Strona 1 z 1

[A6 C4] problem z układem chłodzenia

: 05 maja 2012, 11:18
autor: Qzi
Witam serdecznie szanowne grono i proszę o pomoc. Jak jechałem na sylwestra w góry po przejechaniu 220 km (500 m przed celem) wywaliło mi cały płyn chłodniczy z pod maski poszła para itd. Byłem załamany bo myślałem że to uszczelka pod którąś z głowic. Znalazłem tam mechanika zabrał auto, zadzwonił po 2 godzinach powiedział że już jest OK. Odpowietrzał go przez ten czas i powiedział że nic się nie dzieje. Pojechałem przejechałem się i było OK. Tak jeździłem przez 2 miesiące i było git. Potem zaczął gubić trochę płynu. Zaobserwowałem że w zbiorniczku robi sie ciśnienie a płyn wylewało z podszybia, auto przełączało się na benzynę traciło się ogrzewanie. Jak brakowało 5 litrów dziennie sprawdziłem kompresję na 4 i 5 urosła po kilku obrotach wałem z 0 do 10 odkręciłem korek wyrównawczego spuściłem ciśnienie i znów 0. Czyli uszczelki. Wymieniłem obie, głowice oddałem do zrobienia włącznie z wymianą uszczelniaczy poskładałem odpalam no i niby dobrze ale po chwili zaczął się podnosić poziom płynu. Odpowietrzyłem przez odpowietrznik w podszybiu potem w drogę i niby OK ale po powrocie do zbiorniczka a tu lipa nabite ciśnienie węże twarde powoli powoli udało mi się odkręcić korek a tu nagle zassało cały płyn więc dolałem pochodziło i niby OK. Następnego dnia wstaję ruszam a on nie chce się przełączyć na gaz temp 90 na wskaźniku no to pod maskę odpowietrznik a tu syczy i syczy czyli znowu się zapowietrzył. Nie wiem jak go ugryźć nie gubi płynu tylko tak pompuje układ że węży nie da się ścisnąć. Nie bardzo mam pomysła a kasy poszło sporo więc jak ktoś coś może pomóc będę baaaardzo wdzięczny.

Pozdrawiam Krzysiek

ps wrzuciłem też na A6 ale tam brak fachowców i chętnych do udzielenia pomocy :P

: 05 maja 2012, 11:32
autor: Motostacja pl
Zacząłbym od porządnego odpowietrzenia, na postoju do włączenia się wentylatorów.

: 05 maja 2012, 11:36
autor: Qzi
Robiłem to już kilka razy :( i co zassało płyn to mu dolewałem w sumie weszło już 10 litrów.

: 05 maja 2012, 11:41
autor: Motostacja pl
https://audi80.pl/b4-coupe-26-v6-rob ... t34570.htm

W tym temacie koledzy piszą że wchodzi niby 8l bądź 11l. Jeśli u ciebie wchodzi 8l a ty wlałeś 10l to coś jest nie tak. Jeśli brak wycieków to jedyne co przychodzi mi do głowy to przepalanie płynu, albo dostawanie się go do oleju. A jeśli wchodzi ci 11l to może wskazywać na to iż nie wszystko jest jeszcze w 100% odpowietrzone.

: 05 maja 2012, 11:46
autor: Qzi
Dzięki zaraz będę czytał może wchodzi 11 z racji tego że A6. oby :)

: 05 maja 2012, 23:39
autor: kris4
A moze by tak termostat wymienić i wtedy odpowietrzyć. Ja tak miałem i podstawa to dobrze odpowietrzyć i termostat dobrze założyć.

: 06 maja 2012, 16:03
autor: Qzi
Powiem Ci tak że termostat wymieniałem razem z pompą i rozrządem założyłem raczej dobrze ale może on był dupnięty :( najbardziej mnie martwi że się zapowietrza. Obecnie testuję jazdę na na stałe załączonych wiatrakach (podpowiedź znajomego mechanika)
ale robię to wszystko bez wiary i może tu pies pogrzebany.

: 06 maja 2012, 19:49
autor: maly81
może zabita chłodnica jak bylo u mnie też miałem przeboje , robiłem głowice , nagrzewnice.
odpowietrza się na zimnym ,odkręć odpowietrznik przy nagrzewnicy i zalewaj plyn aż przegoni ci powietrze zakręcasz korek i w droge, nie odkręcaj korka na gorącym i nie odpowietrzaj bo wygotuje płyn z głowic i znowu się zapowietrzy.
Obstawiam że termostat jest sprawny, chłodnica drożna

: 06 maja 2012, 22:21
autor: karol89
Płynu do A6 wchodzi jak pusty układ ok 10.5-11litrów tyle u mnie my wlali jak wsadziliśmy silnik więc to norma. W pusty układ lany był płyn z otwartym odpowietrznikiem najpierw na rurce przy silniku jak zaczoł lecieć płyn to zakręcony został później ten na wężu co do nagrzewnicy idzie. Odpalony został silnik zagrzał się termostat puścił i płyn wciągło na nowo dolany i tak ze trzy razy w sumie tak jak pisze ok 10.5 litra weszło. I od tamtej pory nic nie dolewam czyli przez okres ok 6300km ;-) i nie mam problemów z gotowaniem czy wyrzucaniem płynu. Nawet jak rozgrzany silnik to odkręcę korek od zbiorniczka to tylko delikatnie parkę puści i nic nie wywala nie podnosi się stan na tyle by się wylewał, delikatnie pójdzie do góry jedynie.

: 20 maja 2012, 19:36
autor: Qzi
Pany po wymianie termostatu w dniu wczorajszym i na teraz wszystko OK pojeździmy i zoobaczymy :P