Strona 1 z 2

[80 B4 ABC] Obroty, szarpanie no i gaśnięcie!!

: 14 lip 2011, 22:04
autor: asienka
Witam!!
od pewnego czasu mojej Audiczce zaczęły falować obroty na luzie (np. na czekaniu na zielone), silnik podgrzał się i przechodziło ale potem przy ściąganiu nogi z gazu w czasie jazdy na biegu strasznie szarpało i to wszystko było połączone ze sobą (ale jeszcze śmigała)

Polecono mi regulacje instalacji gazowej, co zrobiłem w pierwszej kolejności... po regulacji i wymianie filterków gazu Audiczka pozbyła się objawów opisanych wcześniej... ale tylko na 23km... potem objawy wróciły.

to jeszcze nic! następnie przy zmianie biegu w czasie jazdy silnik zgasł po raz pierwszy, przez 2 następne tyg. powtarzały się poprzednie objawy ale nie gasła...
minęło kilka dni i znów zgasła w takiej samej sytuacji...

przy następnym zgaśnięciu silnika już nie poszło tak łatwo... odpalenie go ponownie zajęło jakieś 40 - 50 min... przy każdej próbie śmierdziało paliwem, dałem więc spokój na 20 min i odpaliła nawet dojechała do domu.
2 kolejne dni śmigała z objawami początkowymi ale śmigała i wtem znów kaprys, zgasła i to jeszcze duży kawałek od domu...

takie właśnie objawy dręczą nasze 2,6 V6

Teraz urodziła nam się córa a auto stoi i strach nim jechać gdziekolwiek proszę poradźcie coś, dajcie jakiś namiar bo bez auta teraz jak bez nogi...

Dwóch mechaników starało się pomóc i nie podołali wyzwaniu.
jeden stwierdził że silnik stracił masę ale już naprawili... (nie dojechaliśmy nawet do domu a to zaledwie 3km)... wiec wróciliśmy do mechanika i po 5 dniach powiedział że nie wie co to jest

Drugi potrzymał Audiczke 3 dni i zadzwonił że on to się nie zna na silnikach w układzie V bo w polsce takich motorów jest mało bo ludzie oszczędzają na wszystkim (My nie oszczędzamy na gazie)

POMOCY Fani marki bo nie chce się pozbywać Audiczki <buu> <buu>

: 14 lip 2011, 22:19
autor: gruszek01
zacznijcie od sprawdzenia szczelnosci układu dolotowego i odmy
musi to byc szczelne
pozatym jakiego typu jest tam instalacja gazowa

: 14 lip 2011, 23:23
autor: kris4
swiece przewody do wymiany i sprawdzic czy nie przeskoczył na rozrządzie, bądź cewka do wymiana cały moduł najlepiej podmienic od takiego co dobrze smiga ;-)

: 15 lip 2011, 11:21
autor: gruszek01
kris4 pisze:swiece przewody do wymiany i sprawdzic czy nie przeskoczył na rozrządzie, bądź cewka do wymiana cały moduł najlepiej podmienic od takiego co dobrze smiga ;-)
to jest v6 bodajze moduły sa 3 i 6 cewek

: 15 lip 2011, 11:44
autor: asienka
Instalacja Gazowa Sekwencyjna
firmy: tomatseo
układ: zenit

: 15 lip 2011, 11:51
autor: Mabrothrax
Świece i przewody w pierwszej kolejności należy sprawdzić.

: 15 lip 2011, 13:35
autor: shellah
Mabrothrax pisze:Świece i przewody w pierwszej kolejności należy sprawdzić.
To raz a następnie tak jak ktoś wyżej pisał ustawienie rozrządu.
Czytam 2 razy i nie piszesz nic o tym czy tak zachowuje się tylko na LPG?że dojechać do domu nie możesz tzn, że również na PB?Tak?

: 15 lip 2011, 16:35
autor: asienka
objawy dokładnie takie same i na LPG i na PB...
U brata mojego męża jak koło napinacza poszło w B4 2.0 to nie chciała odpalić za nic...
a u nas odpali i czasami nawet przejedzie jakiś kawałek...

zacznę od świec i kabli...

ale czekam na dalsze spostrzeżenia i rady

za dotychczasowe wielkie dzięki!!

: 15 lip 2011, 19:11
autor: boskijacek447
jeżeli auto ma takie same objawy na PB i LPG to znaczy ze oba układy są ok, wiec gazownikom odpuść, wina musi leżeć gdzieś po stronie wspólnych elementów

sprawdź czy kolektor jest szczelny
wymieniałeś filterki gazu.. sprawdź filtr powietrza
sprawdź działanie sond możę przylewa CI audiczke na postoju
no i dokładnie sprawdź układ zapłonowy.. świece, kable i 3 cewki (wpinaj świece w kazdy kabel i sprawdź czy jest dobra iskra)
co do samego odpalania sprawdź czy dobrze łaczy czujnik halla
zerknij na rozrząd w tym silniku to akurat prosta sprawa (masz znak na wale i blaszki pod śrubkami kółek na wąłku rozrządu mają być poziomo dużymi dziurami do siebie, tak mysle jest gdzieś temat wiec mozesz sie upewnić )
ewentualnie coś z silnikiem krokowym


Nic wiecej chyba nie mogło się popsuć

: 16 lip 2011, 15:08
autor: Audi 80 Polska
Można podłączyć auto pod VAGa, sprawdzić błędy i popatrzeć w bloki pomiarowe czy jakieś kosmicznie wartości nie wyskakują.

asienka, wpisz do profilu skąd jesteś to może ktoś poleci kogoś kto się zna na tych silnikach.

: 22 lip 2011, 20:21
autor: asienka
Auto jutro odbieram to jest 23.07.2011... teoretycznie naprawione (mechanika polecali) zobaczymy czy będzie dobrze!
wymieniono czujniki halla podobno śmiga... koszt 280zł

: 24 lip 2011, 20:19
autor: boskijacek447
no i jak czujnik halla pomógł na te objawy ??

: 25 lip 2011, 18:56
autor: asienka
na gaśniecie pomogło... reszta bez zmian :/

: 25 lip 2011, 22:05
autor: boskijacek447
sam sprawdzaj po kolei to co pisałem.. jak masz coś pojęcia to dojdziesz.. jak nie masz to się nauczysz z pomocą forum <ok>
podłącz jeszcze VAG'a i spróbuj podmienić komputer w ostateczności

ABC to dość kłpotliwy silnik jak się juz zacznie sypać to tragedia, mało kto wie o co chodzi większośc naszych mechaniorów ma małe pojęcie i zajmują sie zazwyczaj standartowymi autami z silnikami do 2L ale jak dojdziesz łądu to dobra jednostka chociąż drugiej takiej już nie chce <ok>

Lepiej sam sobie wszystko zacznij diagnozować bo zje Cie ten samochód "z butami" jak bedziesz za wszystko takie ceny płacił jak za tego halla

: 27 lip 2011, 13:30
autor: PiesNaBaby
W 2.0E 115km problem sie rozwiązał szwagrowi po wymianie przepływomierza. nie wiem czy to cos pomoże bo sie na tym nie znam ale z tego co pamietam to przepływomierz stał i gdzies łapała jeszcze lewego powietrza.