Strona 1 z 1

[B4 2,8 AAH] Brak smarowania na głowicach

: 23 lip 2010, 23:07
autor: szuszek83
Wysłany: 2010-07-18, 20:37


mam taki problem
przez 2 dni zapalila mi sie info na kompie od oleju, ale tylko jak auto jechalo pod gore lub z gory, zapalio sie moze z 3 razy, na 3 dzien odezwaly sie szklanki w obydwu glowicach, nie ma cisnienia oleju na czujnikach oleju, silnik byl w remoncie jakies 1,5 tys km temu, wszystko ladnie chodzilo, remontowane bylo: obydwie glowice w calosci tj wymiana prowadnic, zaworow, itp, wymienione piercienie na tlokach, panewki korbowodowe, a oleju wogole nie bral przez ten okres, panewki wsyztskie na swoich miejsciach sa, zamierzam brac sie za sprawdzenie pompy oleju, ale jeszcze mam takie pytanie, czy czujniki sa umieszczone na dordze: pompa - filtr, czy filtr - wały? bo jak wykrecilem czujniki to krecac silnikiem, a nie odpalajac go nie bylo wogole cisnienia, tzn ani powietrza ani olej nie pryskal, a powinien? moze jakies sygestieco do pompy?

czy mial ktos moze problem z czyms takim jak zabierak napedu pompy oleju w tym silniku? jest taki problem ze mechanik wskazuje ze to jest spraca calej winy, ze zaczal sie obracal razem z pompa oleju, czy jest to wogole mozliwe?

: 24 lip 2010, 11:54
autor: siwusek216
Przy składaniu pewnie mechanik nie dokręcił smoga, teraz się poluzował i nie zaciąga oleju.

: 25 lip 2010, 22:03
autor: szuszek83
rozebrany caly dol, pompa olejowa sprawdzona, cisnienie jest, a nie daje oleju na 2 glowice, panewki korobowe i od walu sprawdzone, a jak caykaja popychacze tak cykaja, ewidetnie brak smarowania na zaworach obu glowic, ma ktos jakies sugestje? na mierniku cisnienia pokazalo na zimnym silniku 5 barow, ponad 2000 obr juz bylo 7 barow, na cieplym nie bylem w stanie zmierzyc, zeby nic nie spierdz.... sie... mechanikowi rece opadaja..

: 26 lip 2010, 13:22
autor: chybo101
A wymieniałeś zaworki olejowe w głowicach to one poszczają olej na popychacze.

: 26 lip 2010, 15:11
autor: Leo
zaworki w głowicach na 100%

: 26 lip 2010, 21:37
autor: szuszek83
wlasnie zakonczona praca, dokladnie zaworki byly zapchane, ale jednoczesnie na dwie glowice, jakis zbieg okolicznosci:/ auto cyka pieknie, dzieki chlopaki:)

: 26 lip 2010, 21:50
autor: Leo
ciesz się, że zrobiłeś to wczas, bo za chwilę byś wałki miał do roboty.

: 27 lip 2010, 12:00
autor: szuszek83
to nie ja zaworki w glowicach, tylko zaworki zwrotne ktore sie mieszcze pod kolektorem pod pokrywka dokladnie w gornej czesci bloku silnika, tam sa rozdzielane kanaly na dwie glowice, to one sie zapchaly, ale to tak dla informacji..