Strona 1 z 2

[ABC+LPG] strzela przy odpalaniu na benzynie

: 29 sty 2012, 15:00
autor: boskijacek447
Witam od jakiegoś czasu mam problem z samochodem strzela podczas odpalania na benzynie,
myślałem zę może wtryski od gazu przepuszczają i napełniaja gazem kolektor..ale wyjeździłem wszystko, wyłączyłem gaz ..wyjąłem bezpiecznik
i testując sama benzynę też się tak dzieje
-stwierdziłem że może za mało paliwa i wymieniłem filtr paliwa.... żadnej poprawy
-wyjąłem wiec kolektor skleiłem górną i dolną pokrywę na klej do szyb <ok> bo uszczelki są nie do dostania ..teraz nic nie ssie powietrza i ma wolne obroty 700 a nie 900 jak wcześniej
niestety problem nie zniknął..co mogę jeszcze sprawdzić i w jaki spoób??

: 29 sty 2012, 16:56
autor: PuSzEk
kable i świece do wymiany i będzie spokój ;-) a jak nie to będziemy dalej kminić ale raczej jestem pewien, że to w tym problem, daj znać jak to ogarniesz

: 29 sty 2012, 17:58
autor: boskijacek447
Świece maja max 5000-6000km wymianiałem je w sierpniu bo miałem BERU tytanowe i były średnie więc założyłem NGK do tego silnika
Kable wymianiane były prawie rok temu.. fakt że na używane ale 10 razy lepsze niż bosch którego kupiłem u mnie w sklepie

wykręce jeszcze te świece i zobacze co sie dzieje może będzie jakas niespodzianka..ale jak odpali to już ładnie chodzi

: 29 sty 2012, 19:47
autor: PuSzEk
boskijacek447, to sprawdź te świeczki, chodź z takim przebiegiem powinny być ok, ale w kable to zainwestuj, można je kupić już za 200zł :-) więc to nie majątek, a będziesz miał spokój przez reszte zimy i wiosne(m.in. wilgoć, która ma duży wpływ na te podzespoły)

: 29 sty 2012, 20:04
autor: boskijacek447
Wizuanie kable wyglądaja dobrze.. a nie powinno być tak że po odpalaniu silnik słabo by chodził albo strzelał przy dodawaniu gazu ??
problem jest tylko podczas odpalania... bez względu czy ciepły czy zimny silnik
Przewody musze znaleć ale coś lepszego bo te bosch'e pourywały się po niecałym roku.. chyba były za miekkie :evil:

Ja myślałem jeszcze że moze regulator ciśnienia benzyny nie działa jak trzeba albo moduł zapłonowy

ale nic zacznę od świec.. bo mam jeszcze w zapasie 4szt

: 29 sty 2012, 21:33
autor: kris4
Kolego czasami tez takie coś miałem, ale to może być wina kolektora gdzeis zasysa za dużo powietrza a z tego ze jest na ssaniu i dużo powietrza moze powodowac strzał, wiec zaczoł bym od uszczelnienia kolektora.
Mam poodobnie ale to czasami, ale tylko na zimnym raz na poł roku tak mi sie zdarzy, i przewody jak juz to tylko Beru, żadne Sentech to jedna wielka Lipa, a za wykonanie ich nie dał bym nawet 70 zł tyl sa warte. Można jeszcze psiknąć odświeżyć styki w przewodach.
Mi jak teraz zimą odpali to tak chwile na jeden gaz nie działa i myślę że któryś przewód do wymiany ale może zasniedział.

Re: [B4 ABC] Strzela przy odpalaniu na benzynie

: 29 sty 2012, 23:30
autor: sebco
jak masz gaz to może przepuszczać ci reduktor gaz przez podciśnienie (membrana uszkodzona) i dostaje sie do kolektora gaz. Jak zgasisz samochód wyciągnij wężyk od podciśnienia reduktora. Przyjdz za jakiś czas nałóż z powrotem i odpal

: 30 sty 2012, 16:45
autor: boskijacek447
mam sekwencję..więc raczej to nie to tym bardziej, że wyłączyłem już gaz wyjąłem bezpiecznik i jeździłem na smej benzynie tym bardziej, że gaz sie skończył wcześniej

