Strona 1 z 1

[80 b4 2,6 v6] problemy z obrotami i odpalaniem

: 17 sty 2008, 20:30
autor: dj.zbyszek
Witam potrzebuje waszej pomocy mam audi b4 z silnikem 2,6 v6 mam taki problem trzyma mi caly czas na 1200 a 1700 obrotow czy to pb czy lpg wymienilem silniczek krokowy i to samo jest a druga sprawa musze dluzej krecic zeby odpalil czy to zimny czy cieply nie pali od razu co moze byc przyczyna ?? czy trzeba cos wyregulowac lub wymienic czy wina swiec mam rok czasu auto i jeszcze nie wymienialem bo znajomy mowi ze narazie nie musze pomocy[/b]

: 17 sty 2008, 20:48
autor: ponczo
Pierwsze co powinieneś to podpiąć się pod komputer...(koszt około 50zł) Wtedy będziesz widział czy wszystkie czujniki itp. są ok. Przyczyny mogą być różne - padnięta sonda\sondy,jakiś czujnik lub nieszczelność w dolocie ;-)

: 17 sty 2008, 22:39
autor: kojtek
nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny?Ja też mam ten silnik u siebie ,na zimnym silniku ma 1200 potem 750.ile kosztował Cię silniczek krokowy?Świece nic tu nie pomogą.Może masz nie szczelny filtr powietrza i łapie lewe powietrze.

[B4 ABC] rosną obroty między zmianą biegów

: 12 lis 2011, 17:46
autor: boskijacek447
Witam mam ostatnio problem bo rosną mi obroty miedzy zmianami biegów lub gdy wrzucam luz obroty wzrastaja o jakieś 200obr i wolniej niż zwykle spadają
na trasie widze plusy tego 0 szarpania i zmiana biegów wychodzi perfekcyjnie zawsze przy takich obrotach jakich chce ale w mieście już trochę gorzej bo ciężej jest wyhamować
objaw występuje od jakiegoś tygodnia i występuje zarówno na LPG jak i PB

: 12 lis 2011, 17:52
autor: PuSzEk
Awaria błacha... linka gazu do wymiany, dziękuje za uwage 8-)

: 12 lis 2011, 21:58
autor: boskijacek447
sądzę że w tym przypadku problem może tkwić gdzieś indziej bo linka chodzi gładko jak pociągnę za nią ręką to wraca od razu do swojego pierwotnego położenia, nawet próbowałem bardziej dopchnąć tą dźwigienkę palcem ale się już nie dało

: 13 lis 2011, 22:54
autor: vagman
Najłatwiej to sprawdzić jak jadąc bez gazu wciśniesz sprzęgło. Od razu będziesz wiedział czy linka czy nie. Ja też jednak bym na linkę stawiał :-P

: 13 lis 2011, 22:56
autor: bloku
Sprawdź jak reaguje przepustnica na postoju. Podnieś obroty ręcznie na przepustnicy i odpuść. Usłyszysz czy coś się blokuje czy nie (skok schodzących obrotów). Jeśli na "sucho" nic nie będzie to przed"mówcy" mają rację. Sprawdź też mechanizm pedału gazu.

: 14 lis 2011, 19:13
autor: kris4
A ja bym stawiał na krokowy, ja tez tak miałem i mysie że masz, całkowicie rozwalony krokowy.
Ja jak wyjąłem krokowy to miałem rozwalony w dwóch kawałkach był.
Po wymianie spokój i nawet lepiej na gaz reaguje i lepiej zapala jak jest ciepły.

: 14 lis 2011, 19:48
autor: boskijacek447
mam zapasowy silniczek krokowy więc podmienie mam nadzieje ze pomoże, bo co do samego odpalania to czasami ciężko mu to idzie niezależnie czy ciepły czy zimny..od czasu do czasu potrafi też strzelić nawet jak odepne calkeim gaz i jeżdże kilka dni na Pb
z linką tez jeszcze popatrze ale musi poczekać do weekendu
kolejna rzecz którą zauważyłem to przeciekająca pompka paliwa, o ile sienie myle to osłona została przetarta przez linkę od ręcznego i widać że delikatnie kapie jak przekręcam kluczyk na zapłon

: 14 lis 2011, 22:34
autor: kris4
To lepiej szukaj pompy paliwa bo, przez to tez może dłużej pompowac do cisnienia roboczego pompa, ja jak odpalam auto to czekam az zgasnie kontrolka pomarańczowa, i zapalam

: 16 lis 2011, 16:22
autor: boskijacek447
też tak czekam tylko i tak nie zawsze uda się odpalić :)

a co do samej pompy czy model z allegro w cenie <100zł zda egzamin, czy lepsza bedzie używka?? nowy BOSCH kosztuje niestety >300zł :-?

: 16 lis 2011, 20:27
autor: kris4
Jeśli nie ma kasy na bosha, to kup sobie cos z zamienników tez powinna dac rade.

Re: [B4 ABC] rosną obroty między zmianą biegów

: 19 lis 2011, 23:20
autor: sebco
dotyczy tematu głownego
a może nieszczelność w dolocie. Ja miałem podobne problemy. Wymyślałem cuda na kiju a tu na jednym z dolotu miałem lewe powietrze. Czasami obroty były ok a czasami złe.
A nie masz przypadkiem teraz tak że gdy jest zimno -5 do 0 to przy pierwszych 3 minutach silnik zaczyna falować na jałowym, a jak się rozgrzeje to ustępuje?