Strona 1 z 2

[80 B4 2.8 AAH] Pomiar ciśnienia sprężania

: 06 paź 2011, 23:44
autor: Goraht
Bardzo przepraszam jeśli wyskakuję jak Filip z konopi, ale wyszukiwarka nie doprowadziła mnie do jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie. Zabieram się do pomiaru ciśnienia sprężania w silniku AAH i wiem, że powinienem odciąć zapłon i wtrysk paliwa, odkręcić świece, przykręcić manometr, wcisnąć pedał gazu i sprzęgło, włączyć rozrusznik.

No tak ale jak w silniku AAH najłatwiej odciąć zapłon i wtrysk paliwa? Wyjęcie świec właściwie wyłącza zapłon, chyba że powinienem w tej kwestii zrobić coś jeszcze? No i co z wtryskiem?

: 07 paź 2011, 00:32
autor: Audi 80 Polska
Goraht pisze:No tak ale jak w silniku AAH najłatwiej odciąć zapłon i wtrysk paliwa?
Zdejmij wtyczkę z halla i załatwisz obie rzeczy.
Goraht pisze:Wyjęcie świec właściwie wyłącza zapłon
W przyszłości nie zostawiaj wyjętych fajek bez świecy aby cewki nie produkowały iskry "na sucho".

: 07 paź 2011, 01:31
autor: Goraht
aldi pisze:Zdejmij wtyczkę z halla i załatwisz obie rzeczy.
Wystarczy zdjąć wtyczkę z jednego czujnika, czy raczej z obu?

No i jeszcze sprawa ciśnienia. Nie udało mi się też znaleźć konkretnej wartości fabrycznej. Za to literatura mówi by w takim wypadku wziąć stopień sprężania, który dla tego silnika wynosi 10.3 i pomnożyć przez 0.12, co da nam wynik w MPa równy 1.236, który z kolei jest równy 12.36 Bar. Jeśli ktoś ma inne dane proszę o poprawę, w przeciwnym razie służę podpowiedzią tym co szukają odpowiedzi ;)

: 07 paź 2011, 12:59
autor: Audi 80 Polska
Tam masz tylko jednego halla jako czujnik położenia wa wałka rozrządu za lewą głowicą. Tylko ostrożnie zdejmuj bo gniazdo lubi czasem odłamać się. Sprawdź czy nie odpali by niektóre sterowniki potrafią radzić sobie nawet bez tego czujnika.

Można też odłączyć któryś z indukcyjnych czujników położenia wału.

Co do sprężania to chyba w autodacie jest podane ciśnienie.

: 06 lis 2011, 18:34
autor: eSPe
a jakie powinno być ciśnienie na cylindrach w AAH?
Nie mam niestety autodaty.

: 06 lis 2011, 18:43
autor: Jarewa
11-16 bar

: 06 lis 2011, 18:47
autor: eSPe
jak mi wyrzucił

L | P
13,00 | 12,70
13,20 | 11,80
13,00 | 12,50

to chyba jest oki co?

: 06 lis 2011, 19:11
autor: Jarewa
Minimalne krytyczne jest 9

A te wartości co podałeś to trochę za małe szczególnie prawy środkowy. Oczywiście silnik jeszcze długo pochula ale już tej mocy nie ma.


No i druga sprawa czy prawidłowo mierzyłeś?

Moje dane są z "vivida" 16 to fabryka 11 to minimum.

: 06 lis 2011, 19:24
autor: eSPe
Jarewa pisze:No i druga sprawa czy prawidłowo mierzyłeś?
Wyręcone wszystkie świece i zdjęte z fajek.

Czujnik wkręcany (4 cylindry) i wciskany (te najbliższe kabiny czyli P3 i L3) bo tego wkręcanego nie mogliśmy wkręcić (nie było jak za bardzo podejść).

: 06 lis 2011, 19:26
autor: Jarewa
No ale na ciepłym silniku?

Jest jeszcze pomiar suchy i mokry który określa co jest uszkodzone.

: 06 lis 2011, 21:49
autor: eSPe
na zimnym. W sumie letnim bo nie zdążył ostygnąć do końca. Postał po jeździe około 2 godzin.

: 06 lis 2011, 22:05
autor: Jarewa
No przy dzisiejszej pogodzie dwie godziny postoju to dość sporo. Wiec wyniki mogą być nie wiarygodne.

Zawsze sprawdza się na ciepłym silniku chodzi o rozszerzalność materiału (tłok pierścienie cylinder)

: 06 lis 2011, 22:12
autor: eSPe
prawa strona jest do wymiany uszczelka pod pokrywą bo się poci olejem. Może to mieć wpływ na niższe wyniki ciśnienia? Prawa strona wyszła ewidentnie niżej.

: 06 lis 2011, 22:14
autor: slawek88yo
raczej uszczelko pod pokrywa wałków niema nic wspólnego z ciśnieniem sprężania prędzej uszczelka pod głowica

: 06 lis 2011, 22:17
autor: Jarewa
Raczej nie.

Jak chce się Tobie bawić zrób test mokry. Do prawego rzędu wlej do cylindrów mała ilość oleju pokręć silnikiem parę razy i wykonaj pomiar.