Strona 1 z 1
[80 B4 ABC 2.6 V6] dwie plastikowe rurki z tylu silnika
: 23 wrz 2010, 23:52
autor: jarodpol
Witam,
Mam pewien problem. Mam przy sliniku urwana jedna rurke plastikowa z lewej strony. Z prawej taka sama jest ok i prowadzi do czego co ma zwiazek z dolotem powietrza. Czy moze mi ktos powiedziec jak taka rurka sie nazywa? bo nie wiem o co pytac w sklepie.
Czy moze miec ta rurka wplywa na prace silnika? widze,ze z pekniecie leci malo,ale troche oleju.
Pozdr.
: 24 wrz 2010, 00:19
autor: Dziki
jest to potoczna odma, odpowietrzenie skrzyni korbowej...
jeżeli jej nie masz to dolot ciągnie lewe powietrze, i bez filtra powietrza.
: 24 wrz 2010, 00:33
autor: Marek85
bez obaw nic sie nie stalo

te dwa wezyki plastikowe wygladajace jak peszel elektroinstalacyjny. To tak zwana odma . Sluza one za odpowietrzanie silnika zazwyczaj komory korbowo tlokowej. W v6 ida one od pokryw zaworow a wchodza spowrotem przed przepustnica. A potem do kolektora ssacego. W tych wezach zawsze znajduja sie resztki oleju , najczesciej w postaci bialej mazi. Ja poradzilem sobie w ten sposob zaslepilemm wejscia do przepustnicy 2gr albo 5gr oczywiscie na kleju. A z tej plastikowego wezyka wykorzystalem te fajki ktore sa przy deklu na nie zalazylem waz i oby dwa weze skierowalem do pojemnika ktory zbiera ta maz. W ten sposob zmniejszammy temperature w kolektorze, mamy czysty caly dolot czyli przepustnice i kolektor ssacy z ktorym w 2.6 sa problemy poniewaz wiekszosc z nich nie posiaada puszki z takim pajakiem ktory ma na celu skrocenie dolotu powietrza przy niskich obrotach oraz elastycznosci podczas przyspieszania. Ale to inna bajka . Mam nadzieje ze pomoglem i przepraszam za brak polskich znakow ale pisze na telefonie. Pozdrawiam
: 24 wrz 2010, 00:35
autor: jarodpol
Dziki pisze:jest to potoczna odma, odpowietrzenie skrzyni korbowej...
jeżeli jej nie masz to dolot ciągnie lewe powietrze, i bez filtra powietrza.
A czy warto ja kupowac ? czy silnkowi nic nie grozi bez tego?
[ Dodano: 2010-09-24, 00:37 ]
Marek85 pisze:bez obaw nic sie nie stalo

te dwa wezyki plastikowe wygladajace jak peszel elektroinstalacyjny. To tak zwana odma . Sluza one za odpowietrzanie silnika zazwyczaj komory korbowo tlokowej. W v6 ida one od pokryw zaworow a wchodza spowrotem przed przepustnica. A potem do kolektora ssacego. W tych wezach zawsze znajduja sie resztki oleju , najczesciej w postaci bialej mazi. Ja poradzilem sobie w ten sposob zaslepilemm wejscia do przepustnicy 2gr albo 5gr oczywiscie na kleju. A z tej plastikowego wezyka wykorzystalem te fajki ktore sa przy deklu na nie zalazylem waz i oby dwa weze skierowalem do pojemnika ktory zbiera ta maz. W ten sposob zmniejszammy temperature w kolektorze, mamy czysty caly dolot czyli przepustnice i kolektor ssacy z ktorym w 2.6 sa problemy poniewaz wiekszosc z nich nie posiaada puszki z takim pajakiem ktory ma na celu skrocenie dolotu powietrza przy niskich obrotach oraz elastycznosci podczas przyspieszania. Ale to inna bajka . Mam nadzieje ze pomoglem i przepraszam za brak polskich znakow ale pisze na telefonie. Pozdrawiam
Dzieki kolego, bede spal spokojnie i zrobie tak jak piszesz, zaslepke
: 24 wrz 2010, 00:44
autor: Dziki
warto założyć byle jaki przewód i tyle filozofi

a że będzie ci syfić dolot, przepustnice
to trudno ale każde auto ma odme , każde i łykać będzie tam tędy szczypty oleju
jarodpol pisze:czy silnkowi nic nie grozi bez tego?
jeśli nie zaślepisz otworu przy przepustnicy to najprościej sypiesz syf na cylindry
: 24 wrz 2010, 00:45
autor: Marek85
tak jak napisal kolega silnik bierze lewe powietze . Przez co moze nierowno pracowac . Wezyki te w aso kosztuja ponad 150zl. A obecne czyli te ktore masz nie nadaja sie do latania bo zaloze sie ze rozlatuja sie po dotkniceciu. Temperatura i wiek robi swoje. Mozesz naprawic to w ten sposob sciagasz ten peszel razem z koncowkami potem szczypcami usuwasz ten karbowany waz zostawiasz same koncowki a na nie nakladasz waz. Wtedy bedziesz mial tak jak nakazala fabryka. Ja rozwiazalem to nieco inaczej o czym napisalem wyzej.
: 12 paź 2010, 19:13
autor: slody78
Marek85 pisze:W ten sposob zmniejszammy temperature w kolektorze, mamy czysty caly dolot czyli przepustnice i kolektor ssacy z ktorym w 2.6 sa problemy poniewaz wiekszosc z nich nie posiaada puszki z takim pajakiem ktory ma na celu skrocenie dolotu powietrza przy niskich obrotach oraz elastycznosci podczas przyspieszania.
Mam pytanie odnośnie puszki z pająkiem: czy owa puszka z pająkiem jest elementem ruchomym??
Właśnie kupilem kolektor ssący na alegro i omawiana puszka porusza sie w górę i dół...
Czy to jest prawidłowe??
pozdrawiam
: 13 paź 2010, 14:49
autor: chybo101
Jakiej puszki z pająkiem jakie skracanie długości kolektora w 2.6 :shock:
: 13 paź 2010, 23:21
autor: Dziki
domyślam się że "pająk" to kolektor ssący,
w 2.6 jest taka puszka ale nie służy do skracania dolotu... (za zadanie ma kierować powietrze po równo na każdy cylinder, na wolnych obrotach)
to że lata góra dół to znaczy że już możesz ją wywalić,
ewentualnie jak cała to zamocować; przykleić na miejsce
Jak masz gaz to demontuj te ciało obce bo ci szybko w cylindry kawałki wpadną (po strzale)
: 20 lut 2011, 15:26
autor: Rychu82
U mnie też wiszą te odmy przy głowicy i zastanawiam się(jeszcze nie ściągałem góry więc nie widzę) czy one się łączą przed wejściem do dolotu czy są dwa króćce na dolocie?
: 21 lut 2011, 13:20
autor: Audi 80 Polska
Rychu82 pisze:czy one się łączą przed wejściem do dolotu czy są dwa króćce na dolocie?
Są dwa króćce. Ciekawe czy nimi nie ciągnie ci brudnego powietrza jak nie są podłączone odmy... Chyba że ktoś je zatkał.
: 21 lut 2011, 19:49
autor: Rychu82
aldi, a to sobie wyobraź jaki ja jestem cieekawy :roll: czy nie jeżdże odkurzaczem. Rozmawiałem dziś z poprzednim właścicielem i powiedział, że powinny być zatkane(za jego kadencji ponoć były), juro auto idzie na remonty, więc się dowiem
: 22 lut 2011, 17:46
autor: maniek887
można dokupić zamienniki tych przewodów ja mam Topran a są to zwykłe zakrzywione olejoodporne węże koszt żaden a działa jak powinno. U mnie jak nie było tych łączników to śmierdziało olejem w kabinie