Strona 1 z 3
[AAH] Ustawienie zapłonu, jakie parametry
: 25 lip 2010, 15:33
autor: mlodyLipa
Cześć
Jeżeli ktoś ma taką wiedzę, to proszę o kilka odpowiedzi:
1. jaki jest rodzaj zapłonu w w/w silniku?
2. jak wyregulować(ustawić) zapłon?
3. jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu?
4. czy da się sprawdzić zapłon VAG -iem?
nie znam się na tym więc prosze o pomoc.
silnikiem delikatnie rzuca na wolnych obrotach, a odcięcie mam przy 6000obr/min.
dzięki za pomoc
: 25 lip 2010, 15:49
autor: Audi 80 Polska
O ile się nie mylę to w tym silniku czujnik odpowiedzialny za zapłon jest wkręcany na sztywno i nie ma możliwości regulacji zapłonu.
: 25 lip 2010, 21:11
autor: lars
Co do odcięcia to dawałeś już podobny temat.
6000obr/min to norma. : )
btw.
https://audi80.pl/b4-28-aah-odciecie ... t44841.htm
: 25 lip 2010, 21:21
autor: Audi 80 Polska
Co do tego rzucania na wolnych obrotach to lepiej poszukaj nieszczelności w dolocie (lewe powietrze), wymień przewody wysokiego napięcia, świece, przyjrzyj się cewkom zapłonowym.
: 26 lip 2010, 07:55
autor: mlodyLipa
ok
dzięki za odpowiedzi
sprawdzę wszystko i dam znać.
pozdrawiam
: 26 lip 2010, 10:38
autor: WOJTEK26
1. Zapłon jest elektronicznie regulowany z czujnikiem Halla
2. Ustawia kont zapłonu na 6 stopni przy 2500obr z zablokowanym sterownikiem
Co do nie rwniej pracy sprawdz co napisali koledzy, dodatkowo sprawdz odme czy tamtedy nie ciagnie lewego powietrza.
: 26 lip 2010, 14:32
autor: mlodyLipa
jestem posiadaczem w/w pojazdu kilka dni.
auto chcę doprowadzić do stanu bdb.
proszę napisz coś więcej na temat ustawiania zapłonu oraz gdzie jest ta odma.
dzięki
: 26 lip 2010, 16:41
autor: siwusek216
mlodyLipa pisze:proszę napisz coś więcej na temat ustawiania zapłonu
Zapłonu się nie reguluje. A odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej- dwa wężyki plastikowe (podobne do peszla na przewody elektryczne) idące od oby dwu pokryw zaworów do korpusu przy przepustnicy.
: 27 lip 2010, 16:03
autor: mlodyLipa
dzięki, sprawdzę i dam znać.
jeszcze jedna rzecz odnośnie obrotów: wskazówka na obrotomierzu nawet nie drgnie, a budą delikatnie trzęsie.
jak auto bardzo się nagrzeje, to obroty spadają poniżej 3 kreski obrotomierza licząc od dołu. przejadę kilka tysięcy km i zobaczę jak będą wyglodać świece, ponieważ ostatnie miały biały nalot.
dzięki za odpowiedzi
pozdrawiam
: 27 lip 2010, 21:29
autor: boskijacek447
Kolego sprawdź jeszcze szczelnosć samego kolektora i jego połączenia z silnikiem
moze nikt mnie nie zlinczuje na forum, ale odmy proponowałbym zaślepic przy rurze dolotowej, a wężyki z głowic wypuścic pod samochód
kolejny plus ze przepustnica sie nie brudzi
: 28 lip 2010, 09:21
autor: Audi 80 Polska
mlodyLipa pisze:wskazówka na obrotomierzu nawet nie drgnie, a budą delikatnie trzęsie.
To objawy niesprawności układu wysokiego napięcia.
: 28 lip 2010, 10:18
autor: boskijacek447
Najpierw zacznij od sprawdzania szcczelnosći i działania tego co masz ( cewki, sondy Lambda,sprawdź śwece i kable )
Jesli bedziez wymieiał świece to polecam Beru titan X, miałem Ngk, Bosch, ale te sa najlepsze
jesli bedziesz zmieniał kable poszukaj czegos dobrego na szrocie orginał z Bremi, Bosche i NGK po 300-400zł nie nadaja sie do niczego
Pisze to wszystko z własnych doświadczeń bo sam sporo przeżyłem z tym samochodem ale póki co wszystko jest ok
: 01 sie 2010, 18:30
autor: mlodyLipa
Wczoraj założyłem instalację gazową BRC. Na benzynie i na gazie pracuje identycznie-delikatnie go rzuca na wolnych, przy okazji lekko smierdzi gazem z wydechu.
Ciekawą rzeczą jaką zauważyłem jest to, że korekcja wtrysków benzyny na jednej stronie(głowicy) wynosi 5,5, a na drugiej 4,5. Dlaczego tak się dzieje?
: 01 sie 2010, 19:52
autor: Audi 80 Polska
Mierzyłeś ciśnienie sprężania cylindrów?
Jeszcze spróbuj zrobić tak. Odpal silnik (niech pracuje na benzynie) i odłączaj pojedynczo wtyczki od wtryskiwaczy benzyny jeśli przy odłączaniu któregoś praca silnika się nie pogorszy się to znaczy że na danym cylindrze nie następuje dobre spalanie.
Zapach LPG z tłumika oraz różne korekcje mogą na to wskazywać.
: 02 sie 2010, 12:50
autor: mlodyLipa
po każdym odpięciu wtryskiwacza silnik mocno kuleje, jeżeli chodzi o korekcję wtrysku to na jednej głowicy wszystkie 3 mają 4,5 a na drugiej 5,5. Różnica jest po między głowicami, a nie każdym wtryskiwaczem. Stawiam na źle ustawiony rozrząd, przewody, cewki, moduł zapłonowy, sondy, czujnik temperatury lub czujnik położenia wału. Troszkę tego jest .