Strona 1 z 1

[B4 2.6 V6 ABC+LPG] "zadyszka" i niskie obroty sil

: 14 cze 2010, 13:03
autor: Jafar19
Witam

Problem wygląda tak:

Jest instalacja LPG sekwecja i włącza się od iluś tam stopni silnika ale gdy nie ma gazu automatycznie jeżdże na benzynie także wykluczam gaz bo mam pustke w butli.
Odpalam autko obroty spadają do ok. 600-700 obr/min i telepie się cały samochód. Ruszam samochodem 1 i 2 z gazem w podłodze( z gazem w podłodze bo inaczej to niechce jechać albo straaaaasznie się wlecze) a samochód niczym zółw przyspiesza. Na 3 biegu dostaje mocy obroty wzrastają do 2500 i pikanie i miganie kontrolki oleju. Zrobiłem rundke ok. 2 km i po wyjechaniu z jednego skrzyżowania silnik nie miał mocy a wyglądało to tak, że obroty na luzie były 600-700 obr/min po dodaniu gazu wzrastają do 1000 obr/min i samochód się dusi i nie ma zamiaru jechać, silnik przerywa itp. Gdy puszcze gaz obroty spadają samochód się "telepie". Dodam iż otworzyłem maskę i drzwi kierowcy wychyliłem się z samochodu i nacisnąłem gaz to skądś z silnika słyszałem tak jakby powietrze się spuszczało coś jak hamulce w starach jak odpuszczają tylko że dużo ciszej (charakterystyczne "psssss") i po tym dźwięku właśnie się dusi.

Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu sytuacja wygląda jak z początku posta czyli brak mocy i niskie obroty.

Co jest tego przyczyną?? Gdzie muszę zajrzeć i co wymienić??

Proszę o pomoc. Pzdrawiam

: 14 cze 2010, 14:13
autor: martino08 (usunięty)
Masz prawdopodobnie potrzaskane przewody z podciśnieniem, albo co gorsza dziury w dolnej-plastikowej części kolektora ssącego.

Co do kontrolek oleju się nie wypowiem. Warto sprawdzić poziom oleju oraz jego ciśnienie u jakiegoś magika.

: 14 cze 2010, 15:02
autor: siwusek216
Jafar19 pisze:Na 3 biegu dostaje mocy obroty wzrastają do 2500 i pikanie i miganie kontrolki oleju.
Za każdym razem gdy osiągnie takie obroty zaczyna piszczeć czujnik ciśnienia? Jeśli tak to do wymiany czujnik wysokiego ciśnienia ten na bloku nad filtrem.

: 14 cze 2010, 15:23
autor: WOJTEK26
Napisz jaki masz gaz sekwencje czy II generacje. Sprawdz szczelnosc całego dolotu, regulator cisnienia paliwa, czujnik temp płynu do ECU i generalnie przydałoby sie podpiac pod VAG-a i zobaczec co wypluje.

: 14 cze 2010, 20:55
autor: rsdziadek
WOJTEK26 pisze:Napisz jaki masz gaz sekwencje czy II generacje...
Jafar19 pisze:Jest instalacja LPG sekwecja...

: 14 cze 2010, 21:38
autor: maniek887
sprawdź szczelność przewodów od wtryskiwaczy gazowych do kolektora i szczelność osadzenia krućcy w kolektorze ssącym

: 15 cze 2010, 12:54
autor: WOJTEK26
Zatankuj LPG i zobacz co sie bedzie działo jezeli ustanie to winny jest układ paliwowy, jezeli nie to elektronika lub szczelnosc dolotu, najlepiej podłacz VAG-a

: 15 cze 2010, 23:19
autor: Jafar19
a więc tak:

jeden z przewodu zapłonowego jest przecięty jak dziś zobaczyłem i obklejony izolacją, nie wygląda to solidnie ale na pewno jak wymienię to coś zmieni

druga rzecz tj. poprzedni właściciel założył filtr stożkowy który jak dziś zobaczyłem z jednej strony wygląda jakby był mokry bądź czymś był wcześniej zalany.

: 16 cze 2010, 20:14
autor: shellah
Jafar19 pisze:druga rzecz tj. poprzedni właściciel założył filtr stożkowy który jak dziś zobaczyłem z jednej strony wygląda jakby był mokry bądź czymś był wcześniej zalany.
często się zdarza że tjuningowcy :lol: moczą filtry w oleju nie wiem po co :-/ poprzedni też miałem czymś zalany :-x

: 17 cze 2010, 15:06
autor: siwusek216
shellah pisze:często się zdarza że tjuningowcy :lol: moczą filtry w oleju nie wiem po co
Robia to w celu zapewnienie poprawnego działania filtra. Filtr stożkowy powinno się czyścić specjalnym płynem i nasączać olejem, czasem ludzie przesadzają i nie nasączają go tylko moczą. Nasączenie olejem powoduje zwiększenie skuteczności filtrowania poprzez przyklejanie się drobinek kurzu do oleju.

: 17 cze 2010, 21:03
autor: shellah
no tak ale przesada też niewskazana :-/ nie chciałbym żeby mi zassało oleju do kolektora chociaż i tak wali go z odm :roll:

: 17 cze 2010, 21:49
autor: Audi 80 Polska
Lepiej aby ssało trochę oleju niż kurz.