Strona 1 z 1

[B4 ABC] problem z usyskaniem temperatury

: 21 wrz 2007, 20:37
autor: boskijacek447
Witam mam mały klopo6t mianowicie mooja B4 nie chce uzysakć żadnej wyzeszj temperatury jej max na drodze to jakieś 70stopni po mieście dochodzi do 75
Zacisnałem zęby i wymieniłem termostat na nowy firmy Verne i wymieniłem plyn ale wszystko jest tak jak na starym co mze być przyczyną takiego zachowania ??

: 21 wrz 2007, 20:44
autor: Kokolino
ja bym jednak stawiał na termostat. Sam kiedyś wymieniłem chyba z trzy zanim trafiłem na dobry. A może temperatura jest dobra tylko wskaźnik przekłamuje?

: 21 wrz 2007, 20:50
autor: Danek
A na jakiej podstawie stwierdzasz, że to 75-80 stopni? Jeśli na podstawie wskaźnika na desce, to jemu za bardzo bym nie wierzył i zmierzył temp. sam termometrem w zbiorniczku, albo pirometrem na bloku/głowicy. Niewykluczone, że ten termostat jest też trafiony. Sprawdź najpierw czy nie jest cały czas otwarty, czyli przy nagrzewaniu silnika czy dolna rura do chłodnicy jest zimna, aż do chwili osiągnięcia tej maksymalnej temperatury, jeśli się rozgrzewa jednocześnie z górną to znaczy, że termostat puszcza :-( .

czujinik

: 21 wrz 2007, 21:13
autor: daniel20
witam. jak wymienicłes termostat to musi byc dobrze. napisz mi jecsze ile dałes za nowy termostat. Ja osobiscie stawiał bym na czujnik czasem jest tak że temeperatura jest ok a na desce xle pokazuje. Podłącz B4 pod kompa i ci wykaże jaką masz obecnie temperaturę a wtedy zoabczysz jaka jest na wskaźniku. pozrdawiam daniel1340

: 21 wrz 2007, 21:15
autor: boskijacek447
chyba z jakaś zniżka zpałąciłęm 49zł za tego Verne(jakis francuski) wczesniej miałęm wehler'a i działal identyczne wiec od razu pomyślaęłm zę to jego wina i wymieniłem, przed chwila spradzałem ten stary i okazuje się że chyba dobrze działal bo testowałem go w gorącej wodzie i miał prawidłowe odruchy
spróbuje jutro z termometrem a potem z komputerem nie wiecie Unicheck obłuży B4??

: 21 wrz 2007, 21:20
autor: Danek
chyba z jakaś zniżka zpałąciłęm 49zł za tego Verne
:shock: Ja za oryginał Wahlera płaciłem wczoraj 29 zł.

: 21 wrz 2007, 21:22
autor: boskijacek447
mI za wahlera powiedzieli bez nizzek 70zł ale wydaje mi sie żę ten do 2,6 mozę być nieco droższy, bo wszysko jest do neigo droższe i jest wszystkiego wiecej :-( :-( :-(

: 21 wrz 2007, 23:44
autor: PABLO
A może coś ze wskazaniem na zegarach nie tak...

: 22 wrz 2007, 02:19
autor: Plastman
Proponuję metodę bardziej szokową. U mnie po jakimś czasie od wymiany termostatu nie podnosił się wskaźnik powyżej 50 stopni. Wkurzyłem się, popukałem w szybkę zegarów w okolicy wskaźnika i powędrował na trochę ponad 90, jak dawniej. Dzień w dzień było to samo, potrafił czasem opaść w czasie jazdy. Wymieniłem zegary, bo licznik kilometrów nie działał i w obecnie jeżdżących zegarach z temperaturą jest już OK. Za to wskaźnik paliwa nie dochodzi do końca po zatankowaniu do pełna. Ogólnie trochę cyrk, ale na razie olałem temat, czekam aż mi się zachce i będę miał trochę czasu. Nawiasem mówiąc termostat Vernet u mnie działa w porządku. Nie dłub już przy termostacie, nie ma sensu. Jak już masz coś robić, to sprawdź sam czujnik temperatury, albo rozdłub zegary i sprawdź jak wyglądają styki (te na śrubkach) wskaźnika temperatury. A tak w ogóle, to zacznij od zsunięcia kabelka z czujnika i popsikania Elektrosolem, Brunoxem, czy czymś podobnym. No i popukaj w szybkę :->

: 22 wrz 2007, 03:45
autor: hołard
Możliwe że to własnie czujnik temp ten po lewej patrzać na auto z tyłu silnika, nr: katalogowy to 034 919 369c 4styki ale chyba zastąpiony trzema. Niestety oryginalny nie wiedząc czemu jest dość drogi około 300zł nówka. U mnie temp podczas jazdy nie przekracza 80, 85 stopni, natomiast przy postoju łapie 90 i więcej. Termostat wymieniałem na wahlera, i właśnie po sprawdzeniu ten czujnik odpowiadający za wskazania na desce mam walnięty. Ale może u ciebie tylko sam wskaźnik temp wymaga wymiany :-/ ;-)

: 22 wrz 2007, 12:13
autor: Plastman
Ładnie, 300 za czujnik :-/ Na pewno da się kupić dobry czujnik, nieoryginalny, a sporo tańszy. Jak już jesteśmy w temacie czujników, wskaźników i innych temperatur wody, to może ktoś wie przy jakiej temperaturze powinna się włączać elektryczna pompka zapewniająca obieg wody między turbosprężarką i chłodnicą w moim 1,6TD? Chętnie bym to sprawdził, bo wynalazek jest bardzo fajny i dobrze by było mieć pewność, że działa.

: 23 wrz 2007, 16:37
autor: cobra
jeśli przy krótkiej jeździe chłodnica robi się ciepła, a wskaźnik nie przekroczył 87stC to do wymiany idzie termostat... jeśli chłodnica jest zimna to pora zajrzeć do czujnika lub wskaźnika