Strona 1 z 2

[Coupe AAH] NIEnaturalne zachowanie 2.8 brak mocy

: 14 kwie 2013, 15:57
autor: Pan_Stefan
Mam taki problem ze swoim audi Coupe z silnikiem 2.8 -listopad 1991r. Od dłuższego czasu brakuje w nim mocy! Kolega zasugerował żebym zrobił reset kompa no i tak zrobiłem po odpaleniu silnik pracował równo ale nie mogłem przekroczyć 2tys obr bo strzelał dusił się po przejechaniu jeszcze paru km sytuacja wróciła do normy wkręca się na obroty ale słabo (jak jakaś 2 litrówka) po tym przełączyłem na gaz szedł jak szalony ale tez tylko przez chwile po czym unormował sie jak zwykle jedzie bo jedzie bez rewelacji i drobne przerwy ma w obr czy to na benzynie czy gazie koło 3 tys/obr i wyżej koło 5,5?.... czy ktoś miał tez taki problem?

: 14 kwie 2013, 17:35
autor: Kuba988
Podłącz go pod vaga, ale do sprawdzenia potencjometr przepustnicy , sondy , przepływka i czujnik temp 2-pinowy <ok>

: 14 kwie 2013, 18:58
autor: bloku
Jak wyżej + szczelność dolotu włącznie z uszczelką kolektora.

: 16 kwie 2013, 18:42
autor: Pan_Stefan
Wymieniłem czujnik temp 2piny, jak również rurki od odmy bo były popękane. Na dzień dzisiejszy autem nie można jechać bo przy 2 tys pierdzi strzela w wydech przekaźnik jakis piszczy po włączeniu zapłonu... Jak odłączę wtyczkę od przepustnicy to nic sie nie dzieje w takim razie to chyba następny krok...Jak są jakieś pomysły to słucham...

: 16 kwie 2013, 19:19
autor: LU CASH
sonda .

stukowce ?

: 16 kwie 2013, 19:51
autor: Slawo777
Cześć :-) Spróbuj wyjąć filtr powietrza i sprawdź czy wtedy wkręca się na obroty.Jeśli tak to filtr powietrza do wymiany oraz przetkanie(usunięcie zanieczszczeń) skrzynki i dolotu. Mnie to pomogło a miałem ten sam problem(mądry gość to był co mi pomógł doradzając). Pozdrowienia :-)

: 24 maja 2013, 21:46
autor: maniekmac
jak jeszcze nie rozwiązałeś problemu to powiem Ci co u mnie pomogło w mojej Coupe 2.8,
mianowicie objawy podobne do Twoich muli, strzela jak już rozkręci się do wysokich obrotów to niby coś chce jechać ale nie może :( na postoju jak się rozgrzeje to niby się wkręca w miarę...
po skasowaniu błędów vagiem to samo, po resecie przez odpięcie akumulatora to samo, podmianka przepływki to samo itd itd itd, w końcu filtr paliwa i ostatecznie czujnik temperatur (dwa piny od ECU) i pełne zaskoczenie .......... dalej to samo :evil: . Wreszcie pomiar ciśnienia paliwa na listwie -- i wszystko jasne , pompka dawała ledwie 2 bary.
Po wymianie pompki Coupeta wymiata.

A i jak na starej pompce sprawdzane były sondy to jedna udawała nieżywą, a po zmianie pompy paliwa ożyła i to bez respiratora ;)
Powodzenia

: 27 maja 2013, 21:25
autor: Pan_Stefan
maniekmac, Dzięki za podpowiedź, ale czy pompka paliwa powodowała by mulenie również na gazie? Razem z kolegą z forum podmieniliśmy pół silnika(wtryski, cewki kable, przepustnice itd...) czego nie udało się podmienić to przepływki i kompa. Wydaje mi się ze któreś z nich powoduje przymulenie auta no i to duże spalanie... Dodatkowo wymieniłem świece, czujnik temp sprawdziłem ciśnienie sprężania nawet. W jednym dniu "poruszałem" różnego typu kablami od spodu oraz wyczyściłem przepływomierz, od tamtej pory jedzie bo jedzie ale nie ma mocy.... zamówiony jest aktualnie przepływomierz zobaczymy co dalej.

: 27 maja 2013, 22:03
autor: maniekmac
a jaki masz gaz bo jak sekwencja to może komp od gazu rozwala mapy zapłonu i dlatego muli. Osobiście miałem w 2.8 ACK z gazem tak że wtryski popuszczały gaz i też mi przymulało i ciężko paliła po dłuższym postoju, a po regeneracji wtrysków rakieta <ok>

: 27 maja 2013, 22:10
autor: Pan_Stefan
Powiem ci ze pewnego razu jak restet kompa zrobiłem to na benzynie słabo jechał jechał później włączyłem podtlenek LPG i był szatan ale nie na długo... Po paru przyspieszeniach ustattkował sie do przymulania. Panie ja sekwencje sobie mam na stagu 300+ jeszcze na gwarancji, po serwisie...

: 27 maja 2013, 22:16
autor: maniekmac
Koniecznie musisz sprawdzić pokrycie map gazowej i benzyny bo coś czuje że to będzie to skoro już pół auta zmieniłeś. Gazownicy też czasem popełniają błędy. Jak mi w A8 gaz założyli i auto świrowało to się okazało że spec masę przykręcił przez plastikową osłonę <buu> i wystarczyło ją dać w nieco lepsze miejsce i jak ręką odjął.

: 27 maja 2013, 23:06
autor: Audi 80 Polska
Pan_Stefan pisze:Panie ja sekwencje sobie mam na stagu 300+
Raczej od sterownika gazu ważniejsze są wtryskiwacze i reduktor. A staga sprzedają w najróżniejszych konfiguracjach.

Stefan, jeśli mieszkasz niedaleko mnie to mogę spróbować pomóc.

: 27 maja 2013, 23:26
autor: maniekmac
Czyli jak by nie patrzeć instalacja gazowa do zweryfikowania

: 28 maja 2013, 00:11
autor: witek88
Jak masz sekwencję to odłącz kompa, zmostkuj kable od wtryskiwaczy w kostce kompa LPG, zaślep przewody zasilające wtryskiwacze LPG i wykluczysz błąd podtlenku gazu ;-)

: 28 maja 2013, 08:50
autor: bloku
Wystarczy, że wypnie bezpiecznik od LPG. Po drugie ja bym szukał przyczyny ukłądzie WN. Nawet jeśli paliwa dostaje mniej to czemu przy wyższych partiach obrotów niby chce a nie może?

Sprawdzałeś rozrząd? Będzie przestawiony to i mocy nie będzie z racji innego momentu zapłonu.