Strona 1 z 2

[ABC B4] czuć benzynę rano

: 30 kwie 2011, 22:53
autor: sebco
od jakiegoś czasu kiedy zawożę rano (4:00) żonę do pracy czuję benzynę z nawiewów.
Ustaliłem że na 100% jest to wina wężyka zbrojonego który jest na powrocie z listy wtryskowej. Nie jest to wina dokręcenia go na gwincie przy listwie wtryskowej. Nie jest też mokry, ale znaczy że się z niego pod wpływem utrzymywania ciśnienia po zgaszeniu silnika "mikro" sączy. Dodam że gdy samochód stoi w dzień tego nie ma bo jak mniemam wyparowuje bo jest znacznie wyższa temperatura.
Tu jest aukcja http://allegro.pl/audi-80-b4-2-6-v6-abc ... 30504.html gdzie jest widoczny wąż zbrojony (który idzie nie z regulatora ciśnienia tylko przychodzi z listwy od strony kierowcy

Pytanie:
Czy da się ten wąż odkręcić od drugiej strony (karoserii) czy też jest zakuty a tak mi to wygląda?
Muszę wymieniać cały przewód paliwowy?

: 30 kwie 2011, 23:03
autor: pawelrybak15
Kolego, wymieniaj cały wąż póki nie wybuchł pożar !!
Jak mniemam wąż zbrojony jest od strony wysokiego ciśnienia, a wysokie ciśnienie + benzyna + wyciek = pożar :!:
Napraw to, bo jeśli wybuchnie od tego pożar to będzie bardzo trudno go ugasić :-(

: 30 kwie 2011, 23:34
autor: sebco
Co to znaczy cały wąż?
Cały wąż to ja wiem ale czy jest przykręcany czy też zakuwany od strony karoserii do rurki

: 30 kwie 2011, 23:38
autor: Leo
z obu stron jest na 100% przykręcany.

: 30 kwie 2011, 23:39
autor: pawelrybak15
Tego Ci nie powiem, bo nie widziałem nigdy z bliska V6tki, nie wydaje mi się żeby był na stałe złączony z przewodem paliwowym, to by było bez sensu :roll:
Obejrzyj to dokładnie, wtedy będzie wiadomo co i jak.

: 30 kwie 2011, 23:45
autor: Leo
sprawdzalem w etce, są skręcane.

: 30 kwie 2011, 23:55
autor: sebco
Leo pisze:sprawdzalem w etce, są skręcane.
A możesz podać nr OE. oby dwóch Laptop na którym ma ETcetera jest uszkodzony więc nie mam jak odpalić i sprawdzić

: 01 maja 2011, 10:21
autor: Leo
proszę.
W etce nie występuje osobno każdy wężyk, jednak widać na rysunku, że są skręcane.

Obrazek

: 01 maja 2011, 12:28
autor: sebco
Leo pisze:proszę.
W etce nie występuje osobno każdy wężyk, jednak widać na rysunku, że są skręcane.

[url=http://img861.imageshack.us/img861/1779/powrot.jpg]Obrazek[/URL]
jako całość to nr 29
Obrazek

wydaje mi się że jednak jest nierozkręcany tylko zakuty.
czy ktoś może to potwierdzić

: 05 maja 2011, 22:28
autor: radek kocio
u mnie też są zakówane na rurkach

: 05 maja 2011, 22:30
autor: sebco
radek kocio pisze:u mnie też są zakówane na rurkach
Więc co trzeba wymienić. Jaki długi odcinek tej rurki. Gorzej jak się okaże że cała

: 08 maja 2011, 23:21
autor: radek kocio
jak byś znalazł zakład króty zajmuje się zakówaniem (produkcją) przewodów mogli by na tej samej rurce zamontować nowy przewód, albo skrócić stary i ponownie go zacisnąć.

: 13 maja 2011, 13:55
autor: sebco
radek kocio pisze:jak byś znalazł zakład króty zajmuje się zakówaniem (produkcją) przewodów mogli by na tej samej rurce zamontować nowy przewód, albo skrócić stary i ponownie go zacisnąć.
Witam ponownie
Wczoraj robiłem oględziny tech przewodów paliwowych. Węże na listwę wtryskową są zakuwane na stalowych rurkach gdzie cała ich wiązka (3szt) kończą się koło baku. Stan tych rurek jest dobry jedynie przy baku jest więcej rdzy i nie uśmiecha mi się ich wymieniać. W ASO powiedzieli 1300zł za komplet przewodów paliwowych bo osobno nie występują. A czy idzie kupić zamiennik? hmm
najchętniej bym kupił nowe przewody ASO drogo a zamienniki pewnie komplikacje
Mam taki pomysł może nie do końca fachowy.
Uciąć rurkę razem z wężem zbrojonym ok 5cm od zakucia. Dać na nowo do zakucia a ucięte rurki (ten w samochodzie i na wężu) po zakuciu połączyć wężykiem do paliwa i zacisnąć opaskami?
Zakład zakuwający znalazlem

Drugi pomysł:
Zakucie wyciąć. Naciągnąc węż tego zbrojonego na rurkę paliwową i opaską ścisnąć

Jeżeli się nie mylę to jest to powrót
czy ciśnienie tu jest duże?

Co sądzicie o takim pomysłach?

: 21 maja 2011, 13:18
autor: kolux007
Na listwie zasilającej masz 5 barów. Wiec to kiepski pomysł z opaskami.

: 21 maja 2011, 21:57
autor: sebco
kolux007 pisze:Na listwie zasilającej masz 5 barów. Wiec to kiepski pomysł z opaskami.
Ale przecież w innych silnikach tak jest! robione. Z tyłu przy baku jest opaska. Na pompie paliwa jest opaska i tam jest przecież też wysokie ciśnienie ok 4bar. Jakie na pompie takie
na wtryskach
Ten co leje nie jest podłączany do regulatora. A to jest wąż od powrotu tak mi się wydaje.

Kto wymieniał garażowym sposobem w ABC przewody paliwowe włącznie z tymi zakuwanymi węzami w komorze silnika.
Czyli how make?