Witam. Jest to mój pierwszy post więc chciał bym wszystkich przywitać i podziękować bo "cichym" użytkownikiem forum jestem już dosyć długo i nie raz pomogliście mi rozwiązać problem.
Mam obecnie problem z przewodami podciśnienia, znalazłem jeden luźny wężyk(strzałka czerwona) i nie mogę znaleźć miejsca skąd mógł spaść. Trochę zastanawia mnie również podłączenie MAP sensora od LPG(żółta strzałka), bo coś tam było wpięte przed instalacją LPG i ewentualnie sensor powinien być wpięty przez jakiś trójnik, a nie bezpośrednio pod króciec. Wężyk zielony podłączony jest pod obudowę dolotu od spodu, lecz ten zaworek gumowy wewnątrz obudowy jest strasznie zniszczony i na pewno nie spełnia swojej funkcji, boje się że się oderwie i zastanie wessany do kolektora, może lepiej było by go wyjąć a przewód zaślepić.Co o tym wszystkim myślicie.
ciecier pisze:Mam obecnie problem z przewodami podciśnienia, znalazłem jeden luźny wężyk(strzałka czerwona) i nie mogę znaleźć miejsca skąd mógł spaść.
To jakiś dokładny wynalazek bo nic takiego niema fabrycznie w ABC
ciecier pisze:Trochę zastanawia mnie również podłączenie MAP sensora od LPG(żółta strzałka), bo coś tam było wpięte przed instalacją LPG i ewentualnie sensor powinien być wpięty przez jakiś trójnik, a nie bezpośrednio pod króciec.
Zazwyczaj jest trójnik przed map sensorem od gazu bo z tego samej wkrętki podciśnienia jest brane podciśnienie do reduktora.
: 07 lut 2012, 20:26
autor: ciecier
Auto pochodzi z Niemiec więc pewnie będzie to wynalazek do obniżenie emisji spalin kolegów za zachodniej granicy. Wewnątrz przewodu jest jakby ułamany czarny plastikowy króciec więc ciekawe jak to wpływa na uszkodzony układ.
A wiesz może jaki tam przewód był oryginalnie podłączony(przewód LPG), sprawdził bym co się teraz z nim dzieje.
Re: [B4 2.6 ABC] Przewody podciśnienia
: 07 lut 2012, 21:53
autor: sebco
Ten wynalazek ja tez mam.
Jest wpiety w serwo hamulca tzn w rurke plastikową podciśnienia serwa miej więcej na wysokości najbliższego wtryskiwacza PB przy serwie. Prawdopodobnie urwał ci się lub wypadł.
Podciśnienie LPG warto wpiąc tam gdzie PB przez trójnik na środku kolektora w tylnej części między przepustnicą a kolektorem:
zobacz TU: http://lpg-forum.pl/stabilne-cisnienie- ... 98-90.html
Jest tam mójtemat i przewinął się tez temat podciśnienia. na str 7
na nastęnych stronkach jest zrobiona kompensacja listw LPG i jest dobrze widoczny ten wężyk który nie wiesz gdzie podpiąć
poniżej zdjęcie gdzie powinien być:
: 08 lut 2012, 10:35
autor: ciecier
Ja mam trochę inny kolektor dolotowy, mój ma nypel z boku(ten gdzie obecnie wpięty jest mapsensor LPG), mógł bym spróbować z podłączenie LPG pod PB ale co w takim układzie zrobić z obecnie podpiętym nyplem LPG? Nie wiem co tam oryginalnie było podłączone.
: 08 lut 2012, 11:02
autor: sebco
ciecier pisze:Ja mam trochę inny kolektor dolotowy, mój ma nypel z boku(ten gdzie obecnie wpięty jest mapsensor LPG), mógł bym spróbować z podłączenie LPG pod PB ale co w takim układzie zrobić z obecnie podpiętym nyplem LPG? Nie wiem co tam oryginalnie było podłączone.
ja tam mam podpiete podciśnienie regulatora paliwa z listwy wtryskowej PB
: 09 lut 2012, 13:53
autor: ciecier
Podciśnienie regulatora paliwa do listwy wtryskowej PB mam ma podłączone z lewj strony za przepustnicą.
Dziekuje @sebco za pomoc ze ślepym wążem, ułamane miałem podłączenie i kolektor łapał lewe powietrze.
Może ktos ma taki sam kolektor jak ja i mógł by sprawdzić co jest podłączone do nypla z prawej strony(żółta strzałka)? Z góry dziękuje.
: 09 lut 2012, 15:09
autor: sebco
ciecier pisze:Podciśnienie regulatora paliwa do listwy wtryskowej PB mam ma podłączone z lewj strony za przepustnicą.
Dziekuje @sebco za pomoc ze ślepym wążem, ułamane miałem podłączenie i kolektor łapał lewe powietrze.
Może ktos ma taki sam kolektor jak ja i mógł by sprawdzić co jest podłączone do nypla z prawej strony(żółta strzałka)? Z góry dziękuje.
ja mam prawdopodobnie podpiety dolot powietrza z filtra ten plastik czarny cą ma też odmy z kolektorem ssącym ale sprawdzę u siebie zrobię zdjecia i dam ci znać
edit
fotki co jak jest u mnie:
looknij na allegro pod hasłami przepustnica audi 2,6 lub wpisując 2.6 i kolektor ssący audi 2,6 lub wpisując 2.6 i popatrz jak są rozmieszczone krućce przy rozebranych elementach
: 09 lut 2012, 21:10
autor: ciecier
I wszystko jasne, bo to nie jest oryginalny nypel tylko zamontowany przez gazowników, wpadłem na to jak u góry zobaczyłem kolejny dodatkowy przewód który idzie do reduktora gazu. Dzięki @sebco http://imageshack.us/g/560/dsc05363q.jpg/
Co sądzicie o takim układzie podłączenia LPG?
: 09 lut 2012, 21:41
autor: sebco
ciecier pisze:I wszystko jasne, bo to nie jest oryginalny nypel tylko zamontowany przez gazowników, wpadłem na to jak u góry zobaczyłem kolejny dodatkowy przewód który idzie do reduktora gazu. Dzięki @sebco http://imageshack.us/g/560/dsc05363q.jpg/
Co sądzicie o takim układzie podłączenia LPG?
Ja mam tak że reduktor i map sensor są wpiete razem na trójniku i idą dalej do trójnika z map sensorem PB na środku kolektora.
Czyli u ciebie jest dodatkowy kruciec po stronie kierowcy w kolektorze ssącym obok środkowego. i do niego masz dołączony...?
Wychodzi na to że masz 3 krućce na kolektorze ssącym L Ś P + jeden na przepustnicy i jeden na plastikowym elemencie doprowadzającym powietrze i odmy tak jak u mnie?.
Sądzę że kruciec prawy (strona kierowcy) i środkowy to te same podciśnienia na kolektorze. A lewy (strona pasażera) masz do podciśnienia regulatora paliwa
: 16 lut 2012, 14:26
autor: ciecier
Jest dokładnie tak jak piszesz @sebko
Dzięki Panowie za pomoc
: 18 lut 2012, 00:52
autor: Marek85
ja gdy zakładałem LPG u siebie brakowało mi trójnika wiec wierciłem kolektor i wstawiłem swój króciec.więc teraz łącznie mam trzy. po kupnie auta miałem niezły mix z podciśnieniem. pamietam że w te miejsce od MAP ECU silnika niemiec podpioł zawór ciśnieniowy sterowania klapy powietrza(ogrzewania) obiegu wenętrznego, a MAP ECU pod trójnik który jest na sztywnym przewodzie idącym z kolektora do serwa. Teraz te jedno wyjście mam wolne (zaślepione) ,bynajmniej nie wiem co tam fabryka z koleji podłanczała.