Strona 1 z 1

[B4 2.6 abc] duże spalanie para z wydechu

: 28 lut 2011, 10:38
autor: luki123
witam

potrzebuje pomocy mianowicie mam taki problem mam audi b4 2.6 94r i spala ponad 24l na 100km po mieście przy spokojnej jeździe zauważyłem ze z tłumika końcowego wydobywa się para bardzo dużo tej pary został podłączony pod komputer nic nie wykazało silnik 100% sprawny nie wiem co robić muszę jechać w trasę i sie troche boje tego spalania a to jest ponad 2tys kilometrow do pracy wiec wolał bym tu wszystko zrobić ale nie weim za co sie zabrać pomuszcie

: 28 lut 2011, 10:46
autor: chybo101
Pod kompem pewnie tylko błędy sprawdzali.

: 28 lut 2011, 11:49
autor: zakwapl
para to normalna rzecz ze względu na różnicę temperatur. A co do paliwa w jaki sposób sprawdzałeś te spalanie, według kompa czy tankowałeś na full? Nie śmierdzi CI w aucie, obok auta paliwem ?

: 28 lut 2011, 12:01
autor: luki123
tankowalem na full 2 razy i duzo pali na komputerze nic nie wykazalo a ta para to troche wiecej niz powinno nie dym tylko para raczej nie smierdzi bezyna moze troche jak sie stoji z boku

Re: [B4 2.6 abc] duże spalanie para z wydechu

: 28 lut 2011, 12:08
autor: Pio80tr
luki123 pisze:został podłączony pod komputer nic nie wykazało silnik 100% sprawny
Własnie pytanie co Tobie sprawdzili, jeśli tylko błędy w silniku to może nic nie dać.
Jeśli mechanicznie jest ok i rzeczywiście nigdzie nie śmierdzi paliwem to podpinaj pod kompa i sprawdź dodatkowe parametry.

Pierwsza rzeczy która mi przychodzi do głowy to paramerty sond lambda. One odpowiadają za skład mieszanki w ABC są dwie sondy. Powinny dawać wyniki w okolicach 1,0. Jeśli wartości są mniejsze to mieszanka jest zbyt bogata i spalanie duże.
Druga sprawa to temperatura zasysanego powietrza (za to odpowiada osobny czujnik). generalnie od niedawna jestem użytkownikiem ABC ale wczoraj czytałem w jakimś poście, że to ma wpływ na spalanie. Jesli czujnik daje jakieś nienormalne wartości np -90*C to spalanie wzrasta.



O tu masz ten temat:

https://audi80.pl/b4-26-abc-czujnik-temperatury-zasysanego-powietrza-vt30357.htm

: 28 lut 2011, 23:11
autor: chybo101
Pio80tr pisze:Powinny dawać wyniki w okolicach 1,0. Jeśli wartości są mniejsze to mieszanka jest zbyt bogata i spalanie duże.
Jak by wskazywała cały czas 1V to by znaczyło ze się skończyła.

: 01 mar 2011, 19:02
autor: Pio80tr
chybo101 pisze:
Pio80tr pisze:Powinny dawać wyniki w okolicach 1,0. Jeśli wartości są mniejsze to mieszanka jest zbyt bogata i spalanie duże.
Jak by wskazywała cały czas 1V to by znaczyło ze się skończyła.
Tu chodziło mi o współczynnik lambda factor który możemy odczytać podpinając się pod złącze diagnostyczne np. przez program VAG-COM. Nie o Volty.
Tak więc współczynnik równe 1,0 jest optymalny. Jak mi w ABT padła sonda to na VAG-COM miałem odczyt 1,4.

: 14 mar 2011, 09:31
autor: lelum
Witam
Może ktoś się orientuje, czy czujnik podciśnienia który znajduje się w sterowniku silnika 2.6 v6 ABC, występuje do kupienia jako część zamienna?

: 14 maja 2011, 21:17
autor: dezy
Jeśli masz na myśli map sensor to jest to integralna część komputera. Komputer znajduje się za schowkiem pasażera i da się go wymacać. Nie mam pojęcia jak go wydłubać. Może ktoś ma taką wiedzę i się podzieli. Zanim to zrobisz sprawdź czy nie pękł ci gdzieś przewód od map sensora. Wychodzi on na górze silnika nad przepustnicą. Oryginalnie zaczyna się plastikowym kolankiem. Jeśli w niego dmuchniesz i będzie słychać syk i da się wogóle w niego co kolwiek wtłoczyć to przewodzik gdzieś pęknięty. Można wymienić jakimś wężykiem 2,5 - 3mm. Trzeba pamiętać by długość była ta sama. Ostatecznie mam komp na zbyciu. Kupiłem i okazało się że to właśnie przewodzik :mrgreen: Zobacz jak wygląda sprawa gdy wogóle odepniesz sondy lambda. Gdy są odpięte to pali 20 litrów spoko. może są wogóle żle podpięte..... przeczyść styki.