Strona 1 z 2

[B4 2.6 ABC quattro coupe] Problem z paleniem

: 27 cze 2011, 10:10
autor: Tomasz_T
witam

Problem polega na ciężkim paleniu z rana
A wygląda to tak, po nocy wsiadam do auta kręcę i zero reakcji żadnych oznak chęci zaskoczenia, ponowna próba i coś próbuje już zaskoczyć ale nie da rady wejść na obroty by pracować, jedynie kuśtyka na granicznych obrotach i gaśnie po chwili. Jeszcze tak jedna próba palenia lub dwie sytuacja się powtarza i odpala równiutko na wszystkich garach ładnie obroty trzyma i jest git. Kolejny problem jaki się pojawia to, auto jeśli nie przekroczy 1500 obrotów nie ma siły ruszyć dusi się i trwa to chwile może 2 - 3 minuty potem jest wszystko dobrze.

zauważyłem tez ze autko traci moc gdy długo kręcę się po mieście i temperatura przekroczy 90 stopni do 100 stopni, spalanie uważam za normalne w mieście pali mi to zależnie od stylu jazdy od 13 do 18 l/100km w trasie od 8 do 11,5 l/100km

samochód jest z gazem i i tu jest kolejny problem, gdy po jeździe na gazie zgaszę na gazie to po dłuższym postoju gdy odpalę auto pracuje równo ładnie ale nie da rady wkręcić się w obroty, strzela w dolot nie ma mocy chyba ze przełączy się na gaz to odrazu wszystko znika auto ma moc nie strzela nie dusi się jak by nic mu nie dolegało

Problem pojawia się tylko i wyłącznie na PB strzały w dolot również na PB na LPG żadnych strzałów żadnych dławień zero kłopotu

by zapobiec dławieniu i strzałom na pb muszę auto po jeździe na LPG przełączyć na PB dać mu dosłownie 30 sekund popracować na PB i zgasić wtedy żadne kłopoty się nie pojawiają a jedynie po nocy ciężko pali każde kolejne palenie to jest z pierwszego strzału odpalanie

: 27 cze 2011, 13:26
autor: Audi 80 Polska
Może pompa paliwa jest słaba, w sytuacji w której będziesz wiedział że źle odpali, włącz i wyłącz zapłon kilka-kilkanaście razu zanim włączysz rozrusznik.

Druga podejrzany (nie napisałeś jaki masz gaz ale zakładam że sekwencyjny) to puszczające gaz wtryskiwacze lpg albo parownik puszczający gazowe bąki podciśnieniem do kolektora ssącego. Przy odpaleniu gaz zalewa silnik i trzeba długo kręcić.

: 27 cze 2011, 21:15
autor: yankes2.8
Miałem to samo. Po zmianie czujnika temperatury nr 3 tu : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83d ... 29d8b.html wszystko wróciło do normy. Jest jedno ale, po drugiej zmianie czujnika. Pierwszy kupiłem tani i nic się nie zmieniło, diagnozowałem auto przez kilka miesięcy i uznałem że to jednak ten czujnik i choć miałem "nowy" czujnik kupiłem kolejny drogi bosha. Po wymianie zniknęły kłopoty. W międzyczasie uszczelniłem też dolot miałem lekko nieszczelny.

: 27 cze 2011, 23:43
autor: kris4
To ten czujnik odpowiada za podawanie info do ecu tak :->

: 29 cze 2011, 07:35
autor: Tomasz_T
witam ponownie

gaz jak najbardziej sekwencja listwy wtryskowe są nowe parownik stary i na pewno nie domaga (do wymiany)

próbowałem już kręcenia kilku krotnego by pompa paliwa nabiła konkretnie i to nie to nawet pokosiłem sie i zmieniłem na nowa

dziś zmienię czujnik jak tak i zobaczymy co będzie jak tu pomoże to wezmę sie za gaz wtedy

: 29 cze 2011, 07:39
autor: maly81
kris4 pisze:To ten czujnik odpowiada za podawanie info do ecu tak :->
tak

: 30 cze 2011, 19:02
autor: jano04
zgadzam się to czujnik temperatury silnika do ECU miałem podobnie.Moja rada kupuj tylko orginał [84pln] bo te tańsze są do bani potrafią mocno oszukiwać u mnie oszukiwał o 80 stopni cercjusza po wymianie na orginał wszystko wróciło do normy. <ok>

: 04 lip 2011, 17:26
autor: Tomasz_T
no i wymienilem czujnik i dalej to samo ori czujniczek za jedyne 34zl (prosto z hurtowni)
myslalem ze moze cos z nim nie tak 4 rozne firmy kazda tak samo pogorszenie pojawia sie po jego odłaczeniu wrecz nie moge juz odpalic zimnego

: 04 lip 2011, 17:37
autor: Audi 80 Polska
To sprawdź parownik zdejmij z niego wężyk podciśnienia tuż po zgaszeniu auta na gazie i zobacz czy gaz z niego nie leci.
Jeśli masz parownik z osobnym zaworem bezpieczeństwa podłączonym do dolotu to też go sprawdź.

: 07 lip 2011, 21:20
autor: kuba2955
podmień regulator ciśnienia paliwa- całą listwe

: 08 lip 2011, 18:04
autor: Tomasz_T
na chwile obecna do wymiany regulator ciśnienia paliwa i pompa gdyż jednak zdechła po nocy na początku nie potrafi złapać ciśnienia, taka poboczna sprawa gdzie znajduje się czujnik temperatury oleju bo tez zdechl mi właśnie wczoraj

: 10 lip 2011, 08:14
autor: jano04
przy filtrze oleju jest trójnik a na nim manometr ciśnienia oleju a zdrugiej strony czujnik temperatury oleju[wygląda jak śrubka z podłączonym kablem]

: 10 lip 2011, 12:31
autor: Audi 80 Polska
z drugiej strony tego czujnika jest czujnik 0,9 bara, a czujnik temperatury jest wkręcony niedaleko w blok silnika:
Obrazek

: 12 lip 2011, 23:27
autor: Tomasz_T
nie wiem jak inni ale ja dzis zmienilem ten czujnik temp oleju ale zeby go zmienic wyjmowalem wentylatory chlodnicy i zdejmowalem kolo pasowe i nadal nie dzialalo wiec nowy przewod polecial i dziala wiec szukac musze usterki po kablu

Edit:14.07.2011

wymieniona zostala pompa paliwa auto jest mocniejsze pali na dotyk okolo 5 sekund krecenia i pracuje lecz nadal przez chwile sie dlawi i strzela w dolot odpalajac silnik trybem awaryjnym gazu jest ciagle idealnie tylko na PB sie dlawi przez pewien czas az lekko temperature zlapie

: 15 lip 2011, 22:46
autor: jano04
stawiał bym dalej na czujnik temperatury silnika do ECU WTYKA BIAŁA nr. 026 906 161 tylko bosch inne mi kłamały Obrazek