[ABC+LPG] problem z ECU, duży pobór prądu
: 18 sty 2012, 19:27
Cześć posiadam Audi 80 2.6 ABC + sekwencja LPG, problem polega na rozładowywaniu przez komputer silnika akumulatora, ale po kolei:
Szukanie usterki zacząłem od wyciągania bezpieczników i przekazników obserwując wskazania miernika, odpiąlem nawet wszytskie wtyczki z czujników umieszczonych pod maską, a także pompke centralnego zamka, niestety miernik wciąż pokazywał wartość 170mA. Następnie odpiąłem jedną z wtyczek komputera silnika tzw. ECU i tu połowa sukcesu bo wkoncu znalazłem zlodzieja. Komputer podpięty jest bezpośrednio pod akumulator i niezabezpieczony żadnym bezpiecznikiem. zakładając kleme na akumulator nie ma poboru a gdy tylko podam napiecie po stacyjce tzn. przekręce kluczyk na pierwszą pozycje bądz uruchomie silnik i wyłacze zaczyna sie kradzież prądu przez ECU i trwa to non stop (tak jakby komputer caly czas byl w stanie gotowości a nie trybie czuwania). zabrałem ecu do domu i podłaczylem zgodnie ze schematem
masa- styk D1 i D9
plus stały- styk D5
plus po stacyjce- styk D4
potwierdziło sie że po podaniu masy i stałego plusa a następnie podaniu plusa po stacyjce wszystko jest wporządku gdy tylko odlącze plus po stacyjce zaczyna sie znaczny pobór prądu.Rozebrałem ecu posprawdzalem luty,tranzystory i diody te elementy zdają sie być wporządku, nic się takze zbytnio nie grzeje.
Niestety nie mam drugiego ecu, a te staram sie naprawić.
numer Audi: 4A0 907 473 A
dodam że auto jeżdzi i nie mam żadnych problemów z kulturą pracy silnika, diagnozowalem także vagiem który nie wykrywa żadnych błedów.
Być może miał ktoś taki problem i udało Mu sie go rozwiązać jeśli tak to prosze o informacje.
Pozdrawiam
Szukanie usterki zacząłem od wyciągania bezpieczników i przekazników obserwując wskazania miernika, odpiąlem nawet wszytskie wtyczki z czujników umieszczonych pod maską, a także pompke centralnego zamka, niestety miernik wciąż pokazywał wartość 170mA. Następnie odpiąłem jedną z wtyczek komputera silnika tzw. ECU i tu połowa sukcesu bo wkoncu znalazłem zlodzieja. Komputer podpięty jest bezpośrednio pod akumulator i niezabezpieczony żadnym bezpiecznikiem. zakładając kleme na akumulator nie ma poboru a gdy tylko podam napiecie po stacyjce tzn. przekręce kluczyk na pierwszą pozycje bądz uruchomie silnik i wyłacze zaczyna sie kradzież prądu przez ECU i trwa to non stop (tak jakby komputer caly czas byl w stanie gotowości a nie trybie czuwania). zabrałem ecu do domu i podłaczylem zgodnie ze schematem
masa- styk D1 i D9
plus stały- styk D5
plus po stacyjce- styk D4
potwierdziło sie że po podaniu masy i stałego plusa a następnie podaniu plusa po stacyjce wszystko jest wporządku gdy tylko odlącze plus po stacyjce zaczyna sie znaczny pobór prądu.Rozebrałem ecu posprawdzalem luty,tranzystory i diody te elementy zdają sie być wporządku, nic się takze zbytnio nie grzeje.
Niestety nie mam drugiego ecu, a te staram sie naprawić.
numer Audi: 4A0 907 473 A
dodam że auto jeżdzi i nie mam żadnych problemów z kulturą pracy silnika, diagnozowalem także vagiem który nie wykrywa żadnych błedów.
Być może miał ktoś taki problem i udało Mu sie go rozwiązać jeśli tak to prosze o informacje.
Pozdrawiam