Strona 1 z 2

[AAH] Mulenie podczas jazdy

: 23 maja 2012, 07:43
autor: Madison
Witam zakladam kolejny temat prosze o wskazowki sugestie itp

posiadam audi 80 b4 2.8 v6 z sekwencyjna inst gazowa po zakupie i podlaczeniu pod kompa wysypalo sie wiele bledow ktore zostaly usuniete w sumie wymienione zostalo
- swiece
- filtry
- przewody W/N
- cewki modol sterowania i przepustnica zostaly podmienione dzieki uprzejmosci ufotm
- sonda lambda od kierowcy
- czujnik spalania stukowego
- i zawor sterujacy podcisnieniem od skracania dolotu

po wymianie tych wszytkich czesci auto chodzi jak by lepiej ale w momecie ruszania muli go na zasadzie jak by nie dostawal paliwa , powietrza lub odwrotnie i zachwile mometalnie idzie jak burza jak sie jedzie szybciej rowno na 5 biegu to obiawy te wygladaja jak by np na chwile braklo pradu i spowrotem sie pojawia takie delikatne jakby zaniki mocy nie iwem co dalej sprawdzac vag nie pokazuje juz zadnych bledow i rece opdaly://
nie wiem jak by tu dokladnie opisac co sie dzieje wyglada to jak sie rusza jak by nawety strzelilo cos w silniku na paliwie tak jak kiedys na 2 generci gazu w dolot tyle ze tu na pb

wypowiedzciew sie drodzy forumowicze co o tym myslicie a noz cos ie wymysli najgorsze jest to ruszanie bo ja mu gaz a on pomalu i dziwnie slychac silnik

nie wiem moze rozrzad? moze przepustnica moze uszczelka pod glowica no nie mam pojecia

: 23 maja 2012, 08:17
autor: Azymut
na gazie i na benzynie taka sama sytuacja jest?

: 23 maja 2012, 08:34
autor: Madison
tak nie ma roznicy czy gaz czy benzyna

: 23 maja 2012, 10:22
autor: Kokolino
A vag coś teraz pokazuje ?
Moim zdaniem szukałbym przyczyny albo sondach, u mnie jest coś podobnego jak przyśpieszam ale tylko wtedy, w układzie podciśnienia może gdzieś ciągnie fałszywe powietrze albo coś jest źle podłączone i do tego sprawdził regulator ciśnienia paliwa i czujnik temperatury.
Jak regulator bedzie uwalony to przez podciśnienie może sie dostawać cały czas "lewe" paliwo i będzie przylewany i na benzynie i na gazie.

: 23 maja 2012, 11:14
autor: Madison
hmm o tym nie pomyslalem kurde ale widze ze taki rtegulatorek troszke kosztuje:/

[ Dodano: 2012-05-23, 21:45 ]
a o ktorym czujniku mowisz??

: 25 maja 2012, 11:22
autor: Kokolino
Madison pisze:a o ktorym czujniku mowisz??
o tym co daje informacje do kompa o temp silnika aby mógł w odpowiedni sposób dawkować paliwo.

: 25 maja 2012, 11:43
autor: Madison
dobra dzwonilem do boscha i maja 2 czujniki niebieski i bilaly oba po 2 piny czy to ktorys z tych czy nie??

: 25 maja 2012, 15:21
autor: Kokolino
nr 3 na tym zdjęciu , a tak na marginesie to zapoznaj się z tym!

: 25 maja 2012, 15:39
autor: Audi 80 Polska
Podejrzewam że niebieski będzie miał inny gwint niż biały (biały ma "drobny" gwint). Oryginalnie jest biały jego numer: 02690616.

: 25 maja 2012, 17:34
autor: bzibzi
na poczatku odepnij obydwie sondy i zobacz jakie to przyniesie efekty

: 25 maja 2012, 23:10
autor: Madison
z tym tematem jestem zapoznany ale vag nie wyrzucil bledu czujnika temp w poniedzialek zamowie czujnik nowy orginalny i zobaczymy co bedzie po wymianie:)

[ Dodano: 2012-05-31, 22:16 ]
ok jestem po wymianie czujnika niestety brak poprawy:// ehh szlak mnie trafia

[ Dodano: 2012-06-04, 15:22 ]
widze ze juz brak pomyslów :///

: 12 paź 2012, 18:50
autor: radek kocio
To ja trochę zamięszam, chodzi o czujnik położenia wału korbowego (w bloku silnika) może nie wiecie, a może w zasadzie nikt nie wie że ten czujnik ulega rozszczelnieniu i dostaje się do niego olej, a co lepsze vag błedu nie pokaże (może jedynie jak by ohmy zmierzył). Mało tego olej przewodem może dojść do samej wtyczki. Czujnik składa się z plastikowego korpusu i metalowej obudowy i właśnie między tymi elementami jest założony oring który po tylu latach twardnieje i nie uszczelnia(a drugi oring uszczelnia sam czujnik w bloku silnika). Objawy uszkodzenia:długo kręci przy odpalaniu, zamula od dołu, trzesie silnikiem. Po wymianie na używkę (od A4 B5) zapala praktycznie od strzału, brak muła :mrgreen: ,praca silnika się wyrównała (ale u mnie jeszcze coś dolega) i silnik stał się delikatniejszy na przyśpieszanie od samego dołu.
Jak pojężdzę więcej to ostatecznie potwierdzę że muł pod maską znikł.

: 14 paź 2012, 22:11
autor: Madison
Ja chyba ten czujnik wymienie bo na Bp nadal jak jest zimny to zle chodzi nie rowna praca i zle sie od dolu wkreca ciezka wymiana tego czujnika ?? koszt widze nie duzy w granicach 150zl

: 15 paź 2012, 19:37
autor: radek kocio
Mogę potwierdzić że muł znikł, kanał jest portzebny, wymiana jest prosta przykręcony na jedną śrubkę do bloku silnika. Ja za używkę dałem 40zł.

: 19 paź 2012, 22:45
autor: Madison
ja dalem 150 za nowy jest lepiej ale na zimnym silniku mol jest na Pb nadal :/