Strona 1 z 2

[AAH] Drgawki na wolnych obrotach

: 10 kwie 2012, 22:37
autor: tower
Witam

Tak jak w temacie - na wolnych silnik ma dosłownie drgawki wyczuwalne na całej budzie. Wymienione swieczki, przewody, filtr paliwa i regulator ciśnienia na listwie. Nic nie pomogło. Brak lewego powietrza, wszystko jest tak jak powinno być. Delikatne odchylenia w odczycie sondy lambda pomiedzy prawa a lewa stroną, ale jak to oceniliscie kiedys - nie jest tragicznie. Kompresja od 11-14 bar na korzysc prawej strony. Wartości przepływki też w normie. Do tego dochodzi dodatkowy objaw - podczas ruszania lub dodania gazu przy przerzucaniu biegów silnik robi kangura - i to raczej nie wyglada na awarie dwumasu.

Spalanie przy spokojnej jezdzie 20% miasto, 80% trasa do 80km/h - 9,5l/100km, przy 110km/h 13-15l/100km.

Zastanawiam się jeszcze nad awarią kompa. Mogę się podłączyć viakenem, odczytywać wartości na vag-comie (wersja powiedzy pełna) , ale nie mogę sczytać błędów nawet jak wypinam przepływkę czy lambdy. A chyba powinno coś się pojawić. Prosiłbym, żebyście do tego też się odnieśli, czy to jest normalne.

Auto jest jakoś z pierwszej polowy 92 roku, quattro.

: 11 kwie 2012, 07:58
autor: klusek
spalanie spore możliwe, ze to przez technikę jazdy lub np uwalony w jakimś stopniu czujnik temperatury. Moje aah tez tak jak by drżało ale na obrotomierzu nie da sie tego zauważyć. sprawdzałeś temp z ecu ? Porywa sie ze wskaźnikiem? tj prawidłowa?

: 11 kwie 2012, 09:24
autor: ysiul
tower pisze:Spalanie przy spokojnej jezdzie 20% miasto, 80% trasa do 80km/h - 9,5l/100km, przy 110km/h 13-15l/100km.
w/g mnie spalanie jak najbardziej prawidłowe, biorac pod uwagę że to Q. U mnie bez Q jakoś podobnie wychodzi spalanie.
tower pisze:podczas ruszania lub dodania gazu przy przerzucaniu biegów silnik robi kangura
to raczej nie wygląda już normalnie, ale powiedz jeszcze czy masz automat czy manual :?:

: 11 kwie 2012, 10:10
autor: tower
Manual. Temperatura na kompie w porządku, po 10-15 minutach jest 90st. na vagu. Zegary mam w rozsypce i wstaznik temp na blacie jest martwy.


Tak jak pisałem, czy wypięcie przepływki lub sondy powinno wywołac błąd na kompie? Może z nim jest cos nie tak?

: 15 kwie 2012, 11:42
autor: maly81
tower pisze:czy wypięcie przepływki lub sondy powinno wywołac błąd na kompie?

tak

: 16 kwie 2012, 10:43
autor: damiango
ysiul pisze:
tower pisze:podczas ruszania lub dodania gazu przy przerzucaniu biegów silnik robi kangura
to raczej nie wygląda już normalnie, ale powiedz jeszcze czy masz automat czy manual :?:

a był automat w quattro? :roll:

: 28 wrz 2012, 18:08
autor: krzysiek_kw15
Panowie podepnę siępod temat. mnie równnież samochód wykonuje żabi skok. czy możliwe jest aby było to spowodowane luzami na wale lub zużytą poduszką pod silnikiem?
Dodam jeszcze że silnik na wolnych trzyma równo a i tak samochodem telepie.

: 13 lip 2015, 01:47
autor: 639
mam to samo a silnik po remoncie i nowe cewki swiece i przewody oraz sondy. jakies sugestie?

: 13 lip 2015, 13:58
autor: maciek889
Albo problem ze składem mieszanki paliwa powietrze (przepływomierz lub lewe powietrze) albo któryś z czujników położenia wału.

: 13 lip 2015, 15:25
autor: 639
serio? bo juz mnie 2 mechaników straszylo ze owal na cylindrze i proponowali strawdzanie komprechy. Silnik po "remoncie" tzn panewki, pierscionki, wszystkie uszczelniacze. zarówno blok jak i wal nie były szlifowane bo wizualnie były (są - ponoc) w super stanie.
Lewnizy nie ma bo sprawdzane przez tych 2 mechaników a i ja sam wypsikalem całą puszke break cleanera i zandej róznicy w pracy. Po odpieciu przepływki tez nic.
jak samemu zdiagnozuje czujniki polorzenia wału? Odpiąć ?jaka powinna nastapic reakcja?

: 13 lip 2015, 22:15
autor: maciek889
Kompresje nie zaszkodzi sprawdzić. Jak odłączysz czujnik wału ten na wieńcu to zgaśnie, czujnik punktu zapłonu i hall to nie odpali ale na pracujący to nie zgaśnie. Ale to słaby sposób na sprawdzenie tego. Najlepiej by było podmienić albo podpiąć pod oscyloskop i porównać sygnał ze sprawnym.

: 17 lip 2015, 23:06
autor: 639
poza drgawkami, dostrzegłem dzis kolejna niepokojąca rzecz.
jako ze od remontu minęło ok 11 tys km postanowiłem Audika troche pogonic.
Zmienialem biegi ok 4200 obrotów i bedac na trojce stwierdzilem ze nie dam mu 4ki tylko pogonie do konca (niech sobie krótki dolot podziała).
Zdziwienie moje bylo wielkie kiedy to przy ok 5200 - 5300 obrotów, ECU zaczęlo go odcinac.
Na postoju to samo 5200 i koniec. tyle z zabawy.
Zeby nie bylo ze nie szukalem to byl tu taki temat i tam okazał sie licznik...
Czy jest cos co moze powodowac zbyt wczesne odcinanie? Czy szukac licznika ? :-/

: 17 lip 2015, 23:25
autor: maciek889
A jaką prędkość na drugim biegu masz przy odcince? I jaką skrzynie biegów (oznaczenie) to wyliczę obroty z prędkości.

: 18 lip 2015, 00:04
autor: 639
nie pamietam dokladnie bo na droge patrzylem ale ok 160km/h na 3 biegu bylo ok 5tys obrotów. o skrzyni nie powiem nic bo nie wiem

[ Dodano: 2015-07-18, 00:04 ]
aa pytasz 2 bieg? ok 120, tez dokładnie nie powiem bo nie skupialem sie zbytnio na predkoci auta a na ilosci obrotów silnika

: 18 lip 2015, 10:05
autor: maciek889
Teraz popatrzyłem to skrzynie w AAH były dwie CAC bez quattro a CBR z quattro.
Jak masz bez quattro to II i III bieg by się zgadzał bo wychodzi 110 km/h na II i 156 km/h z 3 przy 3kRPM. Pamiętaj że liczniki zazwyczaj zawyżają o 5-10km/h do a przy wyższych prędkościach nawet o ponad 10km/h.

W załączniku masz wykres prędkości do obrotów na poszczególnych biegach.