Witam, jakiś czas temu kupiłem b4 2.8 z lpg i mam pytanko co to za wąż z pokrywy zaworów i do czego on służy i czy dobrze że jest tak zagięty, ktoś zaszalał i założył profesjonalny zamiennik , i co by było gdyby tego węża nie było bo z drugiej pokrywy wąż nie wychodzi, nie jest założony i brudno dookoła olejem albo spalinami?
nie wiem czy to coś ma wspólnego ale mam problem z temperaturą pczątkowo wskaźnik się nie podnosił ale po wymianie czujnika tego 3 pinowego podnosi się tylko do ok 50stopni czujnik był używany i nie jestem pewny czy działa w 100% no i zauważyłem że płynu mam na min w zbiorniczku a po ok 5-10min podnosi się prawie do max po zgaszeniu powoli schodzi, a chłodnica na górze jest bardzo gorąca a na dole gorąca, węże są normalne tzn gorące ale nie twarde a ten wąż na dole z chłodnicy jest ciepły czy to ma coś wspólnego że się przez brak tego węża jakoś zapowietrza czy to nie ma nic wspólnego?
pozdrawiam
: 17 sty 2013, 21:31
autor: damianek1234561
kolego ten waz to odma olejowa czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej skoro nie jest nigdzie podlaczony to ktos zrobil "wolna" odme po chamsku :lol: a pro po drugiego to podejrzewalbym termostat ze pozostal otwarty i caly czas jest duzy obieg plynu co oznacza ze silnik sie nie dogrzewa
: 17 sty 2013, 21:33
autor: bzibzi
to sa odmy kolego w orginale plastikowe rurki ktore lubia z wiekiem pekac , tu ktos zastapil wezem od pralki <haha> . z jednej i drugiej glowicy wychodza takie same i wchodza do tego plastiku ktory jest na przepustnicy . oczywiscie zaloz druga odme jak najszybciej i zastosuj je z lepszej gumu odpornej na oleje itp.
: 17 sty 2013, 21:37
autor: brax9
a po co ta wolna odma?
: 17 sty 2013, 21:39
autor: gadzior92
bzibzi pisze:to sa odmy kolego w orginale plastikowe rurki ktore lubia z wiekiem pekac , tu ktos zastapil wezem od pralki <haha> . z jednej i drugiej glowicy wychodza takie same i wchodza do tego plastiku ktory jest na przepustnicy . oczywiscie zaloz druga odme jak najszybciej i zastosuj je z lepszej gumu odpornej na oleje itp.
Oj lubią lubią.Ja przedwczoraj u siebie demontowałem te odmy w celu przeczyszczenia ich i jedna była pęknięta w dwóch miejscach to ją uszczelniłem bo podobno przez te odmy silnik może ciągną lewe powietrze
: 17 sty 2013, 21:39
autor: bzibzi
pewnie zeby tak nie kopcil jak to valki lubia , mniejesze cisnienie w skrzyni korbowej mniejsze zuzycie oleju . a tutaj to nie zdrowe bo ciagnie lewe powietrze
: 17 sty 2013, 21:41
autor: damianek1234561
zalezy gdzie odma jest podlaczona bo jak do filtra to tak bedzie ciagnal lewe powietrze wolna odma po to zeby syf z silnika nie lecial do filtra badz jak ktos nie dba w puzniejszym czasie do (wtrysku) kolektora itp
: 17 sty 2013, 21:41
autor: brax9
dzięki Wam, jutro to poprawię
: 18 sty 2013, 19:08
autor: Slawo777
Cześć Niestety Andrzej ma podłączoną odmę a nie wolną.W V6 są podpięte pod plastykowy kolektor ssący z obu stron.Zgadzam się że węże do wymiany i zawsze muszą być drożne.Są zwolennicy i przeciwnicy wolnych odm.Ja jestem zwolennikiem. Powodzenia
: 18 sty 2013, 19:22
autor: k3llys
no a jak się zrobi wolną odmę to nie będzie ciągła lewego powietrza?
: 18 sty 2013, 19:34
autor: damianek1234561
no nie bo miejsce w kolektorze zaslepiasz a a odma to !odpowietrzenie! jak sama nazwa wskazuje powietrze cofnac sie tam nie moze
: 18 sty 2013, 19:43
autor: k3llys
damianek1234561, a sorki zapomniałem że się zaślepia przecież <mur>
: 18 sty 2013, 19:44
autor: brax9
a wiecie gdzie mogę takie węże załatwić tzn co zamiast nich? bo nowych w ASO napewno nie będę kupował a używki to pewnie albo już popękane albo zaraz będą... mogę taki wąż jak w układzie chłodzenia jest?
: 18 sty 2013, 19:48
autor: k3llys
brax9, idź do sklepu motoryzacyjnego, powiedz że chcesz węża do odmy i oni CI coś dobiorą, ja kupiłem taki za 12zł i był akurat fajnie zagięty więc elegancko pasował tylko uciąłem na długość.
: 18 sty 2013, 19:50
autor: damianek1234561
wydaje mi sie ze mozesz ja mam zwykly waz wlasnie od ukladu chlodzenia i od 2 lat jest wszytsko ok tyle ze ja mam wolna odme z filterkiem na koncu