Kolektor jest poklejony klejem do szyb i szczelny bo silnik równo chodzi i ma wolne obroty=700obr/min, gdyby ssał powietrze byłoby na pewno więcej
Przewody właśnie licze żę nie będą kosztowac 200zł bo takie będą gorszą od obecnych..boscha na pewno już nie kupie
jak tylko będzie troche cieplej to zajmę się świecami i przeczyszcze styki na kablach (bez ogrzewanego garażu cięzko cokolwiek podziałać)

: 30 sty 2012, 20:07
autor: sebco
ja miałem strzały od reduktora też mam sekwencję. poleciała membrana w reduktorze i pchało gaz podciśnieniem. co powodowało strzałmi w kolektorze przy odpalaniu samochodu po przestoju 30min.
Mój father w lanosie miał strzały ale w rurę i to było od silnika krokowego wolnych obrotów.

: 30 sty 2012, 20:59
autor: boskijacek447
OK to jeszcze odłącze gazownie , zobacze co się dzieje
i podziele się spostrzeżeniami... tylko niech sie ociepli bo boje sie ze połamie jakies plastiki

: 30 sty 2012, 21:15
autor: sebco
boskijacek447 pisze:OK to jeszcze odłącze gazownie , zobacze co się dzieje
i podziele się spostrzeżeniami... tylko niech sie ociepli bo boje sie ze połamie jakies plastiki
wystraczy wężyk podciśnienia. Chyba że przepuszczaja wtryskiwacze to możesz odpiąć zasilanie wtryskiwaczy (np wyjście LPG lotnego z parownika lub filtra) pamietając o tym by nie przłączać na gaz lub wyjąc bezpiecznik

: 05 sty 2014, 12:43
autor: Amigo
Witam,posiadam Audi 80,b3 w automacie,do niedawna autko odpalało j jezdziło bez problemów,dwa tygodnie temu przyjechałem z żoną z pracy pod dom na gazie,dodałem gazu i szybko przełączyłem na benzynę żeby po weekendzie mi bez problemu odpalił,auto zgasło i już nie chciało zapalić,kręciłem aż akumulator mi padł,okazało się że palec pod kopułką się upalił,po wymianie nowego też nie odpalał,nie było w ogóle iskry,czytając tu na forum sprawdziłem czujnik hala,okazało się ze czujnik miał upalony środkowy kabelek,wymieniłem nowy czujnik i też brak iskry,wymieniłem cewkę i to samo,czytając dalej na forum wymieniłem kable i to samo,wymieniłem moduł zapłonowy oryginał od innej audi i iskra jest,ucieszyłem się że już zrobione ale nie do końca,gdy chcę odpalić to strzela mi z tłumika i w filtrze powietrza,nie odpala tylko strzela,przy strzale hamuje rozrusznik,czasami z bólem go przepuści a czasami jak strzeli to zatrzymie w miejscu,proszę bardzo o pomoc bo już mam ręce rozłożone,nie wiem co robić,wymieniłem już wszystko co możliwe,wydałem trochę kasy i auto dalej nie chodzi :-(

: 05 sty 2014, 13:25
autor: Audi 80 Polska
Amigo, może masz źle ustanowiony zapłon - wyjmowałeś aparat zapłonowy? Albo pomylone kable wysokiego napięcia.

Później wydzielę twój wątek z tego tematu bo niema nic wspólnego z silnikami V6

: 05 sty 2014, 13:29
autor: Amigo
Kable są w kopułce ok bo podpinałem według sąsiada audi,a co do zapłonu to nie wiem,dużo osób mówi mi że to zapłon,ale czy to możliwe,ja nie wyjmowałem całego aparatu z trybami tylko pod kopułką odkręcałem tą pokrywę z czujnikiem hala na 3 śrubki i to wszystko

: 05 sty 2014, 13:49
autor: Audi 80 Polska
Jak nie wykręcałeś całego aparatu to zapłon powinien być ok.
Jak ktoś wcześniej przy wymianie rozrządu spieprzył ustawienie wałka pośredniego a później przestawił zapłon po swojemu aby było dobrze to kable będą iść inaczej.
Najlepiej ustawić silnik w pozycji jak do wymianu rozrządu i wtedy palce powinien pokazywać na kabel I cylindra a dalej 1-3-4-2.
Jeszcze można sprawdzić czy palec przekaże iskrę na I cylinder gdy jest skierowany na nacięcie na obudowie aparatu na tym zdjęciu jest zaznczone