Strona 1 z 2
[AAH] Wydech 2-kat > 1-kat - wybór tłumika w miejsce kat
: 14 mar 2011, 23:01
autor: Rychu82
: 18 mar 2011, 22:06
autor: radek kocio
U mnie te 2 rury co wychodzą z lewej i prawej strony skrzyni łączą się w jedną zaraz za skrzynią i przykręcony jest do niej katalizator
: 20 mar 2011, 19:33
autor: shellah
jeśli chodzi o pierwszą fotę to nie wiem dlaczego u ciebie tak jest

może w sedanach inaczej niż w coupe ale jak kolega wyżej pisał zaraz za silnikiem schodzi się to w jedną rurę a następnie w katalizator i dlalej jedną rurą do środkowego tłumika i końcowego

: 20 mar 2011, 21:14
autor: boskijacek447
była już na ten temat dyskusja, niektórzy maja dwa katalizatory inni jeden i chyba nikt nie doszedł od czego jest to zależne
ja mam ABC i jest tak samo jak u Ciebie dwie rury wzdłuż skrzyni, i kiedys były katalizatory a teraz są rury. To mocowanie na srodku skrzyni służyło do podtrzymywania wydechu w miejscach gdzie sa katalizatory
: 03 kwie 2012, 20:13
autor: Rychu82
odswierzam, bo mam mozliwość zamiany tego bałaganu z pierwszego postu na coś takiego
http://www.aukcjoner.pl/gallery/007815412-1.html#I1
no i tu prośba o poradę, co się może z tym wiązać:
1. zachowanie silnika po takiej zmianie
2.spasowanie tej części (2.6) do mojego 2.8Q
3.pewnie potrzebuje kawałek rury bo moje portki są troche dalej od silnika niż te z 2.6, a może ktoś robil taką przeróbkę? co tam wstawic po tym jak obetne mój wydech za portkami?
jest to pilna sprawa bo do jutra mam dać odpowiedź czy biorę
: 03 kwie 2012, 22:49
autor: UFOtm

ile dajesz za te rury ? i co chcesz dalej robic/ wymieniac. Wtedy da sie powiedziec czy jest sens. wyspawanie takich rur vze zwyklej stali to sa koszta ok. 200-300pln z materialem i montazem.
: 04 kwie 2012, 09:51
autor: Rychu82
UFOtm, portki 70 zeta, no i jest orginał czyli stal aluminiowa. ze zwykłej nie bedę robił wydechu bo sie do tego nie nadaje, ewentualnie nierdzewka ale to są wg mnie niepotrzebne koszta i dodatkowa masa.
najchetniej to bym zrobił cos takiego jak ty masz + tłumik przelotowy na połączonych rurach i po jednym przelotowym w miejscu gdzie miałem u siebie katalizatory ostatni ori całość ze stali aluminiowej, ale narazie mam inne priorytety przy audi.
Chciałem narazie coś wsadzić co poprawi dźwięk gnieconej puszki na dźwięk który pochodzi z silnika, czyli te portki co zapodałem plus jakies połączenie z moim wydechem, ale chciałbym najpierw wiedzieć co może mi w tym planie niewypalić

: 04 kwie 2012, 16:51
autor: UFOtm

Z normalnej miałem na myśli coś innego niż nierdzewka. Ja osobiście nie zrobiłbym z "normalnej". Nierdzewka będzie trwalsza chyba, że nie robisz auta na lata. To zmienia wtedy postać rzeczy.
: 04 kwie 2012, 20:15
autor: shellah
nierdzewka tylko na złączki z ori rurami bo pospawać aby po 10tys km nie pierdziało to jest sztuka. Nie spawa się różnych metali

: 04 kwie 2012, 21:41
autor: Rychu82
UFOtm pisze:
Z normalnej miałem na myśli coś innego niż nierdzewka. Ja osobiście nie zrobiłbym z "normalnej". Nierdzewka będzie trwalsza chyba, że nie robisz auta na lata. To zmienia wtedy postać rzeczy.
wystarczy mi tyle co ori czyli jakieś 15 - 20 lat a audi nie robilo z nierdzewki tylko ze "zwykłej". Zresztą na razie jestem zainteresowany jak najlepszym połączeniem kolektorów z tłumikiem środkowym, czyli takie portki jak wkleiłem plus jakiś kawałek rury najlepiej z kołnierzami i dlatego tu pytam czy ktoś to robił i co tam przypasuje żebym nie musiał rzeźbić jakiś wynalazków.
70 za to co wkleiłem to chyba nie jakaś tragedia? wziąłbym już ale jak mam dać tyle za spasowanie tego co za zrobiony na zamówienie taki sam kawałek spasowany i nowy to wiadomo że wole zlecić taką robotę
shellah jak się umie i ma czym to się spawa nierdzewkę do "czarnej" stali, ale to nie o to tu chodzi

, chciałem uniknąć złączek na rurach na rzecz kołnierzy ale to faktycznie może być odpowiednie rozwiązanie na dopasowanie tej części wydechu z 2.6 do mojego ....
....kwestia teraz jak to wpłynie na pracę układu i dźwięk :roll:
: 04 kwie 2012, 23:18
autor: shellah
Rychu82 pisze:kwestia teraz jak to wpłynie na pracę układu i dźwięk
moim zdaniem żadnej różnicy nie poczujesz

: 05 kwie 2012, 22:18
autor: kalfas
podłączę sie do tematu
otóż kupiłem moją 2.8 bez tłumików środkowych i denerwował mnie dźwięk tak jakby brzęczenie, więc zastąpiłem strumiennice rurkami ale ku mojemu zdziwieniu zaczął jeszcze bardziej brzęczeć

czy to wina tłumika końcowego? czy po prostu silnik tak zareagował na przelot?
: 06 kwie 2012, 14:29
autor: UFOtm
kalfas pisze:podłączę sie do tematu
otóż kupiłem moją 2.8 bez tłumików środkowych i denerwował mnie dźwięk tak jakby brzęczenie, więc zastąpiłem strumiennice rurkami ale ku mojemu zdziwieniu zaczął jeszcze bardziej brzęczeć

czy to wina tłumika końcowego? czy po prostu silnik tak zareagował na przelot?
Musisz sprecyzować bo tłumik środkowy jest tylko jeden, skoro miałes strumienice to chyba Ci chodziło o to że nie ma katalizatorów. tłumik środkowy jest na wysokości tylnej nóg pasażera tylnej kanapy. Metaliczne brzęczenie może być od połamanych przegród wewnątrz tłumików. Zobacz czy nie masz widocznych uszkodzeń(wgnieceń) puszki katalizatora tylnego i środkowego.
: 07 kwie 2012, 09:47
autor: kalfas
to sam nie wiem, bo na tej aukcji widać że są dwa
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-audi-b ... 71983.html
sprecyzuję, otóż od silnika idą same rury aż do tłumika końcowego
: 08 kwie 2012, 22:12
autor: UFOtm

w takim razie obstawiam że końcowy masz uszkodzony i coś Ci brzęczy.