Strona 1 z 1

[80 2.6 ABC] Blokada wału

: 08 paź 2010, 00:18
autor: delliver
Witam!

Może zaczne od tego, że od jakiegoś czasu mam jakieś wycieki oleju w silniku, na misce olejowej wiszą krople oleju. I przy okazji wymiany pompy wody (z powodu nieszczelnosci) chciałem zmienić sobie simmering na wale korbowym z przodu. Mam zrzucony rozrząd i ściągnięte koło pasowe z wału. To było najłatwiejsze, ale teraz zaczynają się schody. Bo żeby zdjąć koło zębate od napędu rozrządu to trzeba najpierw odkręcić nakrętke na wale, tą na klucz 24, ale do tego pasowało by zablokować wał korobwy. Troche poczytałem książkę i doszukałem się, że wykręca się czujnik kątu wyprzedzenia zapłonu z bloku silnika i tam jest otwór do blokowania wału. Tylko jest mały szkopuł... bo nie mam tej blokady :cry: To wygląda jak taki trzpień z gwintem który sie wkręca w blok silnika. Ma ktoś jakiś pomysł czym można by to zastąpić, ewentualnie jak by ktoś miał jakieś wymiary tego trzpienia, może udało by sie taki dorobić... Ta blokada w sklepie kosztuje 180zł to troche duzo.

pozdrawiam
Michał

: 08 paź 2010, 06:24
autor: krystek
odkręć pneumatem:)bez żadnej blokady:)

: 08 paź 2010, 11:00
autor: Motostacja pl
Ja tam zawsze zapinałem bieg, ręczny i nie było problemu. Jeśli nawet ruszyłem wałem to ustawiałem go później dokładnie podług znaków.

: 08 paź 2010, 16:10
autor: delliver
Myślałem już o tym Labiel, ale szczerze powiedziawszy to mam trochę ręczny słaby, ale może jednak tak spróbuje, a wie ktoś jaki jest tam gwint? prawy czy lewy?

: 08 paź 2010, 16:21
autor: Motostacja pl
delliver pisze:Myślałem już o tym Labiel, ale szczerze powiedziawszy to mam trochę ręczny słaby, ale może jednak tak spróbuje, a wie ktoś jaki jest tam gwint? prawy czy lewy?
Tam jest chyba normalny gwint, ale nie na 100%

: 08 paź 2010, 16:33
autor: jaco80
Słyszałem że wiele ludzi - jakkolwiek drastycznie by to nie zabrzmiało - odkręca tą śrubę rozrusznikiem. Zakładają klucz, opierają o coś i i cyk rozrusznikiem. PONOĆ puszcza od razu. Sam nie polecam ani nie odradzam bo jeszcze tego nie robiłem. Ale szykuje się :mrgreen:

Ale skoro masz ściągnięty pasek to może faktycznie nie najlepszy pomysł :mrgreen:

: 08 paź 2010, 16:41
autor: krystek
na 100%prawy gwint:)

: 08 paź 2010, 17:12
autor: Motostacja pl
jaco80 pisze:Ale skoro masz ściągnięty pasek to może faktycznie nie najlepszy pomysł :mrgreen:
No raczej nie, bo można mieć głowicę do roboty <ok>

: 16 paź 2010, 06:37
autor: delliver
Udało się :) teraz wam powiem jak zrobilem. Najpierw próbowałem metodą Labiela, czyli zaciągłem ręczny i wrzucilem bieg, ale zaduy luz byl na kole pasowym, a sruba wcale nie myslała puścić. Więc zrobilem jak jaco80 radził, tylko poskładałem wczesniej rozrzad zeby nie bylo wpadki. Cyknełem delikatnie pare razy rozrusznikiem, ale nic. Potem popryskałem troche płynem ala wd40 i po paru próbach wkoncu puścilo. Teraz zostalo mi tylko wydlubac stary simmering i załozyc nowy. Dzięki wszystkim za dobre rady!