Strona 1 z 2

[2.8V6 B4]Podejrzany klekot w silniku lub glowicach

: 08 wrz 2011, 16:56
autor: slawek1796
Mam problem od jakiegoś czasu dochodza mnie sluchy dziwnego klekotu z silnika jakby zawory albo szklanki,wymienilem olej z 10w na 15w i slychac to jeszcze wyrazniej lecz gdy zie rozgrzeje to praktycznie tego nie slychac,zauwarzylem tez ze odglos silnika sie zmienil przy jezdzie gdy dobrze wcisne gas to nie slychac typowego mruczenia tylko burkot jakby mial 12 8 garow;) nie wiem o co chodzikazdy mowi co innego a moze tu ktos mial taki przypadek???
Pomorzcie bo szkoda mi motoru zniszczyc gdyz naprawde jest dobry i zadbany nie zajechany...

: 08 wrz 2011, 17:02
autor: GerB3
A to nie czasem z wydechu ? Pęknięty kolektor albo coś z tłumikiem ? Ja mam coś podobnego od jakiś 6 miesiecy ale silnik w idealnym stanie a takie klekotanie przy dodawaniu gazu słychać najgłośniej przy środkowym tłumiku. Dodatkowo jak odpadł mi końcowy to oprócz standardowego głośnego buczenia było również jeszcze głośniejsze klekotanie.

Z tym że u mnie to słychac cały czas czy ciepły czy zimny i nie pod maską :roll:

: 08 wrz 2011, 17:11
autor: trepek
slawek1796 pisze:wymienilem olej z 10w na 15w i slychac to jeszcze wyrazniej
Obstawiam syf w silniku.

: 08 wrz 2011, 17:23
autor: zwierzak213a2
moze to zaworek olejowy w glowicy sie rozlecial dosc czesty przypadek , zgadzam sie co do peknietego lub luznego kolektora

: 08 wrz 2011, 18:21
autor: slawek1796
a ile taki zaworek moze kosztowac jak wyglada i gdzie sie znajduje w tej glowicy i co do tego kolektora to chodzi o wydechowy?i gdzie najczesciej on peka ile moze kosztowac?

Re: [2.8V6 B4]Podejrzany klekot w silniku lub glowicach

: 08 wrz 2011, 21:31
autor: karol89
slawek1796 pisze:wymienilem olej z 10w na 15w i slychac to jeszcze wyrazniej
Pomorzcie bo szkoda mi motoru zniszczyc gdyz naprawde jest dobry i zadbany nie zajechany...
Ostatnie zdanie mnie rozwala, skoro twój silnik jest "zadbany nie zajechany" to po jakiego czorta pokarałeś go mineralnym olejem <palma> <palma>

: 09 wrz 2011, 09:26
autor: zwierzak213a2
slawek1796 pisze:a ile taki zaworek moze kosztowac jak wyglada i gdzie sie znajduje w tej glowicy i co do tego kolektora to chodzi o wydechowy?i gdzie najczesciej on peka ile moze kosztowac?
zaworek w servisie kolo 70 zl bynajmniej ja tyle ostatnio placilem . Znajduja sie pod deklami glowic na klucz chyba 10 badz na jakos gwiazdke , czesto ulegaja rozsypce . Kolektor tak wydechowy zaraz przy glowicy lubi pekac .

: 09 wrz 2011, 12:26
autor: slawek1796
wlasnie bylem przeciwny temu ale znajomy mechanik mi tak doradzil stwierdzajac fakt ze ma powyżej 200.000 przebiek to trzeba juz taki lac i porazka;( zastanawialem sie czy moze ten spuscic i wymienic na 10w i czy to cos da? co do zaworku nie wiem gdzie tego szukac w glowicy pod pokrywami nic tam nie widze moze jakies zdjecie tego mi pomoże...

: 09 wrz 2011, 13:06
autor: Audi 80 Polska
Mój tato w swoim audi które kupił 5 letnie w 1995 roku wtedy miało przebieg 150 tyś. Z oleju 5W-30 na 10W30 przeszedł przy przebiegu 300tyś. km. (przebiegi prawdziwe bo są jeszcze plomby na liczniku).

Są koledzy na forum których samochody zrobiły na 15W kilkaset tysięcy kilometrów u poprzednich właścicieli a i tak na próbę zaleli "pół-syntetyk" i nic się nie stało. Niektórzy twierdzą że dobre uszczelki i uszczelniacz mają uszczelniacze mają uszczelniacz silnik a nie słaby zapieczony olej.

: 09 wrz 2011, 14:29
autor: siwusek216
slawek1796 pisze:co do zaworku nie wiem gdzie tego szukac w glowicy
Zdejmij pokrywę, wytrzyj olej, pomiędzy pierwsza a druga krzywka przy czujniku Halla od strony kolektora ssącego jest w głowice wkręcona śrubka na kluczyk torx(gwiazdka) pod nia jest zaworek. Zaworki sa w obu głowicach.

: 09 wrz 2011, 17:28
autor: trepek
aldi pisze:Mój tato w swoim audi które kupił 5 letnie w 1995 roku wtedy miało przebieg 150 tyś. Z oleju 5W-30 na 10W30 przeszedł przy przebiegu 300tyś. km. (przebiegi prawdziwe bo są jeszcze plomby na liczniku).
Na forum są samochody z przebiegami blisko 400 tys km i śmigają dalej na full syntetyku. Przebieg oczywiście jest na blacie ;-)

: 09 wrz 2011, 17:30
autor: slawek1796
Dzieki za doradztwo i jeszcze jedno padło hasło ze hałas bardziej wydobywa sie z dołu motoru czyli może jakaś panewka być na wykończeniu i daje taki odgłos na cały silnik czy to jest możliwe w ogole?z przejścia na gorszy olej gdzie to nie był jakis z dolnej półki tylko wlewany był Mobil...jest tyle przypuszczeń że zaczynam sie gubić:( jak sie dowiedzieć czy to panewki czy jednak zaworek w głowicy

: 10 wrz 2011, 08:22
autor: siwusek216
slawek1796 pisze:jak sie dowiedzieć czy to panewki czy jednak zaworek w głowicy
Jedz do kogoś kto sie zna i posłucha motora uszkodzona panewka a luźny zawór wydaja zupełnie inne dźwięki. Jeśli dźwięk dochodzi z dołu może to tez być luźny łańcuch napędu pompy oleju.

: 10 wrz 2011, 20:03
autor: karol89
siwusek216 pisze:
slawek1796 pisze:jak sie dowiedzieć czy to panewki czy jednak zaworek w głowicy
Jedz do kogoś kto sie zna i posłucha motora uszkodzona panewka a luźny zawór wydaja zupełnie inne dźwięki. Jeśli dźwięk dochodzi z dołu może to tez być luźny łańcuch napędu pompy oleju.
W silnikach ABC/AAH/ACK (ACK początki produkcji te co w A6 C4) pompa olejowa jest napędzana bezpośrednio z wału korbowego :!:
Tam nie ma żadnego łańcucha od napędu pompy kolego o czym Ty piszesz :?:

: 10 wrz 2011, 22:34
autor: slawek1796
No właśnie byłem u takiego mechanika itez mi powiedział ze to łancuch bo ten klekot to raz go słychac głosno a raz wgle w zaleznosci od obrotów silnika gdy chodzi równo to nie słychac tak a gdy da sie gazu zaklekocze i przestaje spadaj obroty znowu klekocze bo niby lancuch sie stabuilizuje ale teraz kolega pisze ze nie ma łancucha w tych motorach to ja juz głupieje