Strona 1 z 1
[B4 ABC] bogata mieszanka na wolnych i wysokich obrotach
: 01 paź 2010, 20:43
autor: boskijacek447
Witam
podrzuci mi ktos pomysł co poza sondami lambda moze sterować mieszanka albo co moze miec na nia wpływ poniewaz one działaja a po podpieciu samochodu pod analizator spalin wychodzi ze cały czas jest bogata mieszanka na benzynie i gazie na niskich i wysokich obrotach co skutkuja duzym spalaniem ok 15L gazu na trasie
Wg mechanika CO powinno wynosic 1 a ja mam 0,5 albo na odwrót powinno być 0,5 a ja mam 1
dodam że nie mam katalizatórw tylkow spawane rury
: 02 paź 2010, 00:12
autor: bartek18150
Trzeba sondę sprawdzić na jakimś wykresie tzn oscyloskopie, jak wygląda wykres. bo jak masz II generacje LPG, to to ze sonda pokazuje ze jest ok to nie znaczy ze jest dobra... Sonda powinna równomiernie przechodzić ze zubożenia do wzbogacenia, co bedzie ladnie widac na wykresie.
: 02 paź 2010, 07:58
autor: WOJTEK26
Dokładnie jak kolega napisał, to ze sondy pracuja nie oznacza ze działajał właściwie. Napisz jakie wartosci ma Lambda na PB i LPG.
: 02 paź 2010, 10:11
autor: boskijacek447
Posiadam sekwencyjna instalacje LPG KME Diego G3 z wtryskami valtek zółtymi :oops:
i parownikiem alsaka
Sondy zmierze jeszcze raz jak wróce z zakupów akurat postaram sie żeby sie dobrze zagrzały :mrgreen: zmierze jedna i druga na beznynie i gazie z kartka w reku zeby miec juz pewnosć
z dotychczasowych pomiarów które robiłem wcześniej zeby tylko sprawdzić czy sondy działaja wynika ze na benzynie i LPG jest tak samo ok 0.54-0.59V czasami 0.64V na wolnych obrotach pomiary robilem miernikiem cyfrowym nie jest najgorszy i jak go testowałem to można mu wierzyć.
Koledzy mam nadzieje ze uda wskrzesić sie nam ten mój wóz

, bo słyszałem juz opinie jeednego z mechaników że komputer benzynowy mógł paść
: 02 paź 2010, 10:21
autor: WOJTEK26
Jezeli masz sekwencje to sprawdz czy masz dobrze ja ustawiona bo ECU PB mógł wprowadzic korekcje do mapy i stad te problemy.
: 02 paź 2010, 19:42
autor: boskijacek447
Nie miałem czsu zmierzyć dzis jeszcze tych sond bo po całym tygodniu na nazbierało sie pracy ;/
co do instalacji można ja ustawic żeby pod analizatorem spalin wychodziły dobre pomiary w granicach tolerancji ale zaraz komputer benzynowy zmienia mape i wychodzi ze jest za bogato ;/
na samej benzynie tez jest za bogato, widać to po analizatorze i po spalaniu 15L LPG na trasie i ok 18 w mieście nigdy ten samochód tyle nie palił
: 03 paź 2010, 13:43
autor: bartek18150
a jakieś emulacje masz podłączone? Bo z tego co piszesz nie ma żadnej emulacji. Doprowadź samochód do ładu na benzynie, potem niech dobry gazownik się zajmie reszta
: 03 paź 2010, 15:42
autor: Thomas3
jesli chodzi o zbyt bogata mieszanke paliwa to jest kilka mozliwosci.
- przeplywomierz
- sondy lambda
- czujnik temperatury silnika ktory idze do ECU
- blad ECU lub inny problem z ECU
to sa takie najwazniejsze przyczyny oczywiscie moim zdaniem
: 03 paź 2010, 21:03
autor: Audi 80 Polska
bartek18150 pisze:a jakieś emulacje masz podłączone? Bo z tego co piszesz nie ma żadnej emulacji.
Jeśli chodzi o emulator sondy lambda to przy sekwencyjnym gazie się go nie montuje.
Thomas3 pisze:- przeplywomierz
W ABC nie ma przepływomierza.
: 03 paź 2010, 21:12
autor: grzesiu88
Mi kiedyś na spalanie pomógł zwykły reset ECU i odpowiednia adaptacja na PB. Widocznie jakieś błędy były może i u Ciebie są.
: 04 paź 2010, 19:30
autor: boskijacek447
- przeplywomierz - nie mam ale dzieki za podpowiedź
- sondy lambda - sprawdzonedziałaja
- czujnik temperatury silnika ktory idze do ECU - sprawdziłem opór miernikiem na zimno i gorącj wodzie opór sie zmieniał-- sprawdze jeszcze raz może kupie drugi- wtedy bede pewny ze to ECU
- blad ECU lub inny problem z ECU- niestety w OStrowcu gdzie mieszjam jeślijsamochód nie ma OBDII to znaczy ze jest za stary na podlaczenie do komputera i żadnych blędów nie pokaże.. wieć musze kupić sobie kabelek i samemu to sprawdzić bo po odpiwciu klem na noc nic sie nie zmieniło
myśle ze to moze być bład z ECU przeczyszcze styki i ostatecznie go wymienie
ale w tej kwestii mam pytanie na przyszłość bo myslałem o zmainie kolektora ssącego na ten z 2.8 z klapkami regulujacymi długosć dolotu i żeby to miało sens wypadałoby zmienić komputer na ten z AAH i będzie jeździł z moim ABC ??
Z góry ddzieki za porady teraz wiem co moge wymieniac is prawdzać
