Strona 1 z 2
[B4 2.8 AAH] Nierówna praca silnika
: 31 sie 2011, 21:56
autor: pimpam
Witam koledzy. Otóż mój problem jest następujący.:
Odpalam autko, silnik pracuje równo, popracuje tak ok 30sek.-1min. i zaczyna się jakby dusić, podusi się tak również z 30sek-1min i dalej już jest w porządku(w międzyczasie silnik jakby się lekko trzęsie) to samo jak ruszę zaraz po odpaleniu, zaczyna go dusić, a jak dam więcej gazu po chwilce wszystko ustaje i dalej jest wszystko ok. Zdarza się, ze w czasie jazdy zdusi go ale tak dosłownie na 2 sek. Co to panowie możne być?bo nie mogę dojść do tego. Podciśnienie sprawdziłem. Może ktoś ma jakiś inny pomysł

?? pozdrawiam.
: 02 wrz 2011, 11:36
autor: Desperado-1992
Witam.Mój tata posiada audi 80 b4 2.6 -v6.Autko z wyglądu bardzo ładne tylko silnik szwankuje.Ma te same objawy opisane powyżej.Wymieniony był rozrząd,2 uszczelki pod głowicą.Autko ma problem z odpalaniem a na dodatek strzela w dolot.Strach nim czasami jechać bo niewiadomo czy nie zdarzy się jakaś awaria.Pierdolić te V-szóstki.Moc mają niesamitą,ale jak się zaczynają dupcyć to masakra.Mimo to pozdrawiam fanów b4-V6.
: 02 wrz 2011, 13:44
autor: pimpam
No ja właśnie idę sprawdzę kolektor ssący, krokowiec, możne coś znajdę, ale no póki co nie wiem jak się problemu pozbyć.
: 02 wrz 2011, 14:00
autor: Audi 80 Polska
Desperado-1992 pisze:Autko z wyglądu bardzo ładne tylko silnik szwankuje.Ma te same objawy opisane powyżej.Wymieniony był rozrząd,2 uszczelki pod głowicą.Autko ma problem z odpalaniem a na dodatek strzela w dolot.
Był podobny przypadek strzelania i trudności w odpalaniu na forum i z tego co pamiętam wymiana któregoś z indukcyjnych czujników położenia wału pomogła. W ABC jest łatwiej bo odpada przepływomierz i od początku produkcji da się łatwo zdiagnozować VAGiem: czujniki temperatury płynu i zasysanego powietrza, MAP sensor, TPS. Trudniejsze do diagnozy pozostają czujniki położenia wału i wałka rozrządu, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, cewki + przewody WN, czujniki spalania stykowego (choć pracę stukowców można obserwować na VAGu).
Trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu bo też był przypadek że człowiek kombinował ze wszystkim co się da a na końcu okazało się że to rozrządu wina.
pimpam, zobacz czy benzyna nie wylatuje z przewodu podciśnieniowego regulator ciśnienia paliwa.
: 02 wrz 2011, 16:32
autor: pimpam
Dobra zacząłem robotę i co zauważyłem : 1. na plastikowej puszce przy kolektorze ssącym (ta z napisem V6) gumowa uszczelka jest pęknięta, 2. śruby na kolektorze ssącym(niektóre) mogłem odkręcić w palcach, 3. profilaktycznie czyszczę silnik krokowy, wstępnie brudny jak cholera, jak to wszystko poskładam sprawdzę regulator ciśnienia paliwa, jeszcze raz przepłukałem przepływomierz, tylko niedawno go całego czyściłem i chyba poruszyłem śrubą do regulacji, ale tak minimalnie, czy jakoś to możne wpłynąć na jego działanie?dodatkowo napisałem w tym temacie:
Kod: Zaznacz cały
http://audi80.pl/80-b4-28-aah-lpg-przeplywomierz-jak-zmierzyc-vt23665.htm#651893
postąpiłem wg. rady kolegi
toldek1 i wskazania ostatniej wartości pomiaru na obrotach 4000 były niższe niż wg. niego mają być prawidłowe, czy to bardzo źle? i co z tym mogę zrobić VAG-a nie mam, wiec czy bez niego coś się da wyczarować?
