Strona 1 z 1
[ABC] Temperatura Silnika
: 09 mar 2013, 14:03
autor: Mieszek
Witam
Panowie jak to jest z tymi silnikami mam 2.6 V6 i dzisiaj na mieście miałem temp. 100 stopni
To chyba trochę za dużo co tu może być walnięte ?
: 09 mar 2013, 20:17
autor: michal84
moze termostat do konca sie nie otwiera, albo czujnik w chlodnicy konczy swoj zywot. A wentylator przy jakiej temperaturze ci sie zalacza?
: 09 mar 2013, 20:40
autor: bzibzi
a wiec tak : moze byc termostat , czujnik wiatrakow w chlodnicy , uklad zamulony badz zapowietrzony badz chociazby korek walniety zbiornniczka . Przyczyn moze byc duzo paczaj po koleji a zapomnialem jeszcze zegary moga poprostu przeklamywac

: 10 mar 2013, 11:10
autor: Slawo777
Cześć

Dobrze by było żebyś napisał co było robione przy aucie ostatnio jeśli było. Hmm sprawdź pod domem po rozgrzaniu silnika czy przy tej temperaturze dolny wąż od chodnicy ma ciut niższą temperaturę od górnego i kiedy załącza się wentylator(przy ilu Celsjuszach) i kiedy przestaje. Następnie czy temperatura nawiewu(nagrzewnicy odpowiada przysłowiowo temperaturze silnika) oraz jeśli posiadasz dodatkowe zegary czy rośnie temp. oleju i czy trzyma poziom. Kiedy i czy w ogóle był zmieniany płyn gdyż niestety on też traci swoje właściwości co może prowadzić do zwiększenia temp, szybszego nagrzewania silnika oraz czy układ jest szczelny według Ciebie. Zgadzam się z moimi przedmówcami bo te wszystkie przyczyny są powodem tego defektu ale jesteśmy ciekawi co napiszesz bo w ten sposób można wykluczyć niektóre z nich.Pozdrowienia

: 11 mar 2013, 08:59
autor: johnybravo
Ja mam AAH i w lecie ta temperatura to norma. Teraz jeżdżę na stosunkowo krótkich odcinkach, nie mieszkam w mieście, więc silnik łapie te 90-95 stopni, ale w lecie 100 stopni miałem bardzo często. Wentylatory się załączają chyba przy 100, a gaśnie przy 97*C - to już wskazania z VAGa, bo czujnik w liczniku raz mi chodzi, a raz nie. Ale temperatura oleju w normie, w stagu temperatury reduktora poprawne. Więc jeśli jeździsz w korkach to wg mnie 100*C to nie jest nienormalnie. Kompresja u mnie sprawdzana, ubywanie płynu się zatrzymało na stanie "minimum". Więc jeśli stoisz sporo w korkach, wentylatory się załączają to bez paniki chyba.
: 11 mar 2013, 09:46
autor: Audi 80 Polska
johnybravo pisze:Więc jeśli jeździsz w korkach to wg mnie 100*C to nie jest nienormalnie.
Zgadzam się, w nowszych samochodach przy tej temperaturze wskazówka temperatury stałaby na 90°C aby właściciele nie panikowali jak wskazówka się choć trochę wychyli za 90°C.
: 11 mar 2013, 10:47
autor: Slawo777
To fakt że nie ma co panikować chłopaki ale mnie by to też denerwowało zwłaszcza że każdy ma Swoje przyzwyczajenia.Ja mam podobnie jak w tym poście
https://audi80.pl/aah-temperatura-pl ... t77491.htm czyli zima 80/85 lato 90/93 przy 92 załącza mi się wentylator.Przynajmniej na razie tak trzyma i to jest moja norma choć nie zawsze taka była. Najlepiej by było jakby u Niego przekłamywał czujnik temp(wskaźnik) lub czujnik temp przy chłodnicy za późno załącza wentylatory.Ale kolega Mieszek powinien sprawdzić i napisać coś więcej.Pozdrowienia
