Witam. Szukałem i szukałem i nigdzie nie mogę znaleźć opisu jak podłączyć czujnik temperatury ten 4 pinowy, a dokładnie jest tak że mam jedną kostkę do której wchodziły wsuwki i przechodziło na nową kostkę i teraz problem tkwi w tym że te wsuwki mi wyszły z kostki podczas wymiany czujnika. Pytanie czy ktoś wie od czego jest poszczególny pin w czujniku 058 919 501A???
: 12 lut 2013, 20:42
autor: sta44kr
Fotka przedstawia widok czujnika od strony pinów.
T- brązowy/żółty
R- niebieski/zielony
C-niebieski/żółty
Jeżeli instalacja była dla starszego typu czujnika 4ro pinowego, to dochodziło jeszcze zasilanie 12V czarny z niebieskim paskiem.
: 12 lut 2013, 20:57
autor: dudziolebork
Dzięki kolego:-) ale to już mam wszystko i właśnie mam taką wtyczkę jak w tym czujniku i przechodzi na inną kostkę. W tej kostce wiem co od czego jest tylko problem z czujnikiem bo ma inne wejście i żaden pin nie jest podpisany. Podałem nr czujnika on ma inną budowę kostki niż ten
: 12 lut 2013, 21:08
autor: sta44kr
to masz jakąś przeróbkę - samoróbkę ?
: 12 lut 2013, 21:22
autor: dudziolebork
teraz czujniki nie wychodzą z takim wejściem na kostkę jak Ty dałeś obrazek. Kupiłem nowy czujnik choć ten co był wcześniej też taki sam był. Sprawdź sobie nr który podałem a będziesz wiedział. Wprawdzie zaraz dodam zdjęcie.
[ Dodano: 2013-02-13, 15:58 ]
No nie wierzę że nikt nie jest w stanie mi pomóc, napewno większość ma taki sam czujnik
: 13 lut 2013, 20:33
autor: sta44kr
Tylko, że ja mam 100 C4 i mam czujnik który podałem. A na tym forum jestem bo przecież to zaprzyjaźnione auta
: 14 lut 2013, 10:22
autor: dudziolebork
no tak tak masz rację a wprawdzie masz ten sam silnik wręcz identyczny oprócz małych detali sprawdzałem wczoraj taką C4 2.8 no i ma taki sam czujnik o którym Ty mówisz i teraz się zastanawiam czemu ja mam inny czujnik? ehhh no nie mogę go dobrze podłączyć ciągle mam błąd
: 14 lut 2013, 12:05
autor: Audi 80 Polska
dudziolebork pisze:ehhh no nie mogę go dobrze podłączyć ciągle mam błąd
Masz błąd w sterowniku silnika czy licznikach?
: 14 lut 2013, 13:06
autor: dudziolebork
Błąd jest w sterowniku silnika wiem że to przez to że jest źle podłączone ale za chiny nie mogę znaleźć opisu podłączenia tego czujnika. W Etce mam niby inny czujnik czyli ten co kolega wkleił opis i się zastanawiam czy ktoś poprostu kiedyś nie przerobił tego na inny czujnik bo nie mógł dostać tamtego. Hmmmm chyba wymienię na czujnik co mi Etka podaje i będzie po problemie
: 14 lut 2013, 13:52
autor: sta44kr
Tylko, że ja mam czujnik wkręcany, a Ty masz wciskany to jest różnica. Zastanawia mnie (nie wiem jak to wygląda w 80-ce) w którym jest miejscu. Chciałoby Ci się foto strzelić ?
Nierozumiem do czego dążysz odpowiedzią?? wiem który czujnik za co jest odpowiedzialny Wprawdzie tamten dwupinowy również wymieniałem no ale jedynie odkręciłem stary i wkręciłem nowy a z 4 pinowym mam problem bo nie mogę go podłączyć. Dla ułatwienia podaje błąd którego nie mogę wykasować 00522 engine coolant temperature sensor(G62) 30-00 open or short to B+.
sta44kr postaram się za chwilkę zrobić
aldi chyba już wiem do czego dążysz to jest błąd tego 2 pinowego czujnika ??
: 14 lut 2013, 17:49
autor: Audi 80 Polska
dudziolebork pisze:aldi chyba już wiem do czego dążysz to jest błąd tego 2 pinowego czujnika ??
Tak G62 to jest dwu-pionowy i przez niego masz ten błąd. 4 pinowy to czujnik i wskaźnika temperatury na desce i kontrolki przegrzania.
: 14 lut 2013, 18:10
autor: dudziolebork
Ok tylko teraz mam wątpliwości skoro tamten czujnik był ok i podłączony został tak samo to czy przypadkiem przez złe podłączenie tego 4-pinowego mam błąd tamtego? hmmm nie wiem może idą na jednej masie i dlatego mam taki błąd. Nic narazie się skupiam nad prawidłowym podłączeniem tego 4 pinowego czujnika i jak narazie nie ma nikt schematu do tego czujnika tak jak pisałem wcześniej wymieniłbym na ten czujnik co Etka mi pokazuje ale widocznie ktoś kiedyś ten krociec wymieniał i tam nie ma gdzie go wkręcić dlatego taki czujnik jest jaki jest. Dzięki Aldi za pomoc ale jak narazie jedno chcę wyjaśnić a wtedy zobaczymy co dalej.
: 14 lut 2013, 18:21
autor: sta44kr
A tak troszkę z innej beczki to do czego służy niebieska końcówka diagnostyczna?