Strona 1 z 2

[B4 ABC] remontować? zmieniać? wstawiać AAH?

: 29 cze 2012, 21:57
autor: Paluch76
Witam wszystkich. Nabyłem sobie ostatnio dwie Audiczki 80 B4 z silnikami ABC , jedna Q, druga ośka. Chcę zostać przy Q , ale czeka ją remont/zamiana na ABC/zamiana na AAH. W Quattro bierze mi litr oleju na 100km, czasem kopci na wolnych na postoju, czasem przykopci przy wyprzedzaniu. Odzywa się łożysko oporowe, ale to przy remoncie mały pikuś. Mam do wymiany pierścienie, uszczelki, może i panewki , to się okaże. Koszt remontu około 1500. Mogę przełożyć z ośki, cały silnik ( w bdb stanie) i ją sprzedać z stosowną adnotacją z silnikiem z Q, że silnik do remontu. Mogę też się pokusić o zmianę na AAH. Co radzicie? Budżet 2500.

: 30 cze 2012, 13:19
autor: karol89
A co to ta adnotacja że "silnik z Q" przecież silnik czy to z ośki czy to z Q to ten sam silnik. W samochodzie z Q inny jest napęd i zawieszenie tylne poza tym żadnych zmian....to po po pierwsze. Ja bym przełożył silnik od tej z ośki do tej co z quattro i sprzedał ośkę z tym "dymiącym" silnikiem i po sprawie. <ok>

: 01 lip 2012, 21:38
autor: Marek85
zmiany 2.6 na 2.8 i na odwrót to konieczność także rwania deski w celu wymiany wiązki(coś wiem o tym). Chociaż są tacy co rzezbili dniami i nocami w kablach jak kuny ,aby nie ściągać deski. Dla Mnie różnice w dynamice pomiedzy tymi silnikami są nie warte tych cyrków.

: 02 lip 2012, 16:52
autor: Paluch76
karol89 wiem że silnik ten sam, tak tylko napisałem żeby auta rozróżnić , zamiast czarne i zielone:)

: 02 lip 2012, 19:17
autor: karol89
Osprzęt silnika ABC i AAH to to samo jedynie w AAH jest dodatkowo przepływomierz założyć AAH w miejsce ABC i podłączyć osprzęt ten od ABC i też by było. Miał by AAH wtedy mniej trochę koników ale nie było by problemu z przekładaniem wiązki.

: 02 lip 2012, 21:11
autor: marcobass
U siebie mam aah z osprzętem od abc i hula bez problemu

: 03 lip 2012, 19:32
autor: maly81
marcobass pisze:U siebie mam aah z osprzętem od abc i hula bez problemu
a jak się zbiera lepiej dużo jak abc

: 03 lip 2012, 21:58
autor: marcobass
Podobnie. Może trochę elastyczniejszy jest .Myślę żeby coś osiągnąć trzeba by było ecu przestroić .

: 03 lip 2012, 22:35
autor: Rychu82
marcobass, skracanie dolotu działa po takiej zmianie?

: 03 lip 2012, 23:04
autor: Paluch76
marcobass, a przepływomierz dokładałeś? czy cały osprzęt toczka w toczkę z ABC?

: 04 lip 2012, 19:43
autor: maly81
Rychu82 pisze:marcobass, skracanie dolotu działa po takiej zmianie?
w ABC nie ma skracania

: 04 lip 2012, 20:05
autor: Rychu82
maly81 pisze:
Rychu82 pisze:marcobass, skracanie dolotu działa /po takiej zmianie?
w ABC nie ma skracania
wiem, że nie ma dlatego pytam czy działa :)

jeździłem trochę czasu z niepodłączonym skracaniem to nie było różnicy w przyspieszaniu między kręceniem silnika powyżej 4k a po zmianie na wyższy bieg.
Auto szło tak samo od 2500 do 5500

: 04 lip 2012, 20:39
autor: karol89
Przepływomierza nie założysz bo ABC nie ma przepływki... Zakładasz wszystko to co było przy ABC i tyle. Skracanie dolotu przecież będzie jak coś bo zostanie kolektor dolotowy od AAH wytarczy wszystkie podciśnienia podłączyć i tyle. I będzie AAH z osprzętem od ABC i ze zmienną geometrią dolotu :mrgreen:

: 04 lip 2012, 20:54
autor: luk448
Ja tam bym sie nie bawil w zmiane ABC na AAH.Toz to zadna roznica.Remontj ABC.Zrobisz je od podstaw i bedziesz wiedzial co masz i bez problemu bedziesz smigal na tym przez lata.Ale 2500 to chyba zbyt malo na remont ABC.

: 04 lip 2012, 21:32
autor: Rychu82
karol89 pisze:Przepływomierza nie założysz bo ABC nie ma przepływki... Zakładasz wszystko to co było przy ABC i tyle. Skracanie dolotu przecież będzie jak coś bo zostanie kolektor dolotowy od AAH wytarczy wszystkie podciśnienia podłączyć i tyle. I będzie AAH z osprzętem od ABC i ze zmienną geometrią dolotu :mrgreen:
Nie wiem właśnie czy tak, skoro podcisnienie do zmiany długości dolotu jest sterowane przez elektrozawór chyba przez CPU, a te się różnią w AAH i ABC.

luk448 pisze:Ja tam bym sie nie bawil w zmiane ABC na AAH.Toz to zadna roznica..
15 NM i 24km <osohozi>

różnica miedzy ABK i ABT to 25km i pare niutonometrów

między ABK a NG: 20Nm i 18km