Strona 1 z 3

[ABC] dziwny dzwięk na zimnym co to może być ?

: 24 lis 2012, 16:44
autor: cla
Witam ostatnio z mojego abc wydobywają się dziwne dźwięki tak jak by chrobotanie gdzieś między kolektorem ssącym z pod dekla korbowodu, nie raz jak odpalę z zimnego to zastukocze,
jak się już rozgrzeje jest cisza, przy dodawaniu gazu nic nie stuka , wymieniłem wczoraj zaworek olejowy w jednej z głowic, dodaje filmik, na moje to nie są panewy bo po rozgrzaniu by klepał
dodam jeszcze że kontrolka od oleju po odpaleniu jak jest rozgrzany nie gaśnie dopiero jak przegazuje go do 1700 obr nie zawsze tak się dzieje
Macie jakieś pomysły ?

filmik

: 24 lis 2012, 20:28
autor: jaco82
Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem bo to, że kontrolka od oleju Ci nie gaśnie przy ciepłym silniku nie wróży nic dobrego.

: 24 lis 2012, 20:34
autor: slawek88yo
czasem może być walnięty bądź zasyfiony czujnik oleju i tak się dziać może co do nagrania hmm ciężko wyłapać, możliwe ze panewki skoro cichnie po zagrzaniu się

: 24 lis 2012, 20:42
autor: jaco82
Przy walniętym czujniku raczej nie powinno być różnicy czy ciepły czy zimny silnik.
Tak czy owak zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia oleju.

: 24 lis 2012, 20:49
autor: cla
cisnienie sprawdzalem jest w porzadku, myslicie ze panewki ?

: 24 lis 2012, 20:50
autor: jaco82
W porządku tzn jakie? Zimny, ciepły?

: 24 lis 2012, 20:52
autor: cla
wolne obr 2 bar 2 tys obr 5 bar na zimnym nie sprawdzalem

: 24 lis 2012, 20:59
autor: jaco82
To nie wygląda na panewki bo przy ciepłym byłoby marne ciśnienie.

Niewiele na Twoim filmie słychać, mi to stukanie przypomina trochę popychacze. Skąd mniej więcej dobiega ten dźwięk?

: 24 lis 2012, 21:03
autor: cla
no tak dobiega tego dekla miedzy kolektorem dekla korbowodu , może to ten zawór przy pompie się przycinać nie raz ? jak go wyciągnąć może bym go wyczyścił i wtedy zobaczył co ?
wymieniłem jeden zaworek w głowicy i sprawdziłem jak działa w drugiej na zciągniętej pokrywie zaworów i jak odpaliłem to z niego dość ostro ciśnienie waliło czy on powinien tak puszczać ciśnienie?

: 24 lis 2012, 21:14
autor: jaco82
Z tym zaworkiem olejowym w głowicy to jak najbardziej normalny objaw, że sika olejem (szczególnie jak silnik jest zimny i duże ciśnienie oleju), bo te zaworki otwierają się już przy ciśnieniu 2,5 bara, żeby za bardzo nie "napompować" szklanek.

Pod tym deklem, który jest pod kolektorem ssącym raczej nic nie powinno stukać tam masz tylko zaworki zwrotne, które zapobiegają ściekaniu oleju z głowic przy niepracującym silniku.

Jedyne co mi przychodzi do głowy do pompa od wspomagania tez lubi chrobotać jak ma duże luzy sprawdź może jak silnik chodzi ze zdjętym paskiem klinowym :?:

: 24 lis 2012, 21:16
autor: cla
no ci powiem że z tą pompa nie głupie muszę sprawdzić dzięki za podpowiedź kolego pozdro jak by co będę pisał dla potomnych <ok>

: 24 lis 2012, 21:19
autor: jaco82
Akurat to rzężenie, które słychać na Twoim filmie właśnie przypomina kończącą się pompę od wspomagania.

: 24 lis 2012, 21:21
autor: cla
no mam nadzieje że to ona bo silnik kopa ma aż automat wykończyłem podziękował panowie za pomoc będę pisał co i jak :mrgreen:

a teraz mi się przypomniało jak zmieniałem pasek rozrządu to jak złapałem za pompę wspomagania to miała lekki luz wzdłużny to całkiem możliwe że to ona żężoli

: 24 lis 2012, 21:48
autor: PuSzEk
jaco82 pisze:Akurat to rzężenie, które słychać na Twoim filmie właśnie przypomina kończącą się pompę od wspomagania.
no to u mnie kończy się tak od dobrych 3-4 lat :lol:

pod kolektorem są stukowce, ale nie mam pojęcia czy mogą w takiej sytuacji odzywać się i czy taki dźwięk wydają :-P

: 24 lis 2012, 21:48
autor: maly81
cla pisze: jak zmieniałem pasek rozrządu

i za mocno go naciągnołeś dla tego rzęzi