Strona 1 z 2

[AAH 2.8] problem z płynem

: 27 lip 2010, 13:26
autor: dymcio
witam mam problem coś siedzieje jak się auto za grzeje i się odkręci korek od płynu to raz wywala płyn a za chwilkę go wciąga spowrotem i temperatury mi nie pokazuje czy to może być wina termostatu czy uszczelka pod głowicą co wy o tym myślicie

: 27 lip 2010, 13:39
autor: yankes2.8
Nie piszę, że to na pewno to, napiszę tylko ze u mnie przy takich samych objawach wymiana termostatu rozwiązała problem, poprostu nie otwierał się. "Mechanicy" nic tylko uszczelki pod głowicą uszkodzone widzieli. Wymiana termostatu to ze 2 godziny roboty.

: 27 lip 2010, 14:17
autor: pimpam
U mnie jak się ostatnio tak właśnie działo, tzn wywalało płyn, wciągało go, skoki temperatury, okazało się, że jest ciśnienie w układzie i po sznurku do kłębka wyszło, że to uszczelka pod głowicą. Sprawdź czy w zbiorniku wyrównawczym nie ma oparów spalin mi to znajomy robił jakimś takim miernikiem z cieczą, która barwi się przy ich obecności i tak właśnie wyszło na 100%, że to uszczelka. :cry:

: 27 lip 2010, 14:36
autor: damianek1234561
Witam, Kolega dymcio napisal że nie pokazuje mu temperatury, więc stawiałbym na czujnik

: 27 lip 2010, 14:56
autor: pimpam
damianek1234561, no ja nie powiedziałem, ze na 100% to jest uszczelka, pisze koledze tylko jak to u mnie wyglądało, może to sprawdzić to zajmie minute, a co znaczy nie pokazuje?w ogóle nie wskazuje czy wskazuje niską temp, a może niewłaściwą temp.?

: 27 lip 2010, 19:57
autor: shellah
sprawdź czy przy kręceniu rozrusznikiem nie idą bąbelki w zborniczku.
Raczej masz walnięty termostat który nie całkiem się otwiera ;-)

: 27 lip 2010, 20:50
autor: maniek887
To że nie pokazuje temp pasowało by bardziej na zapowietrzony układ bo nie otwierający sie termostat nie ma wpływu na wskazania a jedynie na włącznie sie wentylatorów . Sprawdź jak ci sie chłodnica nagrzewa najpierw ciepły powinien sie robic dolny wąż przy termostacie a puźniej jak już sie termostat zacznie otwierac to sie reszta szybko rozgrzewa. ostatnio robiłem u kumpla w C4 podobne objawy jak sie porządnie rozgrzał to zaczynał sie gotowac a układ nie chciał sie odpowietrzyć , przyczyna był uszkodzony zawór nagrzewnicy który był pękniety i rozszczelniał sie jak silnik sie mocno nagrzał

: 28 lip 2010, 12:57
autor: dymcio
z temperaturą jest tak na początku pokazuje później nic nie pokazuje i jak termostat puści to pokazuje temperaturą też czuje że to może być termostat ale czuje tak jak by troszkę mocy stracił to mnie troszkę martwi
na początek muszę wymienić termostat i zobaczyć czy coś się zmieni
dzięki za wskazówki

: 28 lip 2010, 13:57
autor: damianek1234561
moze nie wymieniaj od razu termostatu, sa to groszowe sprawy ale kazdy grosz sie liczy :mrgreen: ... wymontuj termostat wloz do garnka z zimna woda i zacznij gotowac sprawdz czy termostat sie otwiera a jak woda ostygnie to czy sie zamyka bedziesz wiedzial czy jest sprawny, skoro mowisz ze autko muli odlacz czujnik temperatury i sprawdz czy bedzie roznica jesli tak to czujnik do wymiany

: 26 sie 2010, 11:27
autor: slawek88yo
koledzy mam inny problem mi po zagrzaniu do 95 C płyn jest wentylatory sie właczaja no ale jak silnik ostybnie potrafi zniknac z zbiorniczka 0.5 l płyny a czasami i wieciej co moze byc przyczyna nie widac oznak zadnego wycieku

: 26 sie 2010, 11:51
autor: chybo101
Masz zaje...cie zapowietrzony układ.

: 26 sie 2010, 11:58
autor: Adaś Lee
dymcio pisze:witam mam problem coś siedzieje jak się auto za grzeje i się odkręci korek od płynu to raz wywala płyn a za chwilkę go wciąga spowrotem i temperatury mi nie pokazuje czy to może być wina termostatu czy uszczelka pod głowicą co wy o tym myślicie
W układzie chłodzenia, zwłaszcza po nagrzaniu się silnika wytwarza się ciśnienie, więc nie dziw się, że płyn wciąga lub wywala na zewnątrz.

Zapowietrzone AAH w 99% przypadków jest zapowietrzone na nagrzewnicy. Początkowo temperatura może skakać, raz będzie leciało ciepłe z nawiewów, raz nie. Później w ogóle nie leci ciepłe z nawiewów, a silnik łapie temperaturę w 5minut i nie przestaje ona rosnąć. Nawet jeśli termostat jest dobry i wentylatory działają. Zapowietrzony układ pokazuje normalnie temperaturę płynu. Kończy się to pęknięciem lub zrzuceniem któregoś z węży na chłodnicy.

Zacięty termostat w którejkolwiek pozycji ma wpływ na temperaturę silnika, ale nie ma wpływu na wskazania temperatury na zegarach. Nie do tego stopnia, żeby temperatura wskakiwała dopiero po jego otwarciu/zamknięciu. Brak wskazań temperatury to raczej czujnik temperatury, a nie zapowietrzony układ, albo zacinający się termostat.

: 26 sie 2010, 12:26
autor: slawek88yo
chybo101 pisze:Masz zaje...cie zapowietrzony układ.
kolego własnie ze układ jest odpowietrzony.

zauwazyłem wyciek w poblizły wspornika silnika tego co jest przy przedniej belce pod kołem pasowym mozliwe ze z tamtąc cieknie ? no i jak sie zagrzeje wyciek znika a jak zimny zaczyna sie sączyc co ty jest grane

: 26 sie 2010, 12:33
autor: chybo101
To jak wytłumaczysz ze Ci płyn znika :?: Teleportuje się :?: Sa tylko cztery drogi albo się odpowietrza właśnie lub wywala na zewnątrz przez korek, albo wciąga silnik lub gdzieś jest wyciek. Ja stawiam ze się właśnie odpowietrza. A przez ten otwór się zapowietrza tak jak ja miałem :-P

: 26 sie 2010, 13:16
autor: slawek88yo
no ale dzis koło 10 zauwazyłem plame pod silnikiem jak pisałem w poscie wyzej ze wyciek dochodził jakby z pod tej łapy silnika co jest przy przedniej belce ?? i mozliwe zeby z tamtąd ciekło ?

dodoam ze raz mi tylko wywaliło przez korek ale trochu auto upalałem