Strona 1 z 2
[AAH] Gaśnie podczas jazdy
: 14 mar 2012, 15:33
autor: bart0390
Witam, mam problem, a mianowicie chodzi o te ze podczas jazdy samochód potrafi szarpnąć parę razy i po wciśnięciu sprzęgła zgasnąć. Kiedy później próbuje odpalić silnik kręci ale zero reakcji, lecz nie dzieje się tak za każdym razem, czasem odpala normalnie. nie ma żadnej reguły odnośnie tego kiedy nie chce odpalić- zimny czy ciepły problem się pojawia. Udaję mi się go odpalić zazwyczaj wtedy jak odczekam z 3-4 minuty od zgaśnięcia. Podczas postoju na biegu jałowym słychać jakby silnik nie równo pracował lecz nie gaśnie. Przepływomierz sprawdzałem odłączając wtyczkę to silnik gasł , tak samo z silniczkiem krokowym, więc wydaje mi się że te elementy są sprawne. Dodam że silnik jest bez gazu.
Proszę o pomoc, bo boję się że jak gdzieś wyjadę i mi zgaśnie to już nie odpali i trzeba będzie go ściągać do domu.
: 14 mar 2012, 18:26
autor: klusek
hej
objawy przypominają mi awarie u kolegi czujnik halla dokładnie tak jak opisałeś. ale sprawdź jeszcze czujniki obrotu wału i drugi taki sam nie pamiętam co dokładnie wyczuwał

te trzy mogą dawać podobne objawy
moze tez cewki coś nimi nie tak ... ale najlepiej zrobić trzeba odczyt błędów i wtedy szukać przyczyny.
pzdr
: 14 mar 2012, 18:55
autor: bart0390
A gdzie sa te pozostale dwa czujniki umieszczone? Jak czujnik halla odlaczylem jak silnik pracowal to nic sie nie stalo wiec nie wiem czy to prawidlowa reakcja? Pozdro
: 14 mar 2012, 21:00
autor: shellah
nie łapie ci czujnik halla podłącz vaga i się przekonasz

: 14 mar 2012, 21:04
autor: bart0390
Z tym podlaczeniem pod vaga bedzie ciezko bo nie mam akad wziac vaga a i do mechanika tez nie mam za blisko, ale sprobuje jakos zalatwic halla na podmiane i zobacze czy cos to zmieni. Dzieki za sugestie
: 15 mar 2012, 09:20
autor: bzibzi
czujnik halla dziala tylko przy odpalaniu pozniej brany jest sygnal z drugiego czujnika na wale . Sprawdz regulator cisnienia paliwa i pompe
: 15 mar 2012, 15:54
autor: bart0390
W jaki sposob moge sprawdzic ten regulator i pompe?
A ten drugi czujnik na wale to moze byc walniety jak podczas jazdy mi samochod gasnie?
Przypomne tylko ze na postoju nie gasnie, tylko podczas jazdy.
[ Dodano: 2012-03-17, 15:03 ]
Doszedł nowy objaw, mianowicie kiedy mi szarpie i zamiast wcisnąć sprzęgło ( co wcześniej powodowało zgaśniecie silnika) dodam gazu to przestaje szarpać i już normalnie jedzie. Pompa paliwa może być przyczyną ?
: 20 mar 2012, 11:59
autor: UFOtm

przyczyną też mogą być sondy, nieszczelny dolot, zawór N75 (reg ciśnienia paliwa) itp. Jedź do porządnego mechanika skoro nie umiesz sobie sam poradzić z problemem.

: 20 mar 2012, 20:54
autor: klusek
sondy? możesz mi to wytłumaczyć dokładniej? w jakim przypadku jak to nie problem?
pzdr
: 20 mar 2012, 21:01
autor: bart0390
Przed chwilą sprawdzałem czy nie ma przebicia i okazało się że 3 przewody miały przebicie więc tymczasowo wstawiłem na podmianę stare przewody, przejechałem się i silnik przestał gasnąć więc będę musiał wymienić przewody na nowe.
[ Dodano: 2012-03-20, 21:06 ]
Dodam jeszcze że przed wymianą jak silnik gasł to dwa razy normalnie odpalił a za trzecim razem już nie chciał odpalić, zauważyłem wtedy ze nie słychać pompki paliwa tak jakby komputer przechodził w stan awaryjny i odcinał sygnał na pompkę. Jest taka możliwość by komputer mógł przejść w stan awaryjny i nie dawać sygnału do pompki ?
[ Dodano: 2012-03-21, 20:15 ]
Dzis rano auto odpalilo przejechalem moze z 5 metrow i zgaslo, nie chcialo juz odpalic. Okazalo sie ze nie mam iskry na swiecach. Bardziej prawdopodobne jest ze modul zaplonowy padl czy cewki?
: 21 mar 2012, 23:13
autor: UFOtm

za 120pln możesz wyeliminować obie możliwości - myślę, że to nie jest dużo bo za same podpięcie do kompa 50-70pln <ok>
: 27 mar 2012, 22:42
autor: bart0390
Znajomy elektryk sprawdzal mi auto i okazalo sie ze pompa paliwa dziala tylko po przekreceniu kluczyka, wytlumaczyl mi ze w czasie krecenia silnikiem pompa paliwa powinna sie wlaczyc. Powiedzial ze przyczyna jest najprawdopodobniej czujnik polozenia walu ktory rzekomo podaje informacje do komputera w ktorym momencie dac iskre i podac paliwo. I teraz chcialbym sie spytac czy ten silnik ma tylko czujnik polozenia walka rozrzadu( hall) czy tez ma drugi czujnik ktory nazywa sie "czujnik polozenia walu", na allegro widzialem takie czujniki do tego silnika, ale byc moze wychodzily rozne wersje tych silnikow. Auto jest z kwietnia 1992.
: 27 mar 2012, 23:25
autor: Kuba988
AAH ma 3 czujniki : halla, położenia wału i położenia koła zamachowego, jak dobrze pamiętam niebieska i zielona wtyczka
: 28 mar 2012, 08:40
autor: bart0390
Kuba988 a moglbys powiedziec gdzie sie znajduja i jak sprawdzic te czujniki czy sa sprawne i ktory z nich moze byc teoretycznie niesprawny przy takich objawach? Pozdro
: 28 mar 2012, 10:34
autor: Kuba988
Oba czujnik są z prawej strony silnika stojąc przed nim . Czujnik położenia wału jest w bloku silnika nad czujnikami ciśnienia oleju ,a czujnik położenia koła zamachowego jest pod hallem między silnikiem a skrzynią do wszystkich czujników można dojść po kablach bo wtyczki są w tym rządku pod modułem układu zapłonowego. Oba można sprawdzić miernikiem opór powinien być w przedziale w jednym czujniku od 500-800 omów a drugi od 800-1200 omów