Strona 1 z 1
[2.8 AAH] ciśnienie na jednym cylindrze 6 bar
: 25 lut 2011, 19:39
autor: Rychu82
Witam
ciśnienia jakie mam na cylindrach:
1 - 6bar 4 - 10bar
2 - 11bar 5 - 10,5bar
3 - 10bar 6 - 9,5bar
na cylindrze 1 - 6bar po odkręceniu świecy - była cała czarna i nie podawała iskry. Wymieniam jutro kable bo świece wymieniłem i dalej nic, ale co ja poradze na te 6bar?
CZy może to nie jest złe ciśnienie?
Zaznaczę,że audi kupiłem kilka dni temu i nie wiem ile czasu jeździło w takim stanie, ale myśle że za długo.
Co mogło spowodować spadek ciśnienia na tym tłoku?
: 26 lut 2011, 14:06
autor: radekmc
słabiutko na pozostałych także już
było wlać oleju w ten trefny i wtedy jeszcze raz zmierzyć to by się trochę rozjaśniło
: 27 lut 2011, 15:56
autor: Rychu82
zmieniłem świece i kable i dalej rzuca motorem i nie zawsze na luzie utrzymuje obroty(czasem gaśnie).
Chciałem pojeżdzic trochę żeby spróbowąć przepalić jesli tam cos sie nagromadziło na zaworach(gorzej jak to z drugiej strony puściło ciśnienie i mam tlokowo-pierscieniowe sprawy do remontu).
Skoro jest już iskra na wszystkich garach, to co tak telebocze calym autem jak otworze przepustnice na ful przy niskich obrotach?
: 27 lut 2011, 15:59
autor: Leo
masz padnięty cylinder, jak myślisz, przepalenie coś da ?
telebocze bo masz padnięty silnik i tyle.
: 27 lut 2011, 19:55
autor: maniek887
ewentualnie armagedon w kolektorze dolotowym (taka optymistyczna wersja)
: 27 lut 2011, 20:18
autor: Leo
niekoniecznie 2.8 v6 ma żeliwne kanały dolotowe, to nie 2.6 gdzie się kierownice powietrza kruszą jak z tektury. Tam za bardzo nie ma co się posypać, no chyba, że wpadło jakieś ciało obce i zatkało kanał dolotowy do cylindra.
: 27 lut 2011, 20:28
autor: Audi 80 Polska
Był przypadek że wystrzał lpg urwał jedną z klapek skracających dolot w AAH:
https://audi80.pl/b4-aah-stukanie-w- ... t42252.htm
: 27 lut 2011, 22:43
autor: Rychu82
dzięki za link
W takim razie jutro startują do mnie dwie głowice po kolizji.
Zrobię jedną i zamienie. Zobacze kolektor i tłoki z góry i zamykam.
objawy
1.
jak wciskam gaz do dechy to szarpie (coś jak zabezpieczenie przed zbyt wysokimi obrotami ale u mnie jest wtedy grubo poniżej 3000

) i nie przyspiesza
2. jak wciskam lekko gaz to rzadko szarpie(przycina) i przyspiesza
3.jak trzymam gaz równo to poszarpuje jak w pkt.2
4. jak znajde punkt trzymania gazu to nie ma wyczuwalnych objawów i działa prawie jak nowy(najlepiej miedzy 3000 a 4000)
na podstawie tego mam nadzieje że przyczyna nie leży na dole silnika i ma coś wspólnego bezpośrednio z mieszanką , oby nie szlif na cylindrze.
PS: to czego szukać w kolektorze AAH jak będzie zdjęty?
p
: 27 lut 2011, 22:55
autor: Leo
ciał obcych szukać.
Jak zdejmiesz głowice to sprawdź czy czasem gdzieś nie ma przedmuchów na uszczelce.
: 28 lut 2011, 22:22
autor: Rychu82
hmmm... a iskra skacząca między kablem a głowicą cyl.1 na co wskazuje? na pewno jedzie jutro do elektryka na kontrole, ale błędów nie ma

: 28 lut 2011, 23:22
autor: Audi 80 Polska
Rychu82 pisze:a iskra skacząca między kablem a głowicą cyl.1 na co wskazuje?
Przewody wysokiego napięcia do wymiany. Spryskaj w nocy przewody wodą z rozpylacza a pewnie zobaczysz więcej iskier.
: 01 mar 2011, 07:42
autor: Rychu82
sory, zapomniałem dodać że nowe przewody silikonowe i swiece NGK zamontowałem dwa dni temu po diagnozie elektryka.
jeszcze liczę na to że olej leci do głowicy i dlatego nie pali i iskra wylatuje i ciśnienie w drugą strone ucieka - czyli uszczelka