Strona 1 z 3
[ABC] Zmiana silnika z NG na ABC
: 25 gru 2011, 01:36
autor: Cycu Tirmen
Witam, mam pytanie co do silników 2.6. Słyszałem że te silniki tylko dużo palą a tak to szału nie ma. Ojcu zebrało się na swapowanie naszej audi, ii zdecydował się na ten silnik. Obecnie mamy 2.3E. Więc opłaca się to robić czy nie?
Jeżeli temat był poruszany to przepraszam.
Proszę o odpowiedź, dziękuje i dobranoc

: 25 gru 2011, 09:52
autor: serizzi
Witam.
Oto moja opinia:
1. Całkowicie inny wtrysk paliwa - potrzebny kompletny filtr powietrza z przepływomierzem i rurą dolotową + komputer i kompletna wiązka.
2. Pompa paliwa w 2.3E daje dwukrotnie wyższe ciśnienie - trzeba zmienić, bo może uszkodzić regulator ciśnienia paliwa w V6.
3. Akumulator w V6 jest z przodu przy lewej lampie - przeróbka mocowania + kable.
4. Obrotomierz nie pasuje + inne czujniki do licznika - przeróbka instalacji.
5. Jeśli masz LPG - przeróbka miksera i być może reduktor do zmiany.
6. Sprzęgło i przełożenia skrzyni biegów - mogą być różnice.
7. Mocowanie silnika - raczej jest inne.
8. Co do silników v6 słyszałem różne opinie, poczytaj na forum.
9. Dużo pracy i czasu a na pewno coś jeszcze wyniknie . . .
Generalnie w/g mnie - za dużo przeróbek.
Ma to sens tylko jeżeli możecie zrobić to wszystko sami i macie na to czas .
Koszty wymiany w warsztacie chyba przekroczą wartość auta - o ile się ktoś tego podejmie ?
Ale nie takie rzeczy ludzie przerabiają
Pozdrowienia.
: 25 gru 2011, 11:35
autor: Cycu Tirmen
Dzięki Ci bardzo. W sumie to bardziej mi chodziłó o osiągi silnika, ale to też na pewno się przyda. Ojciec myślał nad kupnem całej audi, więc z częściami raczej nie będzie problemu
No nic zobaczymy co z tego wszystkiego wyniknie. Jakby ktoś chciał dodać coś od siebie, to zzarpaszam

: 25 gru 2011, 19:04
autor: serizzi
Jeśli chodzi o osiągi to powinno być dobrze patrząc na dane techniczne.
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/59/55/
Moment 225 Nm przy 3500 to dobra wartość a moc 150 KM przy 5750 - czyli motor dobrze ciągnie od dołu i elastyczność też musi być OK. Myślę, że znacznie lepiej od 2.3E .
: 25 gru 2011, 20:23
autor: Cycu Tirmen
Dzięki Ci wielkie
serizzi! Temat już się chyba wyczerpał więc closed. (albo jeszcze nie

)
Teraz tylko pozostało nam czekać
Dzięki

: 25 gru 2011, 22:13
autor: PiotrLublin
Witam kolego, pomoge Ci troche o opini ABC
Jesli chodzi o dane techniczne z autocentrum to jakaś bzdura, mam automat w trybie normal - 9.4, Sport - 8.9, na oponach zimowych 195/65 15 no i oczywiscie na benzynie, na LPG prawie nie ma różnicy, chyba ze chodzi o V max- jaki sprawdzałem to 220km i spokojnie moglem dalej ciągnąc ale droga sie kończyła. Jesli chodzi o elastycznosc, oczywiscie od samego dolu ciągnie bardzo ladnie.
: 25 gru 2011, 22:52
autor: kris4
Jak już zmieniać, to na 2.8, i jesli ja bym miał zmieniać to juz tylko 2.8 bym kład do swojego mniej problemu z nim jest. Choć i te ABC też są dobre jak ktoś dbał, a nie kupił samochud i ma duży silnik i pedał w podłoge, Audi lubi jak sie o nie dba, to i wtedy bedzie służyło. Pozdrawiam posadaczy V 6 tek.
: 25 gru 2011, 23:13
autor: karol89
serizzi pisze:Witam.
Oto moja opinia:
1. Całkowicie inny wtrysk paliwa - potrzebny kompletny filtr powietrza z przepływomierzem i rurą dolotową + komputer i kompletna wiązka.
2. Pompa paliwa w 2.3E daje dwukrotnie wyższe ciśnienie - trzeba zmienić, bo może uszkodzić regulator ciśnienia paliwa w V6.
3. Akumulator w V6 jest z przodu przy lewej lampie - przeróbka mocowania + kable.
4. Obrotomierz nie pasuje + inne czujniki do licznika - przeróbka instalacji.
5. Jeśli masz LPG - przeróbka miksera i być może reduktor do zmiany.
6. Sprzęgło i przełożenia skrzyni biegów - mogą być różnice.
7. Mocowanie silnika - raczej jest inne.
8. Co do silników v6 słyszałem różne opinie, poczytaj na forum.
9. Dużo pracy i czasu a na pewno coś jeszcze wyniknie . . .
Generalnie w/g mnie - za dużo przeróbek.
Ma to sens tylko jeżeli możecie zrobić to wszystko sami i macie na to czas .
Koszty wymiany w warsztacie chyba przekroczą wartość auta - o ile się ktoś tego podejmie ?
Ale nie takie rzeczy ludzie przerabiają
Pozdrowienia.
Odnośnie punktu 1
Silniki ABC nie mają przepływomierza

: 25 gru 2011, 23:15
autor: Cycu Tirmen
Hmmm, 2.8 V6, aa co myślicie o VR6`tce, z VW?
: 25 gru 2011, 23:26
autor: karol89
Cycu Tirmen pisze:Hmmm, 2.8 V6, aa co myślicie o VR6`tce, z VW?
Podobno dobre z tego co czytałem rozrząd na łańcuchu mają. Konstrukcja ogólnie dosyć trwała.
: 25 gru 2011, 23:28
autor: Cycu Tirmen
Hmm, tylko że w np. Sharanach silniki są w poprzek, teraz tylko co ze skrzynią

: 25 gru 2011, 23:31
autor: Audi 80 Polska
Powinna podejść, widziałem jakieś B4 z silnikiem VR5, w USA pakują też VR6ki do Audi z podłużnym silnikiem.
Poszukaj tematu Cowboy'a on ma VR6 w B2 choć ma jakąś customową skrzynie do tego wsadzoną.
: 25 gru 2011, 23:35
autor: Cycu Tirmen
Popatrzymy, poszukamy zobaczymy co z tego wyjdzie
Jakby ktoś chciał dodać coś od siebie, to nawet bardziej niż powinien, każda porada nam się przyda, tym bardziej że to będzie pierwszy taki projekt

: 26 gru 2011, 10:03
autor: PiotrLublin
@kris4 kolego, a nie słyszałeś ze 2.8 lubią konie gubić ? No i z tego co wiem sa bardziej awaryjne od 2.6, tak jak kiedyś ktoś pisał nie napalać sie na 2.8, bo 2.6 daje spokojnie rade, a można z nimi mieć mniej problemów, a osiągi sa bardzo podobne
Jeździłem i 2.6 i 2.8, te 24 kucy, jakos na mnie roznicy zbytnio nie robi

A wybrałem 2.6.
Pozdro
: 26 gru 2011, 10:17
autor: PuSzEk
PiotrLublin, jak nie masz i nie miałeś 2.8 to nie pisz głupot wyczytanych z forum, po pierwsze to prędzęj 2.6 jest bardziej awaryjne niż 2.8, więc nic na temat tych silników nie wiesz, po drugie 2.6 i 2.8 to V-ki więc tak samo w 2.8 kuce uciekną jak i w 2.6 :lol: tylko że w 2.8 nie odczujesz tego tak jak w przypadku 2.6, różnica prawie 1,5s do 100km/h między jednym, a drugim silnikiem to jest przepaść! a 2.8 można mieć za taką samą kase jak 2.6(SWAP) i spalanie wychodzi na tym samym poziomie... kupić audi 2.6 w bardzo dobrym stanie i w Q to ok, ale robić swapa to tylko na 2.8 albo i nawet 4.2 :mrgreen: