[AAH] Błędy wskazane przez VAG
: 20 lis 2011, 00:13
Witam koledzy, parę dni temu zrobiłem sobie prezent w postaci vaga, no i oczywiście znalazły się problemy, otóż od jakiegoś czasu zastanawia mnie wyższe spalanie w moim autku, i tu właśnie vag rozjaśnił sprawę. Na samym początku wywalił z 6,7 błędów, wykasowałem je zrobiłem rundkę i znów podpiąłem i wróciły trzy błędy:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8A0 906 266 A
Component and/or Version: 2,8l V6 MPI 2Ventil D0C
Software Coding: PMC 1010
Work Shop Code:
3 Faults Found:
00524 - Knock Sensor 1 (G61)
03-00 - No Signal
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent
00555 - Oxygen (Lambda) Sensor 2 (G108)
03-00 - No Signal
Ponadto w grupie 000 blok ósmy( sondy lambda) wartość przy włączonym silniku i temp. roboczej 80st. wynosi 000, a powinna być 120 - 136
I teraz seria pytań:
1. co do czujnika stuku to gdzie on jest i jak go zdemontować?, czy można go sprawdzić inaczej niż oscyloskopem, np. miernikiem?
2. co do sond lambda błędy 00525 i 00555 sugerują, że obie są walnięte?, czy przewody sond można odpiąć przy samych sondach czy gdzieś dalej dopiero? i czy odkręca się je normalnie czy bywają mocno zapieczone?, i czy po ich wymianie trzeba coś adaptować czy na ich wymianie się sprawa kończy?
Pozdrawiam
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8A0 906 266 A
Component and/or Version: 2,8l V6 MPI 2Ventil D0C
Software Coding: PMC 1010
Work Shop Code:
3 Faults Found:
00524 - Knock Sensor 1 (G61)
03-00 - No Signal
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent
00555 - Oxygen (Lambda) Sensor 2 (G108)
03-00 - No Signal
Ponadto w grupie 000 blok ósmy( sondy lambda) wartość przy włączonym silniku i temp. roboczej 80st. wynosi 000, a powinna być 120 - 136
I teraz seria pytań:
1. co do czujnika stuku to gdzie on jest i jak go zdemontować?, czy można go sprawdzić inaczej niż oscyloskopem, np. miernikiem?
2. co do sond lambda błędy 00525 i 00555 sugerują, że obie są walnięte?, czy przewody sond można odpiąć przy samych sondach czy gdzieś dalej dopiero? i czy odkręca się je normalnie czy bywają mocno zapieczone?, i czy po ich wymianie trzeba coś adaptować czy na ich wymianie się sprawa kończy?
Pozdrawiam
