Witam wszystkich chciałbym prosić o pomoc, a mianowicie jak mam poluzować napinacz, żeby zdjąć pasek wielorowkowy, zabieram się za wymianę termostatu, a to stoi mi na przeszkodzie. A taki mam układ(zaznaczony na czerwono):
: 04 cze 2011, 21:49
autor: shellah
W napinaczu masz otwór sześciokątny w któr idealnie pasuje klucz imbusowy-nie znam się na wymiarach i nie podpowiem jaki ale napewno podpasujesz ważne jest to aby był krótki to bez problemu zmieści się pomiędzy chłodnicą a napinaczem.
Ewentualnie taka nasadka pod grzechotkę też daje radę
: 04 cze 2011, 22:23
autor: pimpam
W napinaczu tzn. w ramieniu czy w rolce kolego?
: 04 cze 2011, 22:47
autor: shellah
w ramieniu
tu na fotce masz oryginał
a jeśli masz zamiennik to możesz mieć wypust w formie sześciokąta na klucz
: 04 cze 2011, 22:56
autor: kris4
tu kolega ma pewnie jeszcze stary na klucz 16 , a potem odkrec sobie ten napinacz imbusem 10 mm i za wymiane termostatu , życzę powodzenia a to po pracy sie należy :mrgreen:
: 04 cze 2011, 23:12
autor: pimpam
No chyba na klucz 16 bo czuje pod palcami kształt jakby nakrętki, i co łapie kluczem i w lewo ciągnę tj. bym odkręcał żeby go poluzować?
: 04 cze 2011, 23:32
autor: kris4
to jest po to zebys tylko pasek zdjoł a one są, przykręcone napewno na imbus 10mm do bloku silnika, ja tak zdejmowałem wiec musisz popatrzec i pokombinowac
: 05 cze 2011, 00:08
autor: pimpam
Wróciłem z garażu, luzuje się też na imbus 10mm jednak pasek zdjęty napinacz też bez większego wysiłku, tylko czas na dowiedzenie się jak go luzować to mi go najwięcej poszło tylko mam znów mały problem, bo nie widzę nigdzie drugiej śruby od tej osłonki termostatu pierwsza, tą dzieżko dostępną widzę, ale drugiej nie ma, a raczej ja jej tam nie widzę, masz może pojęcie gdzie ona może być?no i drugi pytanie, ponieważ będę wymieniał czujnik temp. płynu na taki, który się będzie załączał szybciej o zakresie 90st./80st. i wtyczkę będę musiał przerobić, żeby go podłączyć i pytanko czy znasz może schemat tych przewodów we wtyczce? nowy czujnik ma dwa piny czyli bez wolnego biegu czyli we wtyczce są trzy więc który jest od wolnego, a który od szybszego biegu? no i czy nie przesadziłem z tym czujnikiem, czyli czy jak ma schładzać z 90st. do 80st. to nie czasem jest to za niska temp. te 80st., do której ma schładzać wentylator?
musisz zmostkować dwa przewody z wtyczki i połączyć z czujnikiem-niestety nie pamiętam w jakiej kolejności ale możesz kombinować bo napewno nic nie spalisz
sam mam teraz dwupinowy z silnika NG a 2 biegi działają
: 06 cze 2011, 00:47
autor: pimpam
No mój czujnik jest do FSO hehe, gwint ten sam długość ta sama tylko piny inaczej :mrgreen: . Więc pokombinuje i dam znać po skończonej zabawie.
Ok wszystko się udało i termostat wymieniłem, choć siłowałem się trochę z jego osłoną i czujnik nowy też działa idealnie :mrgreen: no ale wykryłem jeszcze jeden problem mianowicie zauważyłem, że wskaźnik temperatury i paliwa oszukują trochę. Czytałem, że winowajcą często jest regulator napięcia w zegarach, może wiecie panowie gdzie on jest w tych zegarach no i gdzie mogę takowy kupić, żeby go wymienić??
: 06 cze 2011, 06:56
autor: Kokolino
Regulator napięcia znajdujje z tylu licznika i jest przykrecony do plytki i takiej blaszki pelniącej role radiatora. Sprawdź na początek czy nie ma zimnych lutów i czy nóżki regilatora dobrze łączą.
: 06 cze 2011, 09:02
autor: pimpam
Luty są w porządku regulator wpięty dobrze, wiec co dalej?? gdzie mógłbym dostać zamiennik kolego?
: 06 cze 2011, 12:09
autor: Kokolino
Spytaj w elektronicznych. Tylko z tymi zamiennikami różnie bywa.
Spisz to co masz napisanie na regulatorze i udaj się do sklepu w katalogach mają podane zamienniki.
: 14 cze 2011, 22:20
autor: pimpam
Już zamówiłem na allegro zamiennik, jak wymienię napisze czy pomogło
No i wymienione, wszystko jest już w porządku, wina była tego stabilizatora i wskaźnik paliwa i temperatury działają poprawnie, a mam jeszcze takie pytanko czy włącznik termiczny wentylatorów, a konkretnie jego gwint mogę przed wkręceniem owinąć taśmą teflonową taką do uszczelniania rur dla pewności, żeby mi nie ciekło nic??