Strona 1 z 1
[AAH] Po zgaszeniu wywala płyn
: 29 sie 2012, 19:07
autor: slawek88yo
Witam ostatnio odpowietrzałem układ ale nie jestem pewien czy to dobrze zrobiłem na gaz przełącza się szybko i po chwili leci ciepłe z kratek ale jedno mnie martwi czy po zgaszeniu silnika i odkręceniu korka ma wywalać płyn chłodniczy ? ze zbiorniczka ?
: 29 sie 2012, 19:12
autor: Paweł Olsztyn
Nie, płynu ma nie wywalać, układ został źle/za szybko odpowietrzony, przerabiałem ten problem w AAH dwukrotnie, spuść cały płyn i ponownie na spokojnie z otwartym obiegiem ciepłego powietrza powtórz czynność odpowietrzania, bez gazowania i jeżdżenia. Dodatkowo masz dwa odpowietrzniki, jeden na przewodzie do nagrzewnicy i drugi na metalowym przewodzie za lewą głowicą.
: 29 sie 2012, 22:48
autor: slawek88yo
o tym drugim przewodzie nie słyszałem. Dodam ze na początku po odkręceniu korka było słychać jak by się płyn gotował tak bulgotało ale ustało to. Jutro spróbuje odpowietrzyć tym drugim korkiem
: 30 sie 2012, 10:19
autor: Paweł Olsztyn
Przerabiałem to dwa razy, uwierz mi najrozsądniej będzie zwalić cały płyn i powtórzyć całą procedurę jaszcze raz pamiętając o otworzeniu obiegu na nagrzewnicę.
: 30 sie 2012, 14:14
autor: Audi 80 Polska
Paweł Olsztyn pisze:powtórzyć całą procedurę jaszcze raz pamiętając o otworzeniu obiegu na nagrzewnicę.
Tu niema zaworu odcinającego przepływ płynu przez nagrzewnicę, płyn krąży w nagrzewnicy nawet jak jest ustawiony zimny nawiew.
A nie czuć gazu LPG ze zbiorniczka? Może reduktor przepuszcza go do układu chłodzenia.
Co do wywalania płynu to nawet na traktorach przy chłodnicy jest nalepka że odkręcanie korka na rozgrzanym silniku grozi poparzeniem.
Gdy odkręcasz korek spada ciśnienie a przy niższym ciśnieniu się temperatura wrzenia płynu jest niższa co może powodować że płyn zacznie wrzeć i para zacznie wywalać płyn.
Może masz niesprawny korek zbiorniczka wyrównawczego?
: 30 sie 2012, 17:48
autor: shellah
a parownik jest ciepły? spróbuj przewodem powrotnym z parownika odpowietrzać
: 30 sie 2012, 22:51
autor: slawek88yo
bardziej wygląda to na korek bo jak chwile po stoi to można odkręcić a jak chce się od razu po zgaszeniu to wywala płyn
: 31 sie 2012, 17:20
autor: siwusek216
Zle odpowietrzony parownik ja mam z tym wiecznie problem, umiejscowienie parownika zakłóca przebieg płynu. Radze sobie z tym tak: wlewam płyn zakręcam zbiorniczek i pompuje na wężu od chłodnicy następnie dolewam płynu i powtarzam pompowanie, zapalam na chwile silnik tak aby węże miały jakieś 30-40st. gaszę sprawdzam waz idący do parownika jeśli jest zimny zabieg powtarzam aż do skutku. W reduktorze tworzy się poduszka powietrzna i odkręcanie odpowietrzenia nic nie daje po prostu trzeba ja przepchać manualnie.
: 31 sie 2012, 20:20
autor: shellah
bardziej wygląda to na korek bo jak chwile po stoi to można odkręcić a jak chce się od razu po zgaszeniu to wywala płyn
ale wystarczy podciągnąć do 80-90 st i sprawdzić temp parownika i wszystko jasne,bądź poluzyj obejmę na wężu wychodzącym i zobacz czy nie wychodzą pęcherzyki powietrza

: 04 wrz 2012, 09:34
autor: PiotrLublin
slawek88yo pisze:bardziej wygląda to na korek bo jak chwile po stoi to można odkręcić a jak chce się od razu po zgaszeniu to wywala płyn
Mi wywalało płyn ale podczas jazdy.
Winną był zły korek, zmieniłem i jest okey.
Ale jak Ty odkręcasz ten korek, nie wolno zaraz po jeździe i zgaszeniu auta, szybko odkręcać korek, powoli odkręcasz i słychać syczenie, czyli ciśnienie sie wyrównuje, odczekaj chwile, a potem może juz spokojnie odkręcić całkowicie.
Jeśli to nie pomaga a do tego jak napisałeś masz bulgotanie to prawdopodobnie albo walnięta uszczelka głowicy no albo naprawdę źle odpowietrzyłeś układ.
: 04 wrz 2012, 14:35
autor: slawek88yo
już się wszystko poprawiło odpowietrzyłem znowu zmieniłem korek i na razie spokój