Strona 1 z 2

[A6 C4] Grzanie sie plynun chlodniczego

: 03 cze 2011, 22:18
autor: k615
Witam panowie,dzisiaj spuszczałem wodę z chłodniczy i zmieniałem na płyn chłodniczy.I właśnie po tej zmianie grzeje mi się ten płyn i wystrzeliły nawet węże od wtrysków gazu. Dosłownie jak silnik pochodzi 5 min to już bulgocze i jest strasznie gorący.
Co mogłem źle zrobić?

: 03 cze 2011, 22:35
autor: kris4
odpowietrzenie kolego mógł sie zaciąc termostat jak poprzednio była woda moze przyrdzewiał i cos sie z nim stało puki była woda to działało trzeba tam szukac przyczyny
Ale moze sie myle ,to prosze niech ktos inny sie wypowie :roll:

: 04 cze 2011, 07:44
autor: Kokolino
k615, na początek to napisz o jaki silnik chodzi. Dane z Twojego profilu są nieprawidłowe. Popraw je.
Odnośnie problemu to typowy objaw zapowietrzenia układu chłodzenia. Nie możliwe jest aby tylko zmiana cieczy miała wpływ na temperaturę aż w takim stopniu.

: 04 cze 2011, 09:05
autor: k615
No tak zapomniałem zmienić informacji po kupnie auta.Audi A6 c4 silnik 2.8.Jak taki układ odpowietrzyć?

: 06 cze 2011, 18:13
autor: Kokolino
Sory że dopiero teraz ale jakoś umknęło mojej uwadze. Odpowietrzyć układ trzeba najlepiej na wężu powrotnym z nagrzewnicy. Powinien być króciec. Jeżeli go ie ma bądź jest niemożliwe jego odkręcenie to popuść opaskę na wężu i wtedy próbuj. Ja też mam zawsze problem z odpowietrzeniem swojej V-ki

: 06 cze 2011, 19:55
autor: k615
Czyli opuścić opaskę i naciskać węże tak? Jeszcze jedno spostrzeżenie że wiatraki nie zawsze chodzą...

: 07 cze 2011, 07:46
autor: siwusek216
https://audi80.pl/b4-26-abc-odpowiet ... t50422.htm

Tu masz opisane jak odpowietrzyć chłodzenie od siebie dodam ze lpg ciężej odpowietrzyć gdyż poduszka bardzo często robi się na parowniku porównuj jego temperaturę z temp. silnika.

: 07 cze 2011, 16:14
autor: k615
No to jestem przerażony... oby to nie żadna uszczelka ani nic z tych rzeczy, jutro się przekonamy.

: 07 cze 2011, 20:02
autor: shellah
raczej po wymianie płynu uszczelka ci nie padnie więc luz ;-) też miałem problem z odpowietrzeniem po wymianie ale ja na króćcu mam zaworek dorobiony i łatwo się to robi :-)

: 07 cze 2011, 20:04
autor: yankes2.8
Kokolino pisze:........Ja też mam zawsze problem z odpowietrzeniem swojej V-ki
Czytuję często o problemie odpowietrzenia V6. Jeszcze nigdy z tym nie miałem problemu. U mnie jest odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy i sam mi się odpowietrza. Czy u Ciebie go nie ma ? Oto jego zdjęcia : Obrazek Obrazek

: 08 cze 2011, 08:09
autor: Kokolino
W większości iest odpowietrznik. Niestety z uplywem czasu nie da się go odkręcić :-( u mnie np jest ukręcona. Popuszczam opaskę na powrocie z nagrzewnicy odpalam silnik i wtedy próbuję.

: 08 cze 2011, 09:35
autor: k615
chyba juz odpowietrzony, mianowicie jest tak ze jak plyn idzie do gory to zalaczaja sie wiatraczki i plyn sie opuszcza, czy tak powinno byc?

: 08 cze 2011, 11:34
autor: Kokolino
No nie bardzo wiem o co kaman. Płyn jak się rozgrzewa to faktycznie zmienia swoją objętość. Jednak nie na tyle aby było to widoczne podczas załączania się wentylatora.
Spróbuj jeszcze poodpowietrzać, gdzieś tam siedzi jeszcze bąbel powietrza.

: 08 cze 2011, 12:48
autor: k615
Przelałem chyba już z 8 litrów wody. Za każdym razem jak wywalało wodę załączały się wiatraki i woda powoli opadała wtedy dolewałem wody i jej ubywało trochę więc myślałem że się odpowietrza ale dalej to samo, no może troszkę później zaczyna wywalać wodę...

: 08 cze 2011, 14:58
autor: Kokolino
No to w tym momencie sie poddam. Nie mając dostępu do auta nie jestem w stanie na odległość coś powiedzieć więcej sensownego. Chyba że przyblokowało termostat. Może ktoś inny ma pomysł i sie wypowie.