czy ktos ma jakis pomysl co moze sie dziac?
: 17 kwie 2010, 21:15
autor: WOJTEK26
A podpinałes VAG-a
: 18 kwie 2010, 11:17
autor: maniek887
Tak jak napisał mój przedmówca zacznij od diagnostyki VAGiem bo potencjalnych przyczyn morze być sporo np czujnik predkości obrotowej silnika, czujnik halla, moduł zapłonowy a nawet kostka stacyjki .
: 18 kwie 2010, 14:48
autor: Audi 80 Polska
A do się VAGiem zdiagnozować czujnik położenia wału albo wałka rozrządu? Z tego co wyczytałem to na zgaszonym silniku wyświetla się że one nie pracują... Chyba że ciągnąć samochód albo na rozruszniku i wtedy sprawdzać VAGiem który czujnik nie działa.
Sam miałem ostatnio taką przygodę, zajechałem na parking zgasiłem auto a później już nie chciało odpalić. W bagażniku miałem stare świece i kontrolkę sprawdziłem: iskry-brak, wtryskiwacze-nie pracują, wszystkie bezpieczniki-całe. Poruszałem wszystkimi kostkami pod maską, odkręciłem osłonę nad nogami pasażera poszurałem wtyczkami od ECU i dalej nic.
Zadzwoniłem po kolegę który mnie zaholował do swojego warsztatu. Po drodze podjąłem trzy próby odpalenia z holu ale nic się nie odzywał, obrotomierz nie pokazywał obrotów.
Ostatnia próba odpalenia z holu miała miejsce jakieś 400m przed warsztatem kolegi (chciałem się u niego z kanału dobrać do czujnika położenia wału) ale nie odpalił. Na miejscu odczepiłem linkę wsiadam i odpalił z rozrusznika :lol: :lol:
Od tamtej pory zrobiłem jakieś 500km i taka sytuacja jak na razie się nie powtórzyła.
: 19 kwie 2010, 08:22
autor: chybo101
W AAH nie ma błędu halla na nieodpalonym silniku.
: 22 kwie 2010, 16:12
autor: swieca91
A gdzie jest czujnik hella? i czujnik polozenia walu? mozna sprawdzic je jakos bez podpinania do VAG?
: 22 kwie 2010, 20:11
autor: shellah
czujnik wałka rozrządu(Halla) jest stojąc z przodu silnika za prawą głowicą i dochodzą do niego 3 przewody-wykręcany bodajże na 2 imbusy
: 22 kwie 2010, 23:14
autor: Audi 80 Polska
swieca91 pisze:A gdzie jest czujnik hella? i czujnik polozenia walu? mozna sprawdzic je jakos bez podpinania do VAG?
To powinno co nieco rozjaśnić:
Tylko nie rozumiem po co dwa czujniki na wale.
Jeden to Hallotron - można go sprawdzić miernikiem a drugi czujnik na wale i trzeci na wałku rozrządu są chyba indukcyjne... Można pomierzyć ich opór omomierzem ale do pełniejszej diagnozy lepszy by był oscyloskop.
: 23 kwie 2010, 22:55
autor: swieca91
wilekie dzieki. mozecie mi jeszcze tylko powiedziec jakie powinny byc prawidlowe wartosci przy mierzeniu omomierzem?
: 24 kwie 2010, 17:32
autor: Audi 80 Polska
Znalazłem jeszcze w książce o Audi A4 takie coś, chyba dotyczy czujników indukcyjnych.
Halla sprawdza się podłączonego na włączonym zapłonie pokręcając wałem jednocześnie sprawdzając czy na jednym (zazwyczaj środkowym) pinie pojawia się i znika masa.
Sprawdziłem że jeśli się odłączy czujnik położenia wałka rozrządu to silnik nie odpala a jeśli odłączę go na pracującym silniku to nie robi to na nim wrażenia.