Strona 1 z 2
[80B4 2.6 ABC] Kiepsko pali na ciepłym silniku.
: 30 sie 2010, 21:46
autor: miciek111
Witam koledzy.
Więc zacznę tak. Sorki za powtarzanie tematu jednak poprzedni nie został wyjaśniony do końca i dawno już nikt na niego nie odpowiedział.
A więc jestem nowym forumowiczem, zawsze marzyłem o Audi 80, mogłem kupić a4 czy a6 jednak postawiłem na 80 bo jest przepiękna. Kupując auto uświadomili mnie że na ciepłym silniku gorzej odpala, że niby świece. Jako że był to znajomy zawierzyłem mu. dzisiaj jestem po wymianie świeć i problem jest nadal. Mianowicie na zimno Pali super. Po rozgrzaniu trzeba go długo kręcić i dodawać gazu po czym odpala i troszkę trzyma za nisko obroty potem już ok. Jak jest ciepły to po zgaszeniu (30s do 2 minut) za każdym razem Pali pięknie, jednak po odczekaniu pow 5 min już nie, trzeba go kręcić dość długo z 5 s i lepiej.
Świece i przewody założyłem BERU, byłem na kompie gość powiedział że temp. silnika pokazuje ok. błędów silnika nie ma. Jednak po podłączeniu pod sondy mówił że pracują jednak trochę za wolno powinny szybciej. Powiedział tak "najpierw świece" mówię że nowe to albo sondy albo KAT jednak nie chce mi się jakoś wierzyć że KAT bo nie dusi mi go ani nie zamula (chyba- bo mam go tydzień może nie odczuwam_ przesiadka z Clio 1.2 ;P)
Proszę o Pomoc może ktoś miał takie problemy - Dopiero co kupiłem to auto i nie chciał bym się z nim rozstawać bo może to jakaś głupota.
Dodam bo morze to ważne, skrzynię mam w automacie...
Pozdrawiam
: 31 sie 2010, 08:09
autor: Kokolino
_uwaga
Skoro VAG nie pokazuje błędów to na początek do sprawdzenia regulator ciśnienia paliwa oraz czujnik hala w bloku i na głowicy.
W wężyku podciśnieniowym od regulatora nie moze być paliwa musi być sucho. Obajw wskazuje że silnik sie zalewa paliwem i dlatego ciężko zapala.
Czujniki jak sprawdzić musisz poszukać na forum bo nie pamietam teraz na szybko.
: 31 sie 2010, 12:04
autor: Audi 80 Polska
Masz LPG? Głównie chodzi o instalacje sekwencyjną jeśli wtryskiwacze nie trzymają gazu to puszczają go w kolektor co będzie powodować zalewanie.
: 31 sie 2010, 14:14
autor: miciek111
Nie kolego nie mam LPG. postąpiłem tak jak na forum radzili. był walnięty wężyk od zaworu podciśnienia na wtryski i troszkę pomogło. Postanowiłem wyczyścić silniczek krokowy i ot efekty: Pali na dotyk za każdym razem tylko nie trzyma wolnych obrotów puszczę gaz a on gaśnie co mam teraz robić??
: 31 sie 2010, 15:10
autor: Kokolino
Może zaciął sie krokowiec albo wtyczki zapomniałes podłączyć. Posprawadzaj polączenia.
: 31 sie 2010, 15:25
autor: Audi 80 Polska
Albo może ssie gdzieś lewe powietrze, zobacz czy na górze tuż za przepustnicami jest podłączony taki cienki wężyk.
I popraw w końcu temat bo ktoś pośle go do kosza.
: 31 sie 2010, 15:40
autor: miciek111
dobra znalazłem zapomniałem uszczelki założyć, moja gafa. i wszystko wróciło do normy jak było bez uszczelki paliła na dotyk ale gasł na wolnych a z uszczelką nie gaśnie lecz ciężko pali na ciepłym.
koledzy podpowiecie o co chodzi bo jestem zielony w forach Mianowicie cyt.
aldi pisze:I popraw w końcu temat bo ktoś pośle go do kosza.
: 31 sie 2010, 15:54
autor: Kokolino
miciek111 pisze:koledzy podpowiecie o co chodzi bo jestem zielony w forach Mianowicie cyt. aldi napisał/a:
I popraw w końcu temat bo ktoś pośle go do kosza.
Zastosuj tag. np
[80B4 2.6 ABC]nazwa tematu
Czyli wskazuje na to że go coś przylewa. Wężyk od podciśnienia w listwie co wymieniłes był suchy w środku ?
Bo idą tym tropem to:
jak dobrze zapala bez uszczelki to znaczy że dostaje lewe powietrze i mieszanka jest odpowiednia. Załozysz uszczelkę nie pali bo ma za mało powietrza.
Chyba że jest przypchany jakis kanał :roll:
: 31 sie 2010, 16:20
autor: miciek111
Tak kolego wężyk był suchy, a z tymi podciśnieniami to słyszałem że jest przechlapane.
Gdzie mam szukać początku tego całego układu podciśnienia??
Żebym mógł to jakoś zacząć. Hmmm na drugiego umówiłem się w AS na kompa powiedzieli mi że na 100% zdiagnozują moje dolegliwości tylko na ile im wierzyć, zapomniałem im dodać że to 80-tka z 94r podejrzewam że mnie wygonią bo nie będą mieli wtyczki do mojego kompa

: 31 sie 2010, 17:23
autor: siwusek216
miciek111 pisze:a z tymi podciśnieniami to słyszałem że jest przechlapane
Niema tak źle kilka wężyków. Wracając do tematu spróbuj poluzować lekko krokowca jak za mocno się go dokręci to przestaje działać/zacina się.
: 31 sie 2010, 19:46
autor: olo~666
tak żeby wykluczyć wszysto to wymień sobie dla świętego spokoju czujnik temp cieczy chłodzącej, tez ma duży wpływ odplanie silnika zimnego jak i ciepłego. Pozdro
: 01 wrz 2010, 16:37
autor: miciek111
siwusek216 pisze:Niema tak źle kilka wężyków. Wracając do tematu spróbuj poluzować lekko krokowca jak za mocno się go dokręci to przestaje działać/zacina się.
dokręciłem go rękom nie ale tak mocniej.. Może go poluzować ciupkę co??
olo~666 pisze:tak żeby wykluczyć wszystko to wymień sobie dla świętego spokoju czujnik temp cieczy chłodzącej, tez ma duży wpływ odpalanie silnika zimnego jak i ciepłego. Pozdro
a gdzie koledzy szukać tego czujnika?? bo nie jestem specem od szukania i rozpoznawania czujników rozkręcać i wymieniać się nie boję ale tam tyle tych czujnikopodobnych dinksów jest że szok

.
: 02 wrz 2010, 09:23
autor: martino08 (usunięty)
: 02 wrz 2010, 15:08
autor: siwusek216
miciek111 pisze:siwusek216 napisał/a:
Niema tak źle kilka wężyków. Wracając do tematu spróbuj poluzować lekko krokowca jak za mocno się go dokręci to przestaje działać/zacina się.
dokręciłem go rękom nie ale tak mocniej.. Może go poluzować ciupkę co??
Dokręć delikatnie i sprawdź czy oring na krokowcu jest cały.
: 03 wrz 2010, 07:24
autor: miciek111
a więc tak koledzy. Jestem po kompie w ASO i diagnoza jedna. Oby dwie sondy Walnięte, jedna już klękła druga dogorywa. Może doradzicie mi jakie kupić i gdzie najtaniej szukać oryginałów. W ASO powiedzieli że na za tydzień mogą mieć a koszt z wymianą to 715zł