: 02 wrz 2011, 17:18
autor: szuan
podmien pompe paliwa.
: 02 wrz 2011, 17:43
autor: pimpam
No więc niby jest już trochę lepiej po uszczelnieniu czyszczeniu i dokręceniu, ale jednak problem w 100% nie zginał, jak koledzy myślicie, co jeszcze może być nie tak?
: 03 wrz 2011, 13:30
autor: zwierzak213a2
Desperado-1992 pisze:Witam.Mój tata posiada audi 80 b4 2.6 -v6.Autko z wyglądu bardzo ładne tylko silnik szwankuje.Ma te same objawy opisane powyżej.Wymieniony był rozrząd,2 uszczelki pod głowicą.Autko ma problem z odpalaniem a na dodatek strzela w dolot.Strach nim czasami jechać bo niewiadomo czy nie zdarzy się jakaś awaria.Pierdolić te V-szóstki.Moc mają niesamitą,ale jak się zaczynają dupcyć to masakra.Mimo to pozdrawiam fanów b4-V6.
Tak sie dzieje jak dasz do warsztatu ktory gowno sie zna i pozniej jedziesz do nastepnego ktory zna sie podobnie a oni wszyscy mowia moze to wymienimy moze jeszcze tamto . I pozniej efekt tego taki auto jak kulalo tak kuleje a kasy poszlo w cholere na warsztaty i czesci .
[ Dodano: 2011-09-03, 13:34 ]
pimpam pisze:i co z tym mogę zrobić VAG-a nie mam, wiec czy bez niego coś się da wyczarować?
Jedz do kogos kto ma vaga i zna sie na tyle zeby sprawdzil bledy i odczytal wartosci z czujnikow . Sam majac jeszcze 2.8 placilem pare razy za vaga a pozniej wydalem 120zl i od roku diagnozuje sie sam .
: 16 wrz 2011, 21:06
autor: pimpam
A mam pytanie, czy ze źle ustawionym przepływomierzem powiedzmy po odpaleniu silnika (zimny silnik) może go dusić, a jak się nagrzeje to tak jakby silnik delikatnie falował obrotami, tzn. nie widać nic na obrotomierzu żadnych wahań, a krokowiec na 100% jest sprawny, ale słychać takie właśnie delikatne bujanie.
: 17 wrz 2011, 10:20
autor: zwierzak213a2
Pewnie moze i tak byc . Najlepiej by bylo podmienic przeplywke .
: 17 wrz 2011, 12:57
autor: pimpam
Bo jak odpinam wtyczkę od przepływki to jakby lepiej silnik pracował. Może to wskazywać na problem z nią :?:
: 17 wrz 2011, 14:15
autor: zwierzak213a2
silnik ten ma jeszcze czujnik polozenia przepustnicy i wtedy dziala wzgledem niego . Z tego co pamietam u mnie bylo wprost odwrotnie bez podpietej przeplywki byl straszny mul . Wskazywalo by wiec na padnieta przeplywke badz zle ustawiona jesli ja ruszales srubka reg. Upieram sie jednak nad podpieciem drugiej sprawnej .
: 28 wrz 2011, 19:22
autor: pimpam
A jak kupię nowy przepływomierz to czy muszę go regulować czy nie?
: 16 mar 2014, 12:37
autor: viper370
Ja mam tak samo jak kolega, że po odpaleniu chodzi równo, ale po jakichś 30 sek zaczyna się jakby dławić...
Do tego jak jadę i puszczę gaz to słychać jak w kolektorze strzela, co prawda nie mam katów...
Czujnik temp niby pokazywał dobre wskazania, ale jak go odpinam to równo chodzi i bądź tu mądry ??

W ogóle ma takie objawy że czasami jak się daje mu gazu to dopiero po sekundzie reaguje na cokolwiek a sondy pracują normalnie.
: 16 mar 2014, 13:08
autor: junior017
U mnie tez sie tak dzieje.Tylko ze u mnie mechanior podejrzewa cewke ze zaczyna sie konczyc,i wypadaja zapłony.Poszarpie i po osiagnieciu temp. jest lepiej.