Strona 1 z 1

[AAH] problem z temperatura i czujnikiem oleju

: 12 lut 2012, 18:48
autor: maru1988
witam koledzy zaznaczę ze od nie dawna stałem się właścicielem audi z silnikiem 2.8 i nie mam za wiele doświadczenia i mam takie problemy a wiec chodzi mi o to ze wskaźnik temperatury raz działa raz nie drugi to ze na tym wyświetlaczu błędów pojawia mi się czerwona kontrolka temp i 3 razy piszczy ale to przeważnie jak zimny lub w czasie jazdy i w tym momencie zazwyczaj działa wskaźnik temp. no i jeszcze jeden problem po włączeniu zapłonu nie świeci mi lampka oleju za pomoc z góry dziękuje

: 14 lut 2012, 18:23
autor: shellah
jeśli masz dobry poziom płynu musisz grzebać w zegarach ;-)

: 15 lut 2012, 18:51
autor: PiotrLublin
Właśnie tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź najpierw płyn chłodniczy w zbiorniczku, jeśli jest w porządku, to coś zegar oszukuje

[B4/AAH] TEMPERATURA SILNIKA

: 18 lut 2012, 10:52
autor: Borys21
Witam mam takie pytanie. czy w tym silniku jest normalne że temperatura przy tych mrozach dochodzi do 70 stopni max? wymieniłem termostat bo myślałem że to jego wina ale nic to nie dało. jak stoję na światłach to rośnie, a jak jadę to spada proszę o pomoc.

: 19 lut 2012, 13:50
autor: dealer
kolego ja tez tak mam stoje na światłach i temperatura rosnie a w czasie jazdy 70 stopni max :shock: moze te auta tak maja

: 19 lut 2012, 13:56
autor: PuSzEk
Proponuje przysłonić 1/2 górnej części chłodnicy albo całą dolną część, przy temp ok -10 też mi spada ale max do 70-75 i mówie tu o trasie, bo w mieście nawet na kawałku prostej może cofnie się do 80* przy większej prędkości, a tak to trzyma te 85/90
V-ki podobno taki mają problem z utrzymaniem temperatury na trasie, ale ile w tym prawdy to nie wiem, bratu tak samo spadało i spada w nowej V-ce, więc się nie przejmuje ;-)

: 19 lut 2012, 15:27
autor: shellah
no ja mam to samo i rozwiązaniem jest przysłonięcie chłodnicy ;-)

: 21 lut 2012, 20:10
autor: maru1988
witam stan płynu jest ok ale to nie zawssze mruga i pipczy

: 24 lut 2012, 23:44
autor: maniekmac
Twoje problemy mogą tkwić w zegarach - musisz rozebrać je i sprawdzić ścieżki i luty (to najłatwiej zdiagnozować), brak kontrolki ciśnienia oleju to może być wina czujnika (czy masz u siebie dodatkowe zegary z ciśnieniem oleju włącznie? jak tak to zobacz co się tam pokazuje). Dodatkowo warto sprawdzić połączenie na wtyczkach, czy nie są pośniedziałe itp.

: 25 lut 2012, 08:21
autor: maru1988
kolego a cięzko jest rozebrac zegary nigdy tego nie robiłem?tak mam dodatkowe zegary i jest zegarek cisnienia oleju jak jest silnik rozgrzany na wolnych obrotach pokazuje delikatnie powyżej 2 a po dodaniu gazu tak do 2tys idzie do 5

: 25 lut 2012, 09:33
autor: shellah
maru1988 pisze:jest zegarek cisnienia oleju jak jest silnik rozgrzany na wolnych obrotach pokazuje delikatnie powyżej 2 a po dodaniu gazu tak do 2tys idzie do 5
czyli ciśnienie pokazuje ci w normie.
maru1988 pisze:kolego a cięzko jest rozebrac zegary
jak zdemontować licznik masz opisane tutaj(upload zdjęć się skończył) ale to banalnie prosta sprawa ;-)
https://audi80.pl/b3-demontaz-licznika-vt42514.htm