Strona 1 z 1

[2.6 V6 ABC] Cieknący olej

: 25 lip 2010, 00:00
autor: Kornik92
Chciałbym przywitać wszystkich klubowiczów. Jestem tu nowy i mam okazję napisać swój pierwszy temat.
Otóż kupiłem Audi 100 c4 94r avant Z silnikiem ABC 2.6L V6 150PS ( czysta benzyna nie skalana LPG). Spostrzegłem się po kupnie że w silniku zaczyna brakować oleju więc uzupełniłem. Po kilkunastu minutach patrzę i zaczyna się sączyć na ziemię. Mój błąd że nie zwróciłem na to uwagi przed kupnem. W każdym razie szukałem takiej audi. Wydaje mi się że ustaliłem gdzie jest wyciek oleju. umieszczę zdjęcie z miejscem potencjalnego wycieku. Ustaliłem go w ten sposób że umyłem go tam a po kilku minutach już dało się wyczuć sączenie. Nie wykluczone że jest więcej takich miejsc.

Chciałbym prosić o poradę co to jest. i Jaki byłby koszt naprawy. Czego szukać na co zwracać uwagę. Jest to moje pierwsze auto i zdaję sobie sprawę że wiele się muszę nauczyć więc proszę o wyrozumiałość.

Zdjęcie :

Obrazek


Pozdrawiam Kornik92.

: 25 lip 2010, 00:05
autor: Dziki
w miejscu które zaznaczyłeś pod tym dekielkiem jest jedynie oring...
a co do wycieków w Vkach, to często wali z pod simeringów na wałkach rozrządu, dekli...

: 25 lip 2010, 00:08
autor: Kornik92
Dzięki, czy mógłbyś zaznaczyć te miejsca o których mówisz na tym foto. Wtedy mógłbym sprawdzić jutro czy tam w moim silniku tez cieknie.

Edit: W jakim celu jest tam zrobiony ten dekielek z tym moim cieknącym oringiem?
Czy wystarczy to odkręcić wydłubać oring i wsadzić nowy?

: 25 lip 2010, 00:23
autor: Dziki
ten dekielek to zaślepka dla silników bez pompy podciśnienia, i jest tylko oring , jak nie dobierzesz oringu to dowal silikonu i będzie ok i tak się tam nigdy nie zagląda :-P
co do wałków to jeszcze jest przy czujniku halla simering
3 szt. simeringów na obie głowice potrzebujesz 47x10...
hall jest na drugiej głowicy w tym miejscu co ten dekielek, odkrecasz czujnik i simering wydłubiesz i wymienisz bez problemowo...
lecz na rozrządzie z przodu już trzeba koła z wałków ściągać czyli blokowanie rozrządu się kłania ;-)

: 25 lip 2010, 00:33
autor: Kornik92
Ze strony "Halla" wydaje się być sucho. Z tej strony co ten dekielek cieknie,będę musiał go odkręcić i wymienić.

Pod ten dekielek potrzebuje jaką uszczelkę? Chodzi o jakieś oznaczenie lub nazwę. Oring czy simmering czy to jakaś różnica?

Chciałbym oby to tylko pod tym dekielkiem Ciekło. Jak na razie cały dół mam obsyfiony, będę musiał to umyć i szukać dalej ewentualnych wycieków.

: 25 lip 2010, 00:44
autor: Dziki
Obrazek
Obrazek
zapisz sobie na dysk powiększ i bedziesz miał wszystko w szczegółach ;-)

: 25 lip 2010, 11:15
autor: Kornik92
Rozebrałem to dzisiaj i na tym dekielku jest uszczelka( nr 31)- pęknięta.
Pytanie brzmi czy to ta uszczelka zapobiega wyciekom oleju czy jest głębiej jakiś jeszcze inny oring który powinien blokować wydostawanie się oleju.

W momencie wyciągnięcia tego dekielka i odpalenia silnika olej leci jak oszalały z tego miejsca.


Chodzi o to czy muszę rozbierać silnik żeby wymienić głębiej jakąś uszczelkę.Czy tylko tą na tym dekielku ( nr 31).

: 25 lip 2010, 11:26
autor: Kokolino
Nie musisz nic więcej rozbierać. Kup nowy oring załóż i nic nie bedzie lecieć. Tam nic więcej nie ma. Robiłem to ostatnio u siebie i mam suchutko <ok>

: 25 lip 2010, 14:57
autor: Kornik92
kokolino1, Jak szukałeś tego oringa, to jakie oznaczenie podawałeś? jakiś numer lub wymiary?
Dzięki wielkie za pomoc :mrgreen:

: 25 lip 2010, 22:58
autor: Bartek90
Hehee witamy kolegę z osiedla <piwo>