Strona 1 z 1

[AAH] nazewnictwo dla uszczelki i wężyka

: 10 wrz 2010, 19:26
autor: pimpam
Witam koledzy mam pytanie, czy ktoś z was możne podać mi prawidłową nazwę takiej uszczelki znajdującej się z tyłu lewej głowicy pod takim okrągłym metalowym dekielkiem, bo cieknie mi stamtąd delikatnie olej i chciałbym ją wymieni. Znajomy mechanik powiedział mi, że mam pytać w sklepie o zaślepkę wałka rozrządu, tylko jakoś w żadnym sklepie z częściami nie wiedzą o co mi chodzi gdy mowie, co powiedział mi ów mechanik, dlatego was proszę o pomoc i dziękuje z góry za odpowiedzi.

: 10 wrz 2010, 19:35
autor: Kokolino
Po stronie kierowcy bo to jest lewa głowica jest uszczelniacz taki sam jak za kołem rozrządu.
Po stronie pasażera strona prawa jest oring po zaślepką.

: 10 wrz 2010, 19:58
autor: pimpam
No tak pomyliłem się w tym co pisałem, to jest w głowicy po lewej stronie strojąc przodem do silnika czyli tj pisałeś po stronie pasażera, mhm więc tą zaślepkę wyjmuje i tam jest oring i to jego wymieniam, no tak a ja dzięki mechanikowi szukałem całości (oring i zaślepki) dlatego nie moglem tego nigdzie znaleźć. Więc o co mam prosić gościa w sklepie, tzn jaki oring, do czego, pod co dokładnie żeby już nieporozumień nie było.

: 10 wrz 2010, 20:25
autor: Kokolino
Oring zaślepki wałka rozrządu. Nie pamiętam wymiarów. Najlepiej jest zdjąć stary i z nim iść do sklepu.

: 10 wrz 2010, 20:52
autor: pimpam
Oki dzięki śliczne teraz to już wiem wszystko, a gdyby ktoś znał wymiary tego oringu to prosiłbym o podanie. Dziękuję raz jeszcze za pomoc.

: 10 wrz 2010, 23:21
autor: siwusek216
pimpam pisze:uszczelki znajdującej się z tyłu lewej głowicy pod takim okrągłym metalowym dekielkiem, bo cieknie mi stamtąd delikatnie olej i chciałbym ją wymien
Zrób to jak najszybciej nie chce cie straszyć ale mnie posypał się ten oring, olej kapie prosto na wydech i miałem pożar pod maska. Taka mała ciekawostka nie wiem jak w AAH ale w ABC później zaślepkę i oring zastąpiono śrubą.

: 10 wrz 2010, 23:45
autor: pimpam
No ja pożaru nie chce hehe :mrgreen: dlatego chce to wymienić i mieć święty spokój, no mógł to zrobić mój znajomy mechanik co mi uszczelki pod głowicami robił no ale stwierdził, że zapomniał, no ale zapomniał mi tez o tym powiedzieć, połapałem się jak auto w garażu zostawiłem i zobaczyłem na drugi dzień plamki oleju.

Zdjąłem tą zaślepkę i to chodzi o ten gumowy pierścień wciśnięty na tą zaślepkę tak?no bo w sumie nic więcej tam nie ma :mrgreen:

Obrazek

Jak widać u mnie był pęknięty ten oring.


Korzystając jeszcze z okazji, że jesteśmy przy zaślepce to mam jeszcze jedno pytanie. Otóż zaraz obok zaślepki wychodzi taki wężyk.

Obrazek

No i przy wymianie oringu zauważyłem, że u mnie drugi koniec tego wężyka nie jest do niczego podłączony.

Obrazek

Więc moje pytanie jest następujące, czy tak ma być czy znów mechanik o czymś zapomniał i nie podpiął?

: 11 wrz 2010, 16:45
autor: siwusek216
pimpam pisze:Korzystając jeszcze z okazji, że jesteśmy przy zaślepce to mam jeszcze jedno pytanie. Otóż zaraz obok zaślepki wychodzi taki wężyk.



No i przy wymianie oringu zauważyłem, że u mnie drugi koniec tego wężyka nie jest do niczego podłączony.



Więc moje pytanie jest następujące, czy tak ma być czy znów mechanik o czymś zapomniał i nie podpiął?
Jest to odma i powinna być wpięta w plastikowy korpus przykręcany do przepustnicy z drugiej pokrywy idzie identyczny "wężyk" i albo go mechanik zapomniał podpiąć albo się połamał na drugim końcu powinna być identyczna "spinka" jak przy pokrywie.

: 11 wrz 2010, 17:29
autor: Audi 80 Polska
Albo ktoś zrobił sobie wolną odmę... Jeśli tak jest to sprawdź czy miejsce gdzie był podłączony ten wąż jest zaślepione bo może lewe niefiltrowane powietrze ciągnąć.

: 11 wrz 2010, 19:02
autor: pimpam
siwusek216 pisze:Jest to odma i powinna być wpięta w plastikowy korpus przykręcany do przepustnicy z drugiej pokrywy idzie identyczny "wężyk"
Tak dokładnie właśnie wróciłem z garażu i tak na chłopski rozum rzuciłem okiem na drugą stronę silnika i zobaczyłem taki sam wężyk, i tu znów racja wężyk był połamany ale trochę go zreanimowałem i wcisnąłem w ten plastikowy korpus. Także teraz już powinno być wszystko dobrze. Dziękuje wszystkim za pomoc ;-)

: 02 lut 2012, 19:53
autor: Barti-1
Witam.
Odswieżam temat gdyż mam problem z wyciekiem oleju na kolektor wydechowy własnie z tej pokrywki od czujnika halla, który u mnie znajduje sie na lewej głowicy. Dzis mechanik wymienił mi ten zimering ale dalej kapie ( na szczescie nic mnie nie skasował bo powiedział, ze nie naprawił ). Wszystko robił na dotyk gdyz dostep tam jest bardzo ograniczony. Nie bardzo wiem co mam robic, jak zlikwidowac ten wyciek. pomózcie panowie bo mocno mi sie dymi spod maski kiedy kapnie olej. Czy tam jest jeszcze jakies miejsce, z którego może kapac olej?
Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje.

: 02 lut 2012, 21:27
autor: shellah
mi tak kiedyś ciekło i się okazało że szpilka kolektora przebiła się ale to przypadek 1=10000 :-/