Witam
Mam pytanie, czy dałoby radę wstawić do w/w silnika kompresor. Ile by mi to podniosło mocy i co byłoby do tego potrzebne.
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2010-10-27, 20:22 ] Poprawiłem temat by był zgodny z regulaminem bo już sporo postów więc szkoda wyrzucać
/aldi
: 26 paź 2010, 15:57
autor: slawek88yo
kolego wszystko da rade zrobic o ile sie chce i ma na to kasiore i jaką kolwiek wiedze ale biorąc pod uwagę ze abc to stara jednosta i codow z niego nie wyciagniesz to powstaje pytanie Czy Warto. i nie lepiej te kase co miaął by byc przeznaczona na zakup kompresora strojenie tego plus kupe nerwow przy strojeniu dopasowaywaniu itp. nielepiej pomyslec o czym bardziej rozwojowym- inne auto
: 26 paź 2010, 16:00
autor: Słonik
Da rade, ponoc to prostsze niz turbo.
Przyrosty hmm mysle ze kolo 50-70km.
Co potrzeba to moze niech sie ktos bardziej zorientowany wypowie. napewno kompresor lapy mocujace do niego, zapewne home made, pasek, orurowanie, IC, i cos co bedzie tym wszystkim sterowac czyli jakis Megastquirt czy cos w tym stylu.
: 26 paź 2010, 16:02
autor: slawek88yo
tylko trzeba jeszcze wiedziec w jakim stanie jest silnik zanim chcesz sie zabierac za to.
Gdzieś na forum krążyły zdjęcia sprzedawanego w USA kitu sprężarki do AAH.
_uwaga
: 27 paź 2010, 10:56
autor: zakwapl
Kolego niewiem czy widziałeś
tutaj masz jak kompresor chodzi przy silnik 2.8. Moim zdaniem fajna sprawa dla kogoś kto się na tym naprawdę zna i nieszkoda mu kasiory. No i wiadomo , żeby zaczac jakieś mody to trzeba doprowadzic silnik do stanu w jakim wyszedł z fabryki czyli silnik rozebrac , wyczyścic itp.
: 27 paź 2010, 11:22
autor: boomer86
...sam kiedyś zachodziłem w głowę , jak dodać nieco KM w swoim ABC. Przeszła mi nie raz myśl o kompresorze , jednak trzeba mieć dostęp do kliku narzędzi , jak choćby wycinarka CNC (dostawka na kolektor dolotowy). Zawór upustowy , dostrojenie ECU do nowych dawek mieszaniny paliwo+powietrze , uszczelnienie silnika (ABC i AAH z reguły są spasowane na"grubą nić", więc nie obejdzie się bez generalki, bo ta prędzej czy później stanie u progu pasa przedniego
Reasumując, wysokie koszty dla kogoś, kto ma zamiar zlecać wykonanie większości prac ( tak było w moim przypadku). Dla pasjonata z "dostępem" do większości potrzebnych składowych - rychłe oczekiwanie spełnienia założenia i delektowanie się skompresowanym V6...choć R5 uturbionemu też niewiele można zarzucić , a to znacznie mniej kosztowna operacja SWAPowania ....
P.S.technic-trick: zwykle przy podobnych projektach medium napędzające stanowi pasek klinowy + napinacz + dawca napędu - koło pasowe zdawcze wału korbowego, a całość = rezygnacja z AC w wozidle...
Pozwodzenia !
: 27 paź 2010, 12:01
autor: slawek88yo
a moze znacie jakas firme co oferuje ostrzejszcze wałki do aah bądz jakis progam jeszcze ??