[C4 ABC] Problemy obroty, spalanie - sterownik
: 23 kwie 2012, 23:36
Witam z moim problemem męczę sie już kilka miesięcy i nikt nie potrafi mi pomóc, mam problem z obrotami, po wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegów najpierw obroty zwiększają się o 400-1000 RPM a potem dopiero spada, z kolei jak puszczę gaz na biegu to hamowanie silnikiem zaczyna się dopiero po około 2-3 sekundach czemu towarzyszy wyraźne i mone szarpnięcie.
Czy ktoś ma pomysł co to może być? Po wymianie i czyszczeniu silniczka krokowego jest to samo.
Dziwne to zachowanie i myślę że to przez to mam podwyższone spalanie po mieście.
Po wielu bojach z tymi dziwnymi akcjami z obrotami i spalaniem doszedłem do wniosku że prawdopodobnie winny jest komputer. Dlaczego? Trzy różne krokowce sprawdzone w tym jeden nowy, wszystkie zachowują się tak samo - w związku z tym stawiam na sterowanie krokowcem czyli jak zdążyłem się zorientować, jakiś moduł w sterowniku. Dodatkowo duże spalanie udaje się wyeliminować przez dość częste resetowanie sterownika. Czy więc wymiana sterownika na taki sam może wyeliminować te problemy? Czy wogóle to wina sterownika?
Jeszcze jedno pytanie przy okazji czy odpięta krokówka może powodować zachowanie takie że w trasie samochod pali normalnie 11-12 l a w miescie przy bardzo spokojnej jezdzie (do 2000RPM) pali 28 l ? Cały czas jest na ssaniu?
Czy ktoś ma pomysł co to może być? Po wymianie i czyszczeniu silniczka krokowego jest to samo.
Dziwne to zachowanie i myślę że to przez to mam podwyższone spalanie po mieście.
Po wielu bojach z tymi dziwnymi akcjami z obrotami i spalaniem doszedłem do wniosku że prawdopodobnie winny jest komputer. Dlaczego? Trzy różne krokowce sprawdzone w tym jeden nowy, wszystkie zachowują się tak samo - w związku z tym stawiam na sterowanie krokowcem czyli jak zdążyłem się zorientować, jakiś moduł w sterowniku. Dodatkowo duże spalanie udaje się wyeliminować przez dość częste resetowanie sterownika. Czy więc wymiana sterownika na taki sam może wyeliminować te problemy? Czy wogóle to wina sterownika?
Jeszcze jedno pytanie przy okazji czy odpięta krokówka może powodować zachowanie takie że w trasie samochod pali normalnie 11-12 l a w miescie przy bardzo spokojnej jezdzie (do 2000RPM) pali 28 l ? Cały czas jest na ssaniu?