Strona 1 z 2
[AAH] Gotuje sie :(
: 28 lip 2012, 23:57
autor: benekk25
witam wszystkich!!!zaczne tak:poprzedniemu włascicielowi tzn.mój kuzyn pękła chłodnica wzioł ją zdemontował i długo czekał az sie trafi okazja i kupi używke!tak sie nie stało i kupił nową zalał płynem i chyba tyle nawet chyba jej nie odpowietrzył!!!problem jest taki zen przejade pare KM i jest prawie wrzątek przewody od wody tak gorące ze nie idzie ich dotkną nawet błotniki z przodu są gorące ze parzą!!!woda raz sie zagotowała jedzie tak jakby chciała a nie może!!!wskaznik temp.jak dostanie dobrze to działa ale dochodzi do 70 i opada spowrotem!co moze byc?zapowietrzony?
: 29 lip 2012, 01:19
autor: bzibzi
na 100% zapowietrzony odpowietrzyc V nie jest prosta sprawa . poszukaj na forum bylo tysiace razy o gotujacej sie V-ce
[ Dodano: 2012-07-29, 01:21 ]
ale jedzie jakby chcial a nie moze to dziwne moze uszczelke wywalilo ktoras
: 29 lip 2012, 02:18
autor: Dregan
ja bym stawiał na uszczele

: 29 lip 2012, 09:58
autor: benekk25
uszczekla???jaka uszczelka???nic nie dymi i płynu tez nie bieze
[ Dodano: 2012-07-29, 18:51 ]
może to przez czujnik temperatury ten na chłodnicy bo wentylatory sie nie załanczją a jak zmostkuje to chodzi teraz zmostkowałem na pierszy bieg i tak jezdze!!!ale i tak wydaje mi sie ze sie grzeje!!!a jak by był zapowietrzony to było by ogrzewanie w środku?
[ Dodano: 2012-07-29, 18:57 ]
może to przez czujnik temperatury ten na chłodnicy bo wentylatory sie nie załanczją a jak zmostkuje to chodzi teraz zmostkowałem na pierszy bieg i tak jezdze!!!ale i tak wydaje mi sie ze sie grzeje!!!a jak by był zapowietrzony to było by ogrzewanie w środku?
: 29 lip 2012, 20:45
autor: slawek88yo
jak bedzie zapowietrzony to ogrzewanie w sorku raz będzie raz nie albo w ogóle go nie będzie. Jaki masz stan płynu w zbiorniczku ?
: 29 lip 2012, 22:38
autor: Dregan
o ile mi się wydaje jest jeden czujnik który własnie tak się zachowuje, odpowiada on za prace wentylatora po zgaszeniu ale mogę się mylić
: 29 lip 2012, 23:40
autor: manfred19
Dregan, Nie wiem jak w V6 ale w rzędowych silnikach jest czujnik przy kolektorze ssącym odpowiedzialny za załączanie wentylatorów po zgaszeniu silnika.
benekk25, zajrzyj
tu
: 29 lip 2012, 23:49
autor: Dregan
manfred19, tzn mówię że nie wiem

aby kiedyś zwarłem u siebie w ng i się włączył i kolega pow że to ten czujnik

dzięki za poprawienie

: 31 lip 2012, 01:22
autor: manfred19
Dregan, okej okej

apropo tego czujnika to nie wiem jak u Ciebie ale u mnie dopiero przy odpowiedniej temp. silnika jak zewrę czujnik to wentylatory się załączą. Na zimnym nie pójdą.
: 31 lip 2012, 10:38
autor: Kokolino
W v-kach nie ma czujnika który załącza wentyle po zgaszeniu silnika. Takowe występują napewno w mechanicznynym wtrysku i być może w ABK.
Dobrze odpowietrzyć to warunek. Sam swoja nie raz odpowietrzałem ponad godzinę albo i dłużej. Następna sprawa to usprawnienie wskaźnika tem. to podstawa. Węże w AAH potrafią być naprawdę gorące a tem oscylować w okolicach 90 stopni. A jak z termostatem ? Nie zauważyłem aby o nim ktos wspominał.
: 31 lip 2012, 12:39
autor: manfred19
Faktycznie Kokolino termostat może być cały czas zamknięty i nie puszczać na chłodnicę. benekk25, a chłodnicę masz właśnie gorącą?? Może wentylatory się nie załączają bo termostat trzyma.
: 31 lip 2012, 21:49
autor: slawek88yo
Kokolino pisze:. Sam swoja nie raz odpowietrzałem ponad godzinę albo i dłużej. Następna sprawa to usprawnienie wskaźnika tem. to podstawa.
kolego w jaki sposób usprawnić ???
: 31 lip 2012, 22:29
autor: benekk25
chłodnieca jest gorąca wiec niewiem juz sam!a co do wskaznika to co mu zrobic zeby działał cały czas a nie raz działa raz nie!!!
: 01 sie 2012, 08:47
autor: Kokolino
Ja żeby to naprawić to też trochę sie namęczyłem.
Na początek poszedł w ruch stabilizator napięcia- nie pomogło, lutowanie wszystkich lutów- nie pomogło, wymiana czujnika tego dużego za glowica- porażka. Jak wskaźnik żył swoim życiem tak żył, raz pokazywał, raz nie, nieraz zupełne głupoty pokazywał. Kupiłem nowy licznik i sie skończyło. W końcu mając trochę czasu zająłem sie swoim niedomagającym licznikiem i podczas oględzin pod lupą ścieżek znalazlem jedna pękniętą polutowałem i znów podmieniłem licznik i wskaźnik ożył pojeździłem tak kilka tygodni celem sprawdzenia i było dobrze. Wróciłem do poprzedniego licznika bo miałem w nim ringi i swój prędkościomierz a ten naprawiany wziął ode mnie kolega. Jeździ już kilka miechów i dobrze wskazuje.
Więc koledzy do usprawnienia wskaźnika potrzeba trochę chęci i nerwów ale można. Przede wszystkim dokładnie i dobrze wszystko trzeba sprawdzić od samego czujnika zaczynając a kończyć na wskazówce.
: 02 sie 2012, 20:08
autor: Przemas80
Spr czujnik temperatury ten 3 pinowy, i koniecznie termostat pozdro