Witam ma ktoś pomysł jak sprawdzić poprawność działania czujnika temperatury (tego dwupinowego dajacego sygnał do komputera)
Starsznie duzo pali mi moje audi ostatnio i ponoc jesli ten czujnik nie działa komputer nie czyta sond tylko dawkuje zbyt bogate mieszkanki, chyba to ostatnia nie sprawdzona rzecz w tym silniku
: 26 sie 2010, 08:22
autor: siwusek216
Witam ma ktoś pomysł jak sprawdzić poprawność działania czujnika temperatury
Wraz z podnoszeniem się temperatury silnika na czujniku powinna zmieniać się rezystancja.
Re: [B4 ABC] Czujnik temperatury
: 26 sie 2010, 08:35
autor: mariusz_Poland
boskijacek447 pisze:Witam ma ktoś pomysł jak sprawdzić poprawność działania czujnika temperatury (tego dwupinowego dajacego sygnał do komputera)
Starsznie duzo pali mi moje audi ostatnio i ponoc jesli ten czujnik nie działa komputer nie czyta sond tylko dawkuje zbyt bogate mieszkanki, chyba to ostatnia nie sprawdzona rzecz w tym silniku
gdzieś na forum wyczytałem ,że trzeba go włożyc do garnka i podgrzewać na gazie podłączyć miernik i sprawdzać omomierzem rezystencje
: 26 sie 2010, 14:26
autor: Key100l
Im wyższa temperatura tym niższy opór:P sprawdzałem niedawno u SIEBIE to wiem:D
: 26 sie 2010, 14:51
autor: Audi 80 Polska
Nie lepiej podłączyć VAGa i zobaczyć jak temperaturę pokazuje w °C....
: 26 sie 2010, 20:36
autor: boskijacek447
VAG-a niestety nie mam nosze sie z zamiarem kupna ale nie wiem który zeby ni ebył za drogi ale tez zeby nie stwarzał problemów
zmierzyłem czujnik miernikiem najpierw w temp pokojowej potem w szklance z gotowana woda, opór spadł z 0.8 do 0.3 więc czujnik działa jak mysle poprawnie bo zanim wlałem wode minęła chwilka potem ostudziła sie troche od szkalnki wieć jeszcze pewnie trocheby spadło
I jako tako działa tylko jak doda się gazu powyżej dwóch tysięcy obrotów to odczyty zamierają więc jeszcze coś jest nie tak z połączeniem tylko nie wiem czy to wina kabla czy samochodu. Wiec co można próbować diagnozować na wolnych obrotach, zresztą za dużo parametrów nie oferuje ECU więc można sprawdzić podstawowe rzeczy. Oczywiście można odczytać i skasować błędy.
Z innymi autami łączy się i działa bez problemu (Passat B5, Golf 3, VW Polo, Audi A4).
Wszystkie interfejsy z przedziału 50-130 zł oferują te same możliwości, dopiero kabel z pirackim VAG Commanderem za jakieś 130 daje możliwość korekcji liczników/zgrywania EPROM z co niektórych urządzeń.