Strona 1 z 1

[AAH] szklanki, utrzymanie oleju w nich po zgaszeniu

: 15 sty 2012, 14:55
autor: klusek
witam


co odpowiada z utrzymanie oleju po zgaszeniu w nich. Ostatnio zauważyłem ze potrafi mi zaklepać zaworami(nie zawsze i tylko po dłuższym postoju ponad dniowym, kilkudniowy) tak jak by nie było oleju w kastorach przy rozruchu(napełniają sie dośc szybko do 2s max) ale problem wcześniej nie występował, olej w miarę świeży 5tkm(10w60 syntetyk shela) olej raczej nie ma wpływu koło 100tkm na takim latam jest ok no chyba ze kasatory mogą mówić papa :/



jakieś sugestie ?



pozdrawiam

: 15 sty 2012, 20:20
autor: Rychu82
mam podobnie jak olej zejdzie poniżej 3/4 stanu, to nie trwa chyba nawet 2 sekund u mnie. spróbuj zalać na max oleju i zobacz czy się to powtórzy.

Niestety nie wiem czy tak ma być.

[ Dodano: 2012-01-15, 20:23 ]
olej 10W40 valvoline maxlife

: 15 sty 2012, 20:37
autor: Jarewa
klusek pisze:no chyba ze kasatory mogą mówić papa :/
Nie kasatory a szklanki, popychacze hydrauliczne. Mają w sobie zaworek i jak nie trzyma to uszkodzone. Ale według książki to normalne po dłuższym postoju.

: 15 sty 2012, 22:54
autor: klusek
jak zwał tak zwał regulatory hydrauliczne...


sprawdzę ta oliwę, 2 sekundy to tak orientacyjnie ale to faktycznie po tym jak zakręcę to od razu zagra i przestaje


a co do dłuższego postoju kiedyś stał i po kilka dni nic takiego nie było, pamiętam jak go kupowałem to stał długo ponad miesiąc to faktycznie zagrały przez chwile nawet dłużej tak kilkanaście sekund

: 16 sty 2012, 16:29
autor: zwierzak213a2
klusek pisze:kasatory
nie moge sie powstrzymac od smiechu :mrgreen: . Moze masz uszkodzony zaworek trzymajacy cisnienie na glowicy .

: 16 sty 2012, 17:03
autor: klusek
:d no tak to jest jak sie zabiera do napraw domorosły mechanik :D no ale pomijamy fakt nazewnictwa jak zauważyłem wszyscy wiedzą o co chodzi


a wracając do tematu to one też mają na to wpływ? są jak wiem dwa wymieniałem je kiedyś u kolegi wraz z regulatorami ale tam cykało przy odpalonym hmm możesz dokładniej rozwinąć?! fakt to się stało z dnia na dzień na odpalonym silniku jest ok, cisza nic nie słychać motor ok 100% ori przebieg 190tkm jestem drugim właścicielem wiec moze to nie te samo regulatory a faktycznie te zaworki tylko czy one odpowiadają za utrzymanie tego oleju w nich. rozumiem ze tak samo w serwie po kilkunastu dniach moze uciec podciśnienie(choć nigdy tego nie zauważyłem w tym przypadku) tak samo jak oleum z nich ale tego nie było po 2 dwóch dniach postoju nigdy...

: 16 sty 2012, 18:02
autor: zwierzak213a2
jesli zaworek sie rozleci bo zwylke tak jest , wtedy jest za niskie cisnienie oleju na szklanki ( kasatory :mrgreen: ) i za wolno sie napelniaja czytaj dluzej stukaja . Zaworki znajduja sie pod dekielkami glowic na klucz chyba 10 lub torx .

: 16 sty 2012, 18:07
autor: klusek
no tak może faktycznie zamówię dwa ostatnio były gdzieś koło 70zł wyminie je bo bo mnie to wkurza strasznie moze przejdzie. a co do nich to wiesz w której głowicy odpowiada za wskazania w na desce?

: 17 sty 2012, 10:21
autor: zwierzak213a2
po co chcesz wydawac odrazu 150 zl wykrec i sprawdz je poprostu potem kupuj

: 17 sty 2012, 15:35
autor: klusek
sprawdz? myslisz że po wykręceniu usterkę da sie zauważyć bo to, że jak sie rozleci to wiadomo ale taką usterkę jak wychwycić ? jak mam to sprawdzić dokładnie by mieć pewność tej usterki ? zaszkodzić wymiana na nowe nie zaszkodzi gorzej chyba nie będzie choć fakt i uszczelki przydadzą sie nowe a w zeszłym roku też je wymieniałem

: 17 sty 2012, 18:20
autor: zwierzak213a2
to zwykla prosta konstrukcja w obudowie znajduje sie sprezynka i korek ktory otwiera sie przy za duzym cisnieniu

: 17 sty 2012, 19:14
autor: klusek
hmm czyli rozumiem ze ona pod wpływem ciśnienia odpuszcza... niby prosta rzecz ale ciekzo tak do końca sprawdzić rozumiem ze bez ciśnienia ma byc zamknięty tak ? a jakie ciśnienie otwarcia coś mi swita 4 bary, moze sie mylę to mnie poprawcie


w moim przypadku pewnie musi byc delikatnie podparta ta zapadka ewentualnie zużyta na tyle ze usterki nie wykryję a zaworek kwalifikuje sie do wymiany spróbuję to jakoś obadać i sprawdzę to co i jak do końca tygodnia jak znajdę natchnienie co i jak dam znać ....

a popa oleju? może ona ma usterkę i problem w pierwszej fazie rozruchu ? ? i ma problem jakiś też może być ? tak ?