Strona 1 z 2

[80B4 2.6 ABC]Diagnoza wag.

: 01 mar 2011, 12:57
autor: Kokolino
Witam
Pytanie dla znawców tematu. Wiecie może czy jest jakaś możliwość aby za pomocą VAG-a sprawdzić szczelność układu dolotowego. Normalnie jakbym słyszał syczenie w okolicach kolektora ssącego którego nie mogę zlokalizować. Auto jeździ i działa normalnie ale mnie to trochę niepokoi, tym bardziej że miałem słuszlne doć mocne puknięcie w kolektorze swego czasu.
Dzięki za pomoc.

: 01 mar 2011, 21:58
autor: Audi 80 Polska
Ponoć nieszczelność powoduje mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym przy obrotach biegu jałowego.
Można sprawdzić podciśnienie w kolektorze ssącym. Można to zrobić na VAGu albo w programie od instalacji gazowej (jeśli posiada MAPsensor).
U mnie wynosi jakieś 32-40% na biegu jałowym, jeśli jest wyższe to coś jest nie tak.
Jeszcze można zobaczyć położenie silniczka krokowego jeśli będzie bardzo niskie to którędyś indziej musi podsysać powietrze.
U mnie w grupie 006 (dane pracy "krokowca") po rozgrzaniu mam:
Blok 1 - 32
Blok 2 - 43
Blok 3 - 0
Blok 4 - 241

: 02 mar 2011, 20:25
autor: Pio80tr
Panowie, zaciekawił mnie temat podepnę się

Podciśnienie w kolektorze ssącym to Intake Manifold Pressure. Czy istnieją tu jakieś referencyjne wartości?
U mnie na biegu jałowym wynosi ok 25%.

: 02 mar 2011, 23:45
autor: Audi 80 Polska
Pio80tr pisze:Czy istnieją tu jakieś referencyjne wartości?
To zależy od silnika i od jego stanu. Ale wartość około 32 występuje najczęściej z tego widziałem.

A ile masz postion of idling stabilization valve na obrotach biegu jałowego na rozgrzanym silniku?

: 03 mar 2011, 20:32
autor: Pio80tr
aldi więc tak,

Sprawdziłem jeszcze raz przy dokładnie rozgrzanym silniku, oczywiście bieg jałowy, obroty 768 / min.

Intake manifold pressure ok 23%
Position of idling stabilisation valve 29.0 (ale widziałem też wyniki 23.0 , 27.0)

W grupie 006 (dane pracy "krokowca") po rozgrzaniu mam:
Blok 1 - 29
Blok 2 - 42
Blok 3 - 0
Blok 4 - 239

Jestem dość zielony w tej tematyce ale jak już mam to narzędzie to warto się uczyć.
Mówią Tobie coś te wyniki?

: 04 mar 2011, 00:27
autor: Audi 80 Polska
Pio80tr pisze:Mówią Tobie coś te wyniki?
Dane krokowca masz podobnie jak u mnie.
U mnie jest w 006
32
43
0
241

Głównie zastanawiało mnie też czy nie podsysa mi lewego powietrza bo mam słabe podciśnienie na biegu jałowym.
Jakby ssał sobie inną drogą powietrze to silniczek krokowy musiałby się bardziej zamknąć aby zmniejszyć obroty. Ale wychodzi że TTTM - ten typ tak ma albo TETM - ten egzemplarz tak ma. Jeszcze przyczyną słabego podciśnienia może być źle ustawiony rozrząd albo silnik zdycha.

: 04 mar 2011, 18:55
autor: Pio80tr
Cześć,

a czy sądzisz, że brak katalizatorów może powodować większe podciśnienie w kolktorze ssącym?

Ja mam wycięte katalizatory i wstawione strumienice :cry:. Niestety taki był pomysł poprzedniego właściciela, tylko nie wiem na co, bo Audi nie powinno buczeć. Jak rozumiem przy braku kata spaliny nie są "tłumione" i mają większą prędkość wylotową. Tak więc może silnik mocniej zasysysa tlen z atmosfery?

: 04 mar 2011, 20:35
autor: Audi 80 Polska
Też nie mam katalizatorów i zamiast nich mam strumienice wsadzone które są tak nisko że w koleinach trę nimi o asfalt. Podciśnienie mam takie jak napisałem wyżej.
Co do wpływu strumienic to trudno powiedzieć czy to one są przyczyną, nic na ten temat nigdzie nie czytałem. U mnie są one zamontowane a jest inne podciśnienie.
Raczej niema co się tym przejmować zbytnio bo wartość podciśnienia na biegu jałowym to raczej "luźna" kwestia.

: 04 mar 2011, 20:46
autor: Kokolino
Widzę że temat się rozwinął a ja nie miałem kiedy podłączyć VAG. W przyszłym tygodniu jak pogoda pozwoli to się podłączę i zdam relacje. A jak nie będę potrafił sczytać to będę pisał. <ok>

: 05 mar 2011, 18:43
autor: Pio80tr
aldi pisze:Też nie mam katalizatorów i zamiast nich mam strumienice wsadzone które są tak nisko że w koleinach trę nimi o asfalt
Ja jak się zapomnę to trę na osiedlowych garbach zwalniających, przy czym zawieszenie mam seria. No i jak tu zejść niżej :-)

Wrzucam swoje wyniki VAG-owania, może komuś coś wpadnie w oczy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 06 mar 2011, 22:46
autor: sebco
jaki vagiem to diagnozowales jakie ustawienia jaki interfejs. bo helle trudno okiełznać

: 07 mar 2011, 06:38
autor: kris4
dokładnie jakim vag-em to diagnozujecie bo ja ni jak nie moge ustawic zeby wpusicł mnie i jest problem :-/

: 07 mar 2011, 08:28
autor: Pio80tr
sebco pisze:jaki vagiem to diagnozowales jakie ustawienia jaki interfejs. bo helle trudno okiełznać
Ja diagnozuję Viaken VAG USB KKL line z programem VAG-COM wersja 409-1 firmy Ross-Tech zainstalowanym pod Windows XP.

W ustawieniach nic nie musiałem zmieniac. Po prostu podłączyłem i działało. Jedyny mankamen to taki, że powyżej 2000 obr/min odczyty zawieszają się. Czytałem na forum, że inni, którym działa tez mają takie objawy.

: 07 mar 2011, 10:23
autor: Audi 80 Polska
Ja się łączę dokładnie takim kablem: http://archi.inosak.org/imgdb/item1487636874_1.html

I też odczyty się zawieszają powyżej 2000RPM jednak muszę zmieniać parametry w programie aby się chciał połączyć.

Gdzieś czytałem że trzeba spróbować zewrzeć linie K i L aby lepiej chodziło.

: 12 maja 2011, 09:06
autor: rimas
Witam, polecam Viaken z linia K na rs232 i vag 311.2 dziala stabilnie i bez zadnych problemow a dodam ze mam sterownik Hella