Strona 1 z 2
[ABC] problem z mocą
: 08 gru 2012, 18:07
autor: tomeksopot
Od wczoraj jestem posiadaczem Coupe Quattro i mam taki problem:
Motor odpala można powiedzieć od strzała obroty wchodzą na 1200-1400,ale po kilku dosłownie sekundach spadają i normują się poniżej 1000(wskazania obrotomierza) temperaturę łapie po kilku minutach na postoju. Silnik naprawdę brzmi ładnie:)...,ale podczas jazdy zauważyłem,że motor nie ma siły, ładnie się wkręca na obroty,ale nic z tego nie wynika. Co to może być?? Gość pokazał mi jakąś część do wymiany (ma nową z ASO) taka plastikowa wężownica z uszczelką od spodu,kolektor??? nie wiem w każdym razie to podobno wina tego.
Poza tym motor po wymianie rozrządu kompletnego,pompa wody,termostat,alternator etc...
tylko co z tą mocą???
dodam jeszcze,że ta część została już wymieniona i motor lata lepiej,ale tylko czasami raz dobrze raz zamula
aha auto dość długo nie używane (od kwietnia dwa może trzy razy)
: 08 gru 2012, 18:37
autor: jabko_nb
jesli miales wymieniany rozrzad i auto jest teraz slabe to masz na 100% zle ustwiony zaplon
a tak wogole to pierwszy raz slysze o silniku ABE to chyba ABK moze na nadwoziu pisac ABE ale to ABK
: 08 gru 2012, 20:18
autor: shellah
jabko_nb pisze:a tak wogole to pierwszy raz slysze o silniku ABE to chyba ABK moze na nadwoziu pisac ABE ale to ABK
tomeksopot, masz 2.6 więc kod silnika to ABC zmień to

: 08 gru 2012, 20:29
autor: tomeksopot
chyba racja Panowie chociaż na tabliczce na ścianie grodziowej jest jak wół ABE
Vehicle Identification No. WAUZZZ8BZRA000889
Model Designation audi coupe qu.
Date of production 16.09.1993
Model year 1994
Sales type 8B30G5
Engine code ABC
Transmission code
Axle drive
Interior trim code TX
Roof color C6
Exterior color / Paint Code C6 / Y7T
: 08 gru 2012, 21:04
autor: PiotrLublin
Cos tutaj silnik nie pasuje

A po Vin ABC, wtf ;o
: 10 gru 2012, 13:55
autor: Pietrek
kolego jeżeli nic nie cieknie nic nie stuka i nie puka, silnik chodzi ok, a zamula to na pewno rozrząd, prawidłowe ustawienie rozrządu tylko z listwą blokującą wałki rozrządu.
: 11 gru 2012, 19:15
autor: Audi 80 Polska
tomeksopot pisze:Gość pokazał mi jakąś część do wymiany (ma nową z ASO) taka plastikowa wężownica z uszczelką od spodu,kolektor???
Pewnie chodzi o elementy kierujące powietrze w kolektorze tutaj masz temat o tym:
https://audi80.pl/abc-problemy-z-kol ... t29419.htm
: 11 gru 2012, 19:34
autor: tomeksopot
aldi pisze:tomeksopot pisze:Gość pokazał mi jakąś część do wymiany (ma nową z ASO) taka plastikowa wężownica z uszczelką od spodu,kolektor???
Pewnie chodzi o elementy kierujące powietrze w kolektorze tutaj masz temat o tym:
https://audi80.pl/abc-problemy-z-kol ... t29419.htm
wiem,wiem czytałem wczoraj dzięki...
ps. ten element mam wymieniony
: 11 gru 2012, 22:35
autor: slawek88yo
abc chyba skracania dolotu nie miało
: 12 gru 2012, 10:55
autor: bzibzi
slawek88yo pisze:abc chyba skracania dolotu nie miało
niby mialo ale to dla mnie pseudo skracanie ruchomy plastik wewnatrz kolektora ktory lubi sie polamac

: 12 gru 2012, 15:18
autor: shellah
ABC nie miało skracanego dolotu na podciśnienie

raczej wogóle nie miało bo niby jak miałoby to działać :?: :roll:
: 12 gru 2012, 16:21
autor: bzibzi
http://art.rexbo.net/pierburg/pdf/pg-si ... en-web.pdf czesc nr 6 w srodku kolektora jest ruchoma i pod wiekszym cisnieniem zasysanego powietrza skraca dolot . pracuje na tych wigietych plasticzkach ktore pelnia role sprezynek
: 12 gru 2012, 16:33
autor: Audi 80 Polska
Ja u siebie ten element nr. 6 przykręciłem na sztywno bo jego nóżki były tak wytłuczone i ten element siedział strasznie nisko aż powietrze z przepustnicy wlatywało nad niego.
: 12 gru 2012, 16:39
autor: bzibzi
: 13 gru 2012, 19:21
autor: tomeksopot
auto ma wymienione węże podciśnienia...i w sumie bez zmian:(
jak zamula to do 3000rpm potem dostaje strzała jakby turbo sie załączyło;) aha i na zimno pali na dotyk ciepłe już gorzej...