Strona 1 z 2

[B4 2.8 AAH] Luzowanie napinacza

: 04 cze 2011, 21:38
autor: pimpam
Witam wszystkich chciałbym prosić o pomoc, a mianowicie jak mam poluzować napinacz, żeby zdjąć pasek wielorowkowy, zabieram się za wymianę termostatu, a to stoi mi na przeszkodzie. A taki mam układ(zaznaczony na czerwono):

Obrazek

: 04 cze 2011, 21:49
autor: shellah
W napinaczu masz otwór sześciokątny w któr idealnie pasuje klucz imbusowy-nie znam się na wymiarach i nie podpowiem jaki ale napewno podpasujesz ;-) ważne jest to aby był krótki to bez problemu zmieści się pomiędzy chłodnicą a napinaczem.
Ewentualnie taka nasadka pod grzechotkę też daje radę

: 04 cze 2011, 22:23
autor: pimpam
W napinaczu tzn. w ramieniu czy w rolce kolego?

: 04 cze 2011, 22:47
autor: shellah
w ramieniu
tu na fotce masz oryginał
Obrazek

a jeśli masz zamiennik to możesz mieć wypust w formie sześciokąta na klucz ;-)

: 04 cze 2011, 22:56
autor: kris4
tu kolega ma pewnie jeszcze stary na klucz 16 , a potem odkrec sobie ten napinacz imbusem 10 mm i za wymiane termostatu , życzę powodzenia <piwo> a to po pracy sie należy :mrgreen:

: 04 cze 2011, 23:12
autor: pimpam
No chyba na klucz 16 bo czuje pod palcami kształt jakby nakrętki, i co łapie kluczem i w lewo ciągnę tj. bym odkręcał żeby go poluzować?

: 04 cze 2011, 23:32
autor: kris4
to jest po to zebys tylko pasek zdjoł a one są, przykręcone napewno na imbus 10mm do bloku silnika, ja tak zdejmowałem wiec musisz popatrzec i pokombinowac :-/

: 05 cze 2011, 00:08
autor: pimpam
Wróciłem z garażu, luzuje się też na imbus 10mm jednak :-P pasek zdjęty napinacz też bez większego wysiłku, tylko czas na dowiedzenie się jak go luzować to mi go najwięcej poszło :-D tylko mam znów mały problem, bo nie widzę nigdzie drugiej śruby od tej osłonki termostatu pierwsza, tą dzieżko dostępną widzę, ale drugiej nie ma, a raczej ja jej tam nie widzę, masz może pojęcie gdzie ona może być?no i drugi pytanie, ponieważ będę wymieniał czujnik temp. płynu na taki, który się będzie załączał szybciej o zakresie 90st./80st. i wtyczkę będę musiał przerobić, żeby go podłączyć i pytanko czy znasz może schemat tych przewodów we wtyczce? nowy czujnik ma dwa piny czyli bez wolnego biegu czyli we wtyczce są trzy więc który jest od wolnego, a który od szybszego biegu? no i czy nie przesadziłem z tym czujnikiem, czyli czy jak ma schładzać z 90st. do 80st. to nie czasem jest to za niska temp. te 80st., do której ma schładzać wentylator?

: 05 cze 2011, 07:29
autor: kris4
o czujniku ktos pisała ze od ctryny pasuje. A termostat ma śruby jedną na dole obudowy a druga jest schowana za kołem od wspomagania
tu masz foto story http://www.a6klub.pl/pliki//www.centrum ... tat_v6.pdf

: 05 cze 2011, 11:03
autor: shellah
musisz zmostkować dwa przewody z wtyczki i połączyć z czujnikiem-niestety nie pamiętam w jakiej kolejności ale możesz kombinować bo napewno nic nie spalisz ;-)
sam mam teraz dwupinowy z silnika NG :-P a 2 biegi działają

: 06 cze 2011, 00:47
autor: pimpam
No mój czujnik jest do FSO hehe, gwint ten sam długość ta sama tylko piny inaczej :mrgreen: . Więc pokombinuje i dam znać po skończonej zabawie.

Ok wszystko się udało i termostat wymieniłem, choć siłowałem się trochę z jego osłoną i czujnik nowy też działa idealnie :mrgreen: no ale wykryłem jeszcze jeden problem mianowicie zauważyłem, że wskaźnik temperatury i paliwa oszukują trochę. Czytałem, że winowajcą często jest regulator napięcia w zegarach, może wiecie panowie gdzie on jest w tych zegarach no i gdzie mogę takowy kupić, żeby go wymienić??

: 06 cze 2011, 06:56
autor: Kokolino
Regulator napięcia znajdujje z tylu licznika i jest przykrecony do plytki i takiej blaszki pelniącej role radiatora. Sprawdź na początek czy nie ma zimnych lutów i czy nóżki regilatora dobrze łączą.

: 06 cze 2011, 09:02
autor: pimpam
Luty są w porządku regulator wpięty dobrze, wiec co dalej?? gdzie mógłbym dostać zamiennik kolego?

: 06 cze 2011, 12:09
autor: Kokolino
Spytaj w elektronicznych. Tylko z tymi zamiennikami różnie bywa.
Spisz to co masz napisanie na regulatorze i udaj się do sklepu w katalogach mają podane zamienniki.

: 14 cze 2011, 22:20
autor: pimpam
Już zamówiłem na allegro zamiennik, jak wymienię napisze czy pomogło :-P

No i wymienione, wszystko jest już w porządku, wina była tego stabilizatora i wskaźnik paliwa i temperatury działają poprawnie, a mam jeszcze takie pytanko czy włącznik termiczny wentylatorów, a konkretnie jego gwint mogę przed wkręceniem owinąć taśmą teflonową taką do uszczelniania rur dla pewności, żeby mi nie ciekło nic??