Strona 1 z 1
[ABC]-czyszczenie krokowca i przepustnicy
: 14 sty 2013, 18:08
autor: gadzior92
Witam.Postanowiłem zabrać sie za czyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy w mojej audicy.Nigdy nie robiłem tego w v6 dlatego chciałbym się dowiedzieć od bardziej doświadczonych kolegów w tych motorach czy jest to trudna operacja i jak wygląda demontaż powyższych elementów?Może moje pytanie wydać się niektórym banalne ale nie chcę po prostu niczego spie....ć.Z góry dziękuje za cenne wskazówki.Pozdrawiam
: 14 sty 2013, 21:47
autor: bzibzi
jak juz sie zabierasz za takie cos to zdejmij odrazu caly kolektor dolotowy , zbadaj srodek kolektora i wyczysc , sprawdz czy nie popekal plastik , uszczelnij . przy okazji wyczyscisz wszystko co sobie zaplanowales

: 16 sty 2013, 20:35
autor: shellah
przepustnicę odkręcasz po uprzednim zdjęciu dolotu.
Dolot jest na 2 śrubach a przepustnica na 4 imbusy
czyszczenie wiadomo nitro lub rozcieńczalnik
Ja klapek nie odkręcałem bo ciężko było i strach trochę

: 16 sty 2013, 21:11
autor: gadzior92
shellah pisze:przepustnicę odkręcasz po uprzednim zdjęciu dolotu.
Dolot jest na 2 śrubach a przepustnica na 4 imbusy
czyszczenie wiadomo nitro lub rozcieńczalnik
Ja klapek nie odkręcałem bo ciężko było i strach trochę

Dzięki wielkie za pomoc w weekend się za to zabiorę.Pozdrawiam
: 17 sty 2013, 10:11
autor: PiotrLublin
A dlaczego chcesz to wyczyścić jakie masz przyczyny, falują obroty?
: 17 sty 2013, 17:40
autor: shellah
PiotrLublin, zajrzyj do siebie to przekonasz się czemu

raczej chodzi tu o profilaktykę bo przecież olej z odmy wędruje spowrotem przez przepustnicę do kolektora
: 17 sty 2013, 17:43
autor: gadzior92
na wskazniku obroty po odpaleniu wynoszą 1 tys a po rozgrzaniu spadają nawet do 450 -500 obr/min.wsłuchują się w pracę silnika można usłyszeć że silnik nie ma idealnie równych obrotów.Doszedł również taki problem że podczas przyspieszania miedzy 2-3 tys mając gaz w podłodzę nie przyspiesza dopiero po przekroczeniu 3 tys samochód zaczyna jechać choć nie dzieje się tak zawszę.Sam już nie wiem co mu jest.A najgorsze jest to że nie daje rady podłączyć go pod komputer,mechanik próbował i nie dawało rady.dlatego muszę szukać przyczyny na własną ręke.Może ktoś coś poradzi?
: 23 sty 2013, 17:20
autor: PiotrLublin
shellah pisze:PiotrLublin, zajrzyj do siebie to przekonasz się czemu

raczej chodzi tu o profilaktykę bo przecież olej z odmy wędruje spowrotem przez przepustnicę do kolektora
Oj to chyba zajrzę

: 23 sty 2013, 17:22
autor: LU CASH
Warto ,oj warto

: 24 sty 2013, 09:34
autor: PiotrLublin
Sobota, garaż nalezą do mnie <ok>
Po wyczyszczeniu tego, zakładają ze będzie to zasyfiałe, jakieś różnice powinienem odczuć? <ok>
W czym? :oops:
: 24 sty 2013, 11:49
autor: Medison
efekt czyszczenia powinien być taki ze silnik będzie chodził równiej i stabilniej jeżeli to jest tego przyczyna

: 25 sty 2013, 10:28
autor: Audi 80 Polska
: 25 sty 2013, 17:56
autor: PiotrLublin
Duzo roboty jest z tym, żeby te dwie rzeczy wyjąc?
: 25 sty 2013, 19:08
autor: Audi 80 Polska
Wyjęcie kolektora jest proste bo dostęp do śrub jest bardzo dobry i dużo to niego nie jest poprzykręcane. Najwięcej roboty jest z rozkręceniem kolektora na części bo jest skręcony masą śrubek.
: 15 lut 2013, 22:59
autor: klejon
duzo rozkręcania. u mnie byly rozwalone te plastikowe kierownice powietrza w kolektorze wiec zrobilem je z cienkiej blachy i jest git.