Strona 1 z 1

[ABC+LPG] problem z ECU, duży pobór prądu

: 18 sty 2012, 19:27
autor: Marek85
Cześć posiadam Audi 80 2.6 ABC + sekwencja LPG, problem polega na rozładowywaniu przez komputer silnika akumulatora, ale po kolei:
Szukanie usterki zacząłem od wyciągania bezpieczników i przekazników obserwując wskazania miernika, odpiąlem nawet wszytskie wtyczki z czujników umieszczonych pod maską, a także pompke centralnego zamka, niestety miernik wciąż pokazywał wartość 170mA. Następnie odpiąłem jedną z wtyczek komputera silnika tzw. ECU i tu połowa sukcesu bo wkoncu znalazłem zlodzieja. Komputer podpięty jest bezpośrednio pod akumulator i niezabezpieczony żadnym bezpiecznikiem. zakładając kleme na akumulator nie ma poboru a gdy tylko podam napiecie po stacyjce tzn. przekręce kluczyk na pierwszą pozycje bądz uruchomie silnik i wyłacze zaczyna sie kradzież prądu przez ECU i trwa to non stop (tak jakby komputer caly czas byl w stanie gotowości a nie trybie czuwania). zabrałem ecu do domu i podłaczylem zgodnie ze schematem
masa- styk D1 i D9
plus stały- styk D5
plus po stacyjce- styk D4
potwierdziło sie że po podaniu masy i stałego plusa a następnie podaniu plusa po stacyjce wszystko jest wporządku gdy tylko odlącze plus po stacyjce zaczyna sie znaczny pobór prądu.Rozebrałem ecu posprawdzalem luty,tranzystory i diody te elementy zdają sie być wporządku, nic się takze zbytnio nie grzeje.
Niestety nie mam drugiego ecu, a te staram sie naprawić.
numer Audi: 4A0 907 473 A
dodam że auto jeżdzi i nie mam żadnych problemów z kulturą pracy silnika, diagnozowalem także vagiem który nie wykrywa żadnych błedów.
Być może miał ktoś taki problem i udało Mu sie go rozwiązać jeśli tak to prosze o informacje.
Pozdrawiam

: 18 sty 2012, 23:56
autor: Audi 80 Polska
Chyba komputer silnika ABC tak ma że przez chyba 2 czy 3 godziny od zgaszeniu pobiera prądu. U mnie jest to jakieś 0,2A.
Marek85 pisze:potwierdziło sie że po podaniu masy i stałego plusa a następnie podaniu plusa po stacyjce wszystko jest wporządku gdy tylko odlącze plus po stacyjce zaczyna sie znaczny pobór prądu.Rozebrałem ecu posprawdzalem luty,tranzystory i diody te elementy zdają sie być wporządku, nic się takze zbytnio nie grzeje.
U mnie jest tak samo, jak odłączę i podłącze klemę to pobór znika. Kupiłem drugi sterownik i on ma tak samo.

Przez czas pobierania prądu można się połączyć VAGiem bez włączania zapłonu.

W jakiejś angielskojęzycznej instrukcji nawet pisało że należy odczekać ileśtam minut aż komputer się uśpi aby można było odłączać czujniki bez łapania błędu.

: 19 sty 2012, 06:38
autor: Marek85
wiesz to całkiem możliwe jak zakładałem sekwencje to komputer od gazu po wyłączeniu zapłonu też znajduje się w trybie jak podaje producent (Istand) i pobiera 48mA wlasnie poto by dokonywać zmian na komputerze, potem a po 10 minutach sie usypia i pobiera niecałe 10mA.
Dokładnie też o tym myślałem że komputer od ECU silnika ma podobnie ale pomiar robiłem przez 2,5h i sie niewyłączył. zaraz podepne go spowrotem i poczekam dłużej.
bardzo dziękuje za odpowiedż.

[ Dodano: 2012-01-19, 19:32 ]
ecu wyłańcza sie po 2h35minutach, zanim pisałem ten temat to mierzyłem pobór przez 2h30minut :-x i myślałem ze ECU wcale sie nie wyłańcza, ale jeśli u kolegi aldi jest tak samo to wyłącznie ma tak być, bynajmniej nie spotkałem sie z autem który by aż tyle czasu podjadał aku. Temat uważam za zamknięty.

: 20 sty 2012, 16:33
autor: Audi 80 Polska
Marek85 pisze:bynajmniej nie spotkałem sie z autem który by aż tyle czasu podjadał aku.
Ja też, dlatego kupiłem drugi komputer silnika bo też myślałem że to awaria.