Strona 1 z 2

[ABC] Niepoprawna praca silnika (film)

: 05 kwie 2013, 18:34
autor: Sebastian1992
Witam was jestem świeżo po wymianie silniczka krokowego oraz świec. I przed i po jest taki sam rezultat. Iskra dochodzi do wszystkich kabli. Wydaję mi się ze nie pali na jedną stronę. Auto na filmie chodzi na benzynie. Co to może być ?

FILM:

: 05 kwie 2013, 18:38
autor: siwusek216
Za mocno przykręcona krokówka poluzuj ja i przykręć tylko w palcach a później delikatnie dociągnij kluczem.

: 05 kwie 2013, 18:42
autor: Sebastian1992
Kable i świece wymieniałem sam, a akurat silniczek został wymieniony przez mechanika. Przed wymianą silniczka też tak auto pracowało i to się zdarza sporadycznie. Jakiś czas jest spokój i problem z powrotem wraca. Jesteś pewien, że to będzie to ?

: 05 kwie 2013, 18:49
autor: siwusek216
Poluzuj zobaczysz, u mnie tak było.

: 05 kwie 2013, 19:33
autor: Sebastian1992
siwusek216 pisze:Poluzuj zobaczysz, u mnie tak było.
Poluzowałem i dokręciłem tak jak radziłeś. Nic to nie dało. Obroty skaczą nadal miedzy 1400 a niecałym 1800.

Na filmiku którym nagrałem widać, że zacząłem kręcić kamerą moje obuwie. Chciałem tym pokazać, że nie wciskam już gazu a obroty skaczą do 4000. Raz mi kiedyś podobnie odpalił w mieście kumpel z którym byłem nadmienił mi o przepustnicy, ale problem ustał i nie wnikałem. Dziś stał się udręką... :-|

: 05 kwie 2013, 22:01
autor: PuSzEk
może być na rzeczy, że TPS siedzi i przez to wariuje silnik, podmień przepustnice i zobaczysz ;-)

: 05 kwie 2013, 22:05
autor: Sebastian1992
Zapomniałem dodać, że akumulator padł (mam problem ponieważ gdzieś mi łyka lewy prąd) i czy to będzie przyczyną całego zamieszania ? Sterownik nie miał prądu i dostał reset ? Będę musiał podłączyć samochód pod komputer ? Czy po kilku rundkach i odpaleniach problem ustanie ?

: 05 kwie 2013, 22:57
autor: Audi 80 Polska
Sprawdź na vagu czy styk wolnych obrotów się załącza gdy przepustnica jest puszczona, możesz też bez VAGa sprawdzić miernikiem: podłącz miernik pod pin 6 kostki TPS (tak aby kostka była podłączona). Drugą końcówkę miernika daj do masy, ustaw na mierzenia oporu i sprawdź czy opór zmienia się z małego oporu (takiego jakbyś połączył końcówki miernika ze sobą) do nieskończonego jak choć trochę otworzysz przepustnicę. Bo może jest tak że po przy małym otwarciu przepustnicy masz załączony styk wolnych obrotów. Dobrze też by było sprawdzić jak działa potencjometr w TPSie ale to najlepiej by było na vagu zobaczyć jak zmienią się kąt otwarcia przepustnicy.

U mnie podobnie falowały gdy zapomniałem podłączyć wtyczkę TPS'a.

: 06 kwie 2013, 09:22
autor: bzibzi
staly temat w abc przy braku pradu , za kazdym razem mam tak jak aku padnie . pozniej przejade i sie stabilizuje wszystko ma to zwiazek z adaptacja wolych obrotow

: 06 kwie 2013, 14:20
autor: Sebastian1992
PuSzEk pisze:może być na rzeczy, że TPS siedzi i przez to wariuje silnik, podmień przepustnice i zobaczysz ;-)
niestety nie mam drugiej przepustnicy na szybko żeby podmienić. Jednak to już chyba bedzie zbędne ponieważ też mi się wydaje jak koledze "bzibzi", że to normalna reakcja silnika.
aldi pisze:U mnie podobnie falowały gdy zapomniałem podłączyć wtyczkę TPS'a.

Co do pomiaru miernikiem to sobie odpuszcze bo mam tylko marki MADE IN CHINA i działa tak jak by chciał, a nie mógł. W poniedziałek mam jechać na pomiar do zaprzyjaźnionego mechanika i podepniemy sie VAG-iem.

bzibzi pisze:staly temat w abc przy braku prądu , za każdym razem mam tak jak aku padnie . pozniej przejadę i się stabilizuje wszystko ma to zwiazek z adaptacja wolnych obrotow

No i właśnie na taką odpowiedź czekałem. Też tak myślałem że po straceniu zasilania auto będzie tak reagować, ale dzisiaj jeżdżąc nie zobaczyłem jeszcze poprawy pracy silnika nadal jest to samo. Swoją drogą niebezpiecznie tak się jeździ i chyba poczekam do poniedziałku aż zrobimy adaptacje przepustnicy...


Jeszcze mam pytanie z innej beczki co sądzicie o tym sprzęcie, bo takie coś to może mi już posłużyć przy innych samochodach i tym bardziej przy moim w przyszłości <ok>
http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 78622.html

: 06 kwie 2013, 15:27
autor: bzibzi
jak juz to tylko viakena polecam , bo tym sie raczej nie polaczysz . Sam uzywam go wlasnie i niekiedy i on ma problemy ze sterownikiem 2.6 a te tanie zapomnij raczej kupilem i odrazu wyrzucilem . Co do obrotow mi po paru odpaleniach obroty sie stabilizuja ale mowie o odpaleniu gaszeniu raz za razem z odstepem paru sekund

: 06 kwie 2013, 15:33
autor: Audi 80 Polska
Sebastian1992 pisze:W poniedziałek mam jechać na pomiar do zaprzyjaźnionego mechanika i podepniemy sie VAG-iem.
Tylko większość mechaników nawet mając drogi sprzęt potrafi jedynie odczytać i skasować błędy a o odczycie parametrów podczas pracy silnika niema pojęcia.

: 06 kwie 2013, 16:25
autor: Sebastian1992
bzibzi pisze:jak juz to tylko viakena polecam , bo tym sie raczej nie polaczysz . Sam uzywam go wlasnie i niekiedy i on ma problemy ze sterownikiem 2.6 a te tanie zapomnij raczej kupilem i odrazu wyrzucilem . Co do obrotow mi po paru odpaleniach obroty sie stabilizuja ale mowie o odpaleniu gaszeniu raz za razem z odstepem paru sekund
Pytałem o ten sprzęt, bo ktoś mi powiedział tak jak ty więc to jednak jest coś w tym.
Paliłem go teraz i gasiłem z chwilowymi przerwami i nie pomaga, wiec zostaje tylko podpiąć się pod komputer.
aldi pisze:
Sebastian1992 pisze:W poniedziałek mam jechać na pomiar do zaprzyjaźnionego mechanika i podepniemy sie VAG-iem.
Tylko większość mechaników nawet mając drogi sprzęt potrafi jedynie odczytać i skasować błędy a o odczycie parametrów podczas pracy silnika niema pojęcia.
Podzielam twoje zdanie :-o Pożyjemy zobaczymy w poniedziałek... ;-)

a tymczasem miłego weekendu :-)

: 06 kwie 2013, 20:01
autor: lesli
Ja w swoim jak wypne aku tak się dzieje że obroty latają jak głupie ,Jak zlapie temperature i wylącze silnik na chwilke to obroty wracają do normy.

: 06 kwie 2013, 20:12
autor: ATLAS
lesli pisze:Ja w swoim jak wypne aku tak się dzieje że obroty latają jak głupie ,Jak zlapie temperature i wylącze silnik na chwilke to obroty wracają do normy.
W moim ABC działo się tak samo po odłączeniu AKU, Silnik miał zawyżone obroty i dziwnie reagował na dotknięcia pedału gazu. Po załapaniu temperatury ok 80 stopni i wyłączeniu silnika problem ustępował